Aku masuk kedalam perut kereta seperti yang Adrian suruh. Haida duduk dia atas riba aku. Hayyan di tengah tengah. Sebelahnya Adrian.
Melihat Karl yang memandu, aku bertanya kepada Adrian.
"Kenapa bukan awak yang memandu ?"
"Siapa nak bawa kereta balik nanti ?" Huh ! Suka sangat jawab soalan dengan soalan.
"Awak lah !"
Adrian memandang aku. Mata kami bertaut. Sesaat. Dua saat. Tiga saat. Dan aku melarikan pandang.
"Awak ikut saya balik KL eh !?" Tanya aku seolah olah baru tersedar sesuatu.
Dia mengangguk dan meghadiahkan senyuman yang mampu mencairkan hati para wanita di luar sana.
"Yeay !! Balik kampung mama !!" Hayyan dan Haida bersorak gembira.
Sampai di airport, segala urusan diselesaikan oleh Adrian. Di dalam kapal pula, barulah aku tahu dia menukarkan tiket yang aku beli untuk kelas ekonomi ke 'business suite'.
Tak pernah aku masuk kedalam bahagian business suite dalam Airbus A380 sepanjang aku hidup. Rasa teruja yang membuak buak dan tak dapat ditahan.
"Stop being so cute, Yan !" Satu suara menerpa gegendang telinga aku. Adrian !
Ya Allah dekat betul suaranya. Bau perfeum yang dipakainya menusuk hidung. Aku menoleh.
"Ish ! Suka buat saya terkejut ! Sape ajar awak hah !!" Aku berpura pura marah.
Menutup malu. Walau aku tahu pipi aku sudah berwarna merah semerah darah period 𓃟. Dia tergelak gelak.
"Dah la duduk tempat awak ! Kacau je orang nak feeling happy !" Bebel aku.
"Baik la nenek kebayan ! Opsiee terlepas !" Kata dia dan berlari kebelakang untuk mengelak dari kena pukul.
Aku duduk bersama Hayyan dan Adrian duduk bersama Haida. Tempat di sebelah aku, masih kosong. Tempat bahagian tepi tingkap belah kiri aku ialah yempat perseorang. Manakala tempat aku couple seat.
Bak kata Adrian, "Senang nak tengok Hayyan." Walau mulanya aku tak setuju tapi akhirnya aku mengalah. Yalah, dah la orang belanja tiket. Business Suite pulak tu ! Tak bersyukur namanya kalau aku merungut. Dah bagi betis nak paha pula.
.
.
.
.
.
.
."Alhamdulilah..."
Aku turut tersenyum melihat Adrian dan si kecil comel molek dua orang ini tersenyum gembira. Akhirnya mereka balik kekampung halaman mereka.
Bapa Adrian orang melayu kacukan Arab. Mummy nya pula orang melayu kacukan china tetapi sidah lama menetap di New York. Adriana pula memang melayu asli. Jadi anak mereka berdua memang comel, kacak dan cantik. (Macam tiber ek ? -autor)
"Awak tak bagi tahu family awak yg awak dah balik sini kan ? Kan ?"
"Yeah...saya fikir nanti nanti je la."
"Okay kalau camtu. Jom."
"Nak gi mana ?"
"Kondo saya. Saya dah belikan. Ada 3 bilik. Satu bilik awak. Satu bilik saya. Satu lagi untuk putera dan puteri daddy ni." Jelas Adrian panjang lebar sambil mengusap kepala anak anaknya.
"Daddy....nak makan !" Jerit Haida.
"Okay. Balik rumah dulu ye sayang. Nanti kita makan okay."
Mereka mengangguk seperti itik menyudu. Aku hanya menahan tawa dari meletus.
.
.
.
.
.
.
.Seminggu kemudian...
"Bye !! Jaga diri tau mama !!" Kata Hayyan.
"Bye !!" Balas aku.
"Saya balik ni awak jaga diri. Sebulan sekali mungkin saya lawat awak lagi okay. Nanti call saya kalau sakit ke apa !"
"Ye !!! Bye shu shu !!" Balas aku.
"Halau nampak ?"
Aku menjelirkan lidah. Biar dia. Haa...aku tak penah tunjuk lagi perangai sebenar aku kan. Haa...tengok !!
Selepas Adrian, Hayyan dan Haida hilang dari pandang. Baru aku membuka langkah untuk pulang ke kondo yang sudah sunyi.
.
.
.
.
.
.
.Aku baru lepas menghantar Dhia Haura di KLIA. Dhia nak ke Korea. Sebagai wakil sekolah ke pertandingan robotik antarabangsa.
Baru nak membuka langkah, seseorang menarik perhatian aku di pintu perlepasan untuk ke New York. Dia bersama seorang lelaki lingkungan 30-an. Ada dua orang budak kecil. Seorang budak lelaki lingkungan 7-6 tahun dan seorang lagi budak perempuan mungkin dalam 5-4 tahun.
"Yana ?"
Ish tak kan la. Dia tak de kat sini. Mungkin dah balik tapi...
Argh tak mungkin !! Aku marah diri sendiri. Sesaat itu juga dia hilang dari pandangan. Aku mengeluh. Baru nak bertanya mungkin benar itu dia.
Mungkin juga tidak.
"Hai !!"
"Isy !! Kau nak apa ?" Eh pompuan ni !! Mana aku pergi mesti ada dia.
Aku berjalan menonong tanpa pusing kebekang. Membiarkan dia terpinga pimga disitu. Otak ligat berfikir tentang permpuan tadi.
Yana dah balik ke ? Kalau dah kenapa tak bagitahu aku ? Ke dia dah bagitahu family dia tapi dia taknak bagi tahu aku. Malu mungkin. Ah kena tanya uncle !
Aku buat keputusan berjumpa dengan uncle.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sambung next chap....
Vote please !!
Bubye !! ❤️
YOU ARE READING
1 | D'Yana
Teen FictionKarya Pertama NAHS Syazwan || Diana Engku Diana Haisya. Gadis periang suatu masa dahulu, sebelum gaya hidupnya bertukar menjadi seorang yang pendiam. Perpindahan keluarganya ke Kuala Lumpur telah menyatukan Yana dengan sahabat lamanya. "Engku Diana...