Bab8 - Tunang !!

214 28 4
                                    

Seperti yang dijanjikan aku menunggu Syazwan di depan pejabat asrama. Aku sampai tepat kul 8 malam. Tapi...

"Kau lewat seminit dari aku," kata Syazwan bila aku sampai.

Note : author tukar Yana kepada aku.

Shambunggg...

Aku jeling dia. Seminit je kot. Tu pun nak marah ke ?

"Eleh seminit jer janji tepat tepat kul lapan !" kata aku.

Dia pandang aku. Aku pandang tempat lain.

"Yana, kau tahu tak kalau kau lewat seminit sebanyak 60 kali dah sejam kau buang masa orang yang tunggu kau," ujar Syazwan.

"Aishh...k, sorry. Mana Miss Nurul ?"

"Tu la kau pagi tadi uncle panggil cakap sakit perut la sesungut la. Ni Miss balik kampung, jadi kita drive sendiri gi dewan tu,"

Aku buat muka terkejut. Ye la aku mana reti bawak kereta. Motor pun sangkut lagilah kereta. Lagi satu semalam aku betul betul sakit perut tau ! Period pain aku semalam cari pasal sampai nak muntah
(;'༎ຶٹ༎ຶ')

"Seng.gu.gut. bukan sesungut pandai, and aku tak reti bawak kereta," kata aku.

"Kau ngan aku pergi sekali la. Uncle kau suruh," kata dia dan pergi ke tempat parking kereta.

Aku hanya meng'oh'kan sahaja dan ikut langkah Syazwan.

Skip >.<

"Yana..." panggil Syazwan lembut.

Tak sampai hati nak kejut sleeping beauty disebelahnya itu.

'Tido pun comel. Eh amende aku merepek ni,' kata Syazwan dalam hati.

"Yana...bangun wei dah sampai ni," kata Syazwan sambil menolak nolak bahu Yana.

"Argh..." jerit Yana terkejut.

Mana tak nya Syazwan tetiber tarik tudung dia kebelakang.

"Haa bangun pun dah cepat keluar dah sampai ni,"

"Ish kau ni nak kejut elok elok sikit eh jgn main tudung la, bukan muhrim kan !!" marah aku.

"So.....?"

"Aish, dah la. Menyampah nak layan kau. Jom lagi bape minit je ni," kata aku.

Yana membetulkan tudungnya kembali dan keluar dari perut kereta.

Aku dan Syazwan menuju kaunter pendaftaran perserta. Lepas tu akak tu tunjuk bila menunggu.

Sampai bilik menunggu tu aku terjumpa cermin sebelum nak masuk. Girls kalau korang jumpa cermin or something yang boleh pantulkan imej korang, korang buat pe ?

Klik !

Satu gambar diambil oleh aku. Uih... pantang jumpa cermin je tangkap gambar.

 pantang jumpa cermin je tangkap gambar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
1 | D'YanaWhere stories live. Discover now