POV Catherine
Ik kom met Lucy eindelijk aan bij het paleis. We zijn uitgeput en hebben honger.
Ik loop, met haar achter me aan trippelend, naar binnen. Ik vraag even snel aan een wachter de weg naar de keuken en hij wijst aan waar we heen moeten. Ik bedank hem en we lopen gauw door. Nog een paar minuutjes en dan eindelijk eten, denk ik opgelucht en blij tegelijk.
POV Aiden
Ik loop de grot kamer uit en zie Jayden nog steeds op dezelfde plek liggen als waar ik hem had achter gelaten. Ik krijg een kleine grijns op mijn gezicht.
Dan til ik hem op, gooi hem over mijn schouder en begin te rennen. Naar het paleis.
Eenmaal in het paleis gooi ik hem in een cel. Ik draag de wachter op om me meteen te laten waarschuwen als hij wakker wordt. Hij knikt beleefd en ik loop weg.
Ik heb honger gekregen van al dat rennen en besluit om naar de keuken te gaan.
Als ik de keuken binnenkom zie Catherine en nog een ander meisje met de kokkin praten. Het lijkt op een discussie en ik probeer de door elkaar roepende stemmen te onderscheiden. Het lukt niet echt dus ik loop maar naar ze toe.
'Hé!' roep ik. Iedereen kijkt me meteen aan. De kokkin maakt snel een onhandige buiging en Catherine kijkt beschaamd naar de grond. Het andere meisje daar in tegen kijkt me onderzoekend aan.
'Wat is er allemaal aan de hand?' vraag ik. 'Nou deze meisjes willen zo maar eten,' legt de kokkin uit. 'En ik probeer u al de hele tijd te vertellen dat ik een gast van de koning ben,' roept Catherine er tussen door. Ik knik een beetje afwezig. 'Eliza, geef de meisjes wat te eten,' beveel ik haar, 'en dan kan jij me vertellen wie dat hier achter je is,' vervolg ik mijn zin tegen Catherine, terwijl ik naar het onbekende meisje wijs.
'Nou dat is Lucy, mijn vriendin. Ik vond haar op het strand.'
'Aha, nou dan zullen we haar zo maar naar haar kamer brengen, toch,' zeg ik. Catherine knikt blij. Ik pak nog snel een zakje met bloed en loop dan de keuken uit.
Als ik de voorspelling goed ken moet ik zorgen dat Lucy ongedeerd blijft. Aangezien ze Catherines vriendin is en geen vampier is, zal ze waarschijnlijk de tweede heks uit de voorspelling zijn. Catherine is de eerste. Het enige wat we nog nodig hebben is de juiste vampier, wat ook een vriendin van Catherine moet zijn, maar hoe ik die ga vinden blijft nog me steeds een raadsel. Maar het zal me lukken.
Ik had het eerst niet door, maar ik denk dat Nick de voorspelling wil stoppen of in zijn voordeel laten uitdraaien. Beide is zeker niet goed.
Dan is er een windvlaagje en een korte flits. Er zit een rood briefje op mijn arm geplakt.
Nog één te gaan
- NStaat erop. Nu weet ik het zeker, het was Nick al die tijd.
JE LEEST
Het Verlaten Eiland
VampirosCatherine en haar vriendinnen gaan voor de eerste keer met z'n allen op vakantie. En dat ook nog eens met een boot! Het leek een perfecte vakantie te worden. Tot dat de boot, in een storm, geraakt wordt door de bliksem en zinkt. Catherine belandt sa...