Bab5 - Wasiat

234 33 2
                                    

"Argh..." adu Yana apabila dia ditolak jatuh ke lantai.

"Eh baru sikit dah sakit ?" kata Fuira

"Nak yang lagi best tak ?" tanya Riha sambil senyum sinis.

Fira pergi kearah stor tepi ampaian tu. Riha pula mengheret Yana ke sana. Fira membuka pintu stor dan tarik Yana ke dalam.

Yana tak dapat buat ape sebab dia tengah lemah sekarang. Rasa nak pitam lepas kena belasah dengan Riha dan Fira.

"Haa....tido la dengan momok dalam ni ye Cik Yana. Byee ~" kata Riha dan mengunci pintu dari luar.

Fon nya pula terjatuh entah kemana sewaktu dia ditolak tadi.

"Riha~" panggil Yana lemah.

"Hahahahahaha...." jelas kedengar mereka ketawa di luar muka pintu.

5 minit masih dapat bertahan tapi selepas 10 minit penglihatan dia sudah kabur. Sape jer yang dapat bertahan dalam stor yang tiada kipas dan tingkap. Tambahan Yana pula ada asma.

"Someone help..." kata Yana dan tak sedarkan diri.
.
.
.
.
.

Haraz p.o.v

Aku duduk kat meja kerja. Sekarang jam menunjukkan pukul 12 malam. Fuhh....lama betul dia berkerja sampai tak sedar dah tengah malam.

Berehat hanya untuk makan dan solat jer. Haih...Yana buat apa yer. Lama tak dengar khabar entah okay ke tak kat asrama tu. Haih...

Dia ambil keputusan untuk bermalam dipejabat sahaja. Ya, selepas kematian ayah nya Syarikat Hop Holding Sdn Bhd ini jatuh ke tangan nya.

Banyak kerja yang perlu dilakukan. Alhamdulillah, 50% yang perlu dia buat sudah selesai.

Baru nak lelapkan mata tiba tiba fon nya berbunyi menandakan ada seseorg menelefonnya.

"Uncle ?"

ONCALL

"Asslamualaikum, uncle ye ?"

"Waalaikumussalam, Raz. Yana. Adik kamu masuk wad,"

"Hah !? Uncle wasap hospital mana nanati Haraz datang," kata dia kemudian terus ke tempat parking kereta.

END CALL

Ting !

Uncle Ilham

Fast Hospital, wad kecemasan 1.

'Ya Allah selamatkan lah adik ku' doa aku dalam hati.

Sampai sahaja aku terus ke wad kecemasan 1 seperti yang uncle Ilham bagitahu.

Depan wad tu aku nampak Hariz, Dhia, Uncle, Aunty, Mira dan dua orang lelaki yang aku tak kenal mungkin cikgu dan kawan dia.

"Uncle, Yana macam mana ? Apa yang jadi ?" tanya aku cemas.

"Abang Raz sabar ye kak Yana okay jer, Insyaallah" kata Dhia.

Aku pandang Dhia, aku tunduk peluk dia sekuat hati aku. Aku tak mampu kehilangan ahli keluarga aku lagi. Tipu lah tak sedih.

"Raz doa banyak-banyak ye," kata Autny.

Aku menanggukkan sahaja.

10 minit selepas itu, seorang doktor keluar dari wad itu.

"Doktor macam mana adik saya ?" tanya Hariz yang dari tadi hanya diam.

Ya, itu cara dia risau kan seseorang yang dia sayang. Dia akan diam.

1 | D'YanaWhere stories live. Discover now