Hoofdstuk 19 ~ Bijna

86 7 0
                                    

POV Catherine

Ik zit naast Aiden op Jaydens bed. 'Wat moeten we doen?' vraag ik zuchtend. 'Geen idee, maar ik vraag me af waar Jayden is,' antwoordt hij. Ik antwoord niet en knik alleen maar. Ik kan nog steeds niet beseffen wat Kaitlynn heeft gedaan.

Ik vond dat ze m'n bloed moest drinken, omdat ze anders dood zou gaan. Dat deed ze en ze werd er helemaal gek van. Ik weet niet wat er gebeurde, maar ze stopte maar niet met drinken en toen Aiden het probeerde te stoppen, brak ze zijn nek. Ik denk dat ze daarna is verdwenen. Ik weet het niet zeker, omdat ik al was flauwgevallen toen haar tanden mijn pols verlieten.

Maar Aiden heeft wel gelijk; waar is Jayden? 'We moeten ze gaan zoeken,' zeg ik resoluut. 'Ja, dat lijkt me wel een goed idee,' antwoordt Aiden terwijl hij op staat en achter me aan de gang op loopt.

'Dus, welke kant gaan we op,' vraag ik. 'Jij gaat links, ik ga rechts,' beslist Aiden. Ik knik en loop links de gang in.

Ik heb echt geen idee waar ik moet zoeken, dus ruk ik maar elke deur open. In de meeste zit niemand. De deuren waar wachters voor staan open ik maar niet. Ik bedenk me dat ik de kant van "de voordeur" op loop. Ik ga wat sneller lopen en al gauw kom ik aan bij de grote deuren.

Ik gebaar tegen de wachters dat ze ze open moeten maken en dat doen ze gelukkig. Ik loop naar buiten en kijk het plein rond. Niemand, op een paar mensen na. Mijn ogen verplaatsen zich naar het bos achter de poort. Ik kijk nog even snel achterom en ren dan naar de poort toe. Ik wurm melzelf door de tralies en ren dan het bos in.

Ik blijf staan op een dichtbegroeid stukje bos. Ik kijk om me heen, zoekend naar een eventuele aanwijzing. Net als ik weer verder wil rennen komt er een pijl op me af gevlogen. Ik buk net optijd en de pijl komt tot stilstand in een boom. Snel loop ik er heen. Het roze briefje wat er aan zit haal ik er voorzichtig af, zodat het niet scheurt.

Daar had ik je bijna

Ja, inderdaad, je raakte me bijna, denk geïrriteerd bij mezelf. Maar waarom zou diegene dát erop schrijven? De andere briefjes hadden allemaal een dubbele betekenis. Wat wordt hiermee bedoelt? Denk, denk. Verdomme.

Ik trek de pijl uit de boom en houdt hem stevig in mijn hand geklemd. Op mijn hoede loop ik dieper het bos in. Ik kijk de hele tijd om me heen en luister zo goed mogelijk.

Plots blijf ik stilstaan. 'Ik weet het,' zeg ik hardop. De poel waar Aiden me mee naar toe nam. Hij of zij had ons daar bijna te pakken. Maar ik vraag me nog één ding af; wat hebben Jayden en Kaitlynn hiermee te maken?

POV Jayden

Kaitlynn heb ik, drinkend van iedereen, in de cellen gevonden. Ik heb haar een spuitje met Verbena gegeven, dat is namelijk een soort vergif tegen vampieren. Ze zal snel helen, maar het houdt haar even rustig.

Ik heb haar zo snel mogelijk meegesleurd naar de poel, dat was de veiligste plaats die ik me kon bedenken. Er liggen nog wat kettingen van de weerwolven die zich hier een eeuw geleden vastmaakten tijdens de volle maan, voordat we ze allemaal uitroeiden. Alleen nu gebruik ik ze voor Kaitlynn. Ze zal niet blij zijn als ze weer wakker wordt.

Ik ga tegen de grot muur zitten, met m'n gezicht richting Kaitlynn. En nu maar wachten...

Het Verlaten EilandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu