Bab4 - Fans n Haters

246 34 2
                                    

"Yana, cepat la cik kak," sergah Syazwan dari depan pintu kelas.

Aku tahu la aku duk depan pintu jer tak yah lah sergah sergah gitu. Oh Sir Hafiz dah ubah kedudukan, nasib still duduk dengan Hana.

"What ? Nak gi mana ?"

"Aduu....bilik musiz laa. Miss Nurul nak jumpa tak kan kau lupa kot,"

Okay dari second day aku lagi Sir Ilham or uncle aku suruh aku berlatih dgn Syazwan kat bilik musiz. Haih..

'Setahu aku Miss tak cakap apa apa pun ? Maybe terlupa kot, husnuzon Yana :) '

"Ouh...ade eh, kejap" kata Yana dan ambik buku nota kecil dia di dalam laci meja.

'Laaa...ada lagi coklat ni tiap hari aku dapat duh' niat nak ambik buku nota tetapi tangan tersentuh benda lain.

"Oh, wow ! Ade orang dapat coklat laa," kata Syazwan sambil tersenyum sinis dan merampas coklat tu dari tangan Yana.

"Heii !!"

"Thanks, btw aku tunggu kat bilik musiz, bye," kata Syazwan dan terus meninggalkan Yana yang terpinga - pinga.

"Watderr...weii tunggu laa," kata yana dan mengejar Syazwan.

"Woooo, laju nye" dah nak sampai bilik musiz, ada satu makhluk datang tarik Yana sampai jatuh.

"Auchh.." sakit woo belakang badan kena lantai dah la penat kejar si Syazwan tak habis lagi. Adoiii...

"Woi !! Kau nak apa ?" marah Yana.

"Aku ? Aku nak kau jauhkan diri dari headprefect kita kalau ta--"

"Kalau tak apa ? APA RIHA ? Jawab la asal diam ?" belum sempat Riha habis kan ayat dia ada yang mencelah.

"Sy-syazwan...s-saya just nak protect awak dari budak ni," jawab Riha tergagap - gagap.

"Sampai kau kena guna kekerasan ?" soal Syazwan sambil berjalan ke arah Yana.

"Aku tanya jawab ah !" marah Syazwan.

'Woooow, aku tak penah nampak dia marah camni selama aku kawan dengan dia, hek baru empat hari lek ar yana kau ni' kata Yana dalam hati.

"S-saya--"

"Dah...aku tak nak dengar !! Yang aku tahu kau jangan dekat dengan Yana kalau tak kau tahu apa yang aku boleh buat," kata Syazwan dan hulurkan tangan cuba membantu Yana.

"Sorry, kita bukan muhrim," kata Yana.

"Oh sorry,"

'Oh wow. Perempuam pertama tolak bila aku hulurkan tangan :)' kata Syazwan dalam hati.

Note: perempuan tak semua sama begitu juga lelaki jadi jangan pandang serong, okay

Yana hanya tersenyum. Dia bangun dan mengibas bajunya yang sedikit kotor. Kemudian dia masuk kedalam bilik musiz diikuti Syazwan.

"Oh, lagi satu daripada kau buang masa 'protect' aku baik kau pergi belajar," kata Syazwan sebelum meninggalkan Riha seorang diri.

"Just wait and see Yana," kata Riha perlahan sebelum bergerak ke kelas.
.
.
.
.
.

Yana p.o.v

"Kau okay tak ?" tanya dia sebaik masuk bilik musiz.

"...." aku sengaja diam diri.

Diam sebab marah ? Nope tak marah just.... terkejut. Headperfect ? Means Syazwan ketua pengawas dan asrama ? What ? Patut la ade yang jeles. Untung laa kau Yana. Disebabkan aku still baru so tak tau hal or orang penting sekolah ni.

1 | D'YanaWhere stories live. Discover now