Bab9 - Rap

180 28 2
                                    

"Hai !! Sorang ke ?" Tegur seseorang.

Aku memandang lelaki yang menegur aku itu.

"Oh, mukri. Hai ! Tak datang dengan kawan dia beli air kejap," balas aku.

Ye la kata kawan kang kata Syazwan terkejut beruk mamat ni. Syazwan kurang layan perempuan. Dingin dengan semua orang.

Tapi ramai peminat. Sebab hensem and fullpakage 😍.

"Oh...mukri duduk sini boleh ?" soal Mukri.

"Duduk je la,"

Dia duduk dan aku tersentak kejap. Aku jauh kan diri dari dia. Aish...pehal duk rapat rapat lak.

"Eh sorry," kata Mukri.

Tapi masih statik kat situ tak menjauhkan diri pun.

"Nak tanya boleh ?"

"Boleh tanya lah," Jawab aku ringkas.

"Mukri tengok Yana macam rapat je dengan Syazwan. Korang ada hubungan apa apa ke ?" Aku tersentak dengan soalan ni.

"Erk...mana ada. Kawan jer,"

"Oh camtu Mukri ada peluang la kan ?" kata nya teruja.

"Erk peluang untuk ?" Aku blur jap.

Tiba tiba aku terasa ada orang tepuk bahu aku dari belakang.

"Sayang, jom !!"

Wait ?! Syazwan panggil aku apa tadi ? Sayang. Aku tak pekak lagi rasanya. Haih jantung jangan tekeluar kat sini sudah.

"Eh, Yana awak kata..." kata Mukri sambil memandang aku dan Syazwan silih ganti.

"Erk..."

"Eh, Mukri kau buat pe kat sini. Sorry tak perasan," kata Syazwan sambil meleparka senyuman tersirat yang hanya pelajar aspura faham. (ง'̀-'́)ง

"Er...aku balik dulu bye" kata Mukri dan beredar dari situ.

"Nah. Lain kalu jangan layan orang camtu, kita tak tahu latar belakang dia camne ?" Kata Syazwan dan menyedut air nya.

"Hmm" balas aku.
.
.
.
.
.

"Alhamdulillah dah selesai majlis tunang kamu bertiga," Kata Uncle Ilham.

"Alhamdulillah.." Kata kami semua.

"Uncle, Raz dah jumpa satu rumah ni. Besar jugak. Nanti kita orang pindah sana la,"

"Bagus la tu. Senang urus keluarga kat sana,"

Haraz hanya tersenyum dan semua sambung makan.

"Esok ada majlis lagi jangan lupa tau !" Kata Haraz kepada kembarnya Hariz.

Hari ni majlis bertunang. Esok majlis akad nikahnya. Tapi hanya untuk Haraz dan Hariz. Yana after SPM kata nya. Jadi tunang jela hari ni.

"Dhia, Hayan nampak kak isya tak ?" tanya Syazwan kepada dua orang budak di depannya itu.

Dari lepas makan malam sampai lah sekarang tak nampak batang hidung Yana.

"Ouh tadi kakak pergi bilik belakang. Melukis kot," jawapan Dhia di sokong Hayan adik lelakinya.

Dia berdiri dan mencubit pipi bakal adik iparnya itu. Bakal adik ipar okay...bakal.

Sampai di bilik itu. Satu suara merdu menyapa telinganya.

"Fiy, jom nanyi lagu sekali fiy nanyi la yang bahagian rap tu,"

"Oh, rap tu yang... kputtftagksskjaubvsuhadjjagunvabca,"

1 | D'YanaWhere stories live. Discover now