"Hye azri !"
Uh oh ! Pendek umur. Baru cakap dah muncul. Apa pun good game Tengku Azri.
"Oh, hye ! Dah sampai ? Mana lain ?"
"Sorry lambat. Lain ada tu kat luar,"
Aku hanya mendiamkan diri dan menghabiskan makanan sambil memasang telinga.
"Eh !? Yana ? Lama tak jumpa awak !"
Haa bye ! Baru perasan eh sebelum ni aku tunggul ek kat sini ? Sabar Yana, sabar. Kau layan je dua manusia ni punya 'silly game'.
Aku sekadar membalas dengan senyuman manis. Or fake smile ?
Dia berura ura nak memeluk aku tetapi ada seseorang yg terlebih dahulu memeluk aku dari tepi.
"Erk ?!"
Aku memandang orang yang memeluk tubuh ku dari tepi itu. Oh perempuan. Fuh !! Takod mat....
"Eh, Ulfa ?"
Ulfa membaas dengan senyuman manis yg tulus. Aku pun membalas dengan amat tulus lagi kan ikhlas.
"Hai, Ulfa. Awh...rindu kau !!"
"Hai yana kau ni pergi planet mana hah !! Risau tahu tak !"
"Aku masih kat bumi okay. Aku pindah un sebab Ustaz Azhar suruh. Dhia kan sakit after Umi meninggal 6 bulan lepas. Tapi semua okay jer. Don't worry sis."
"What ? Umi dah meninggal. Awak tak bagi tahu pun ?"
"Tak bagi tahu ? Lebih 10 kali saya call. Ouh....Awak kan asyik fikir pasal speacial girl awak. So buat pe nak kesah pasal saya."
"Yana"
"Ulfa jom,"
Aku ambik beg tangan aku dan keluar dari restoran itu.
"Ulfa ?"
"Aku mintak maaf sesangat azri. Tapi Yana betul. Dah aku gerak lu. Fahim dengan Faqih dah tunggu kat bawah."
"Eh, korang nak pergi mana ?"
"Excuse me, Ain jangan buat buat 'caring' pasal kita orang depan Azri. Kau punya lakonan lagi bagus dari aku."
Tanpa menunggu sesaat Ulfa terus keluar dari situ. Azri dan Ain dibiarkan terpinga pinga di situ.
"Yana !!"
Beberapa saat lepas itu Azri keluar dan memanggil Yana. Malangnya mereka dah tiada.
Wow, cam magic. tak sampai seminit dah hilang.
"Haih..."
.
.
.
.
."Yana kau okay tak ?" Soal Ulfa setelah lebih kurang 10 minit mereka didalam kereta Mini Cooper milik Ulfa itu.
"Er...okay jer. Eh Ulfa, papa kau bagi pulak kau keluar tanpa bodyguard kau."
"Hehe aku pujuk laa...lepastu aku cakap nak pergi dengan Si kembar ni. Pastu papa kasi lah." Balas Ulfa dengan muka tidak bersalah.
Aku menggeleng sahaja.
"Haa pastu Tan sri warning kita orang. Kata kalau anak perempuan dia ni buat hal atau kita orang kacau dia habis kita orang."
Aku dan Ulfa hanya tergelak kuat bila mendengar ulasan Faqih. Dengan muka cemberutnya lagi.
"Betul ! Ni haa...aku pulak yang kena bawa kereta. Nurul Farhana tepi kau tu tak kasi Pak Man ikut."
Sambung Fahim pula. Haih macam macam kawan aku ni.
"Eh, tunang kau tahu tak kau nak --"
"Cop cop. Aku tak nak sebut pasal tunang aku. Lantak dia lah."
YOU ARE READING
1 | D'Yana
Ficção AdolescenteKarya Pertama NAHS Syazwan || Diana Engku Diana Haisya. Gadis periang suatu masa dahulu, sebelum gaya hidupnya bertukar menjadi seorang yang pendiam. Perpindahan keluarganya ke Kuala Lumpur telah menyatukan Yana dengan sahabat lamanya. "Engku Diana...