Hoofdstuk 32 ~ Searching

41 7 3
                                    

POV Amira

We zitten elkaar nu al zeker tien minuten aan te staren zonder iets te zeggen. Aiden is degene die de stilte verbreekt. 'Waarom doe je dit?' vraagt hij met een harde stem. Zijn medelijden voor mij is blijkbaar compleet verdwenen.

'Waarom ik dit doe?' zeg ik ongelovig, 'omdat ik jaren lang zat opgesloten, misbruikt voor mijn krachten en jullie me niet zijn komen zoeken. Niet één keer!' Ik voel tranen prikken achter mijn oogleden, maar ik knipper ze snel weg. Ik mag geen zwakte tonen! Allebei slaan ze hun ogen neer, beschaamd om wat ze gedaan hebben. Of eigenlijk niet gedaan hebben.

'Hoe kan het dat je zo veel op Catherine lijkt?' vraagt Jayden. Slimme jongen. 'Daar heb ik voor gezorgd,' zeg ik simpelweg.

Aiden wil nog wat zeggen, maar houdt abrupt zijn mond als we een harde bons horen.

'Wat was dat,' snauw ik. De jongens halen hun schouders op. Ik sta op, klop het stof van mijn versleten kleren en wil de grotkamer uitlopen, maar ik druk me snel tegen de muur als ik een aantal vampieren zie aankomen. Ze komen de grotkamer binnen en rennen meteen naar Aiden en Jayden toe om ze los te maken. 'Aiden gaat het wel?' zegt een van de meisjes, terwijl ze probeert de kettingen los te krijgen. Hij knikt en verplaatst zijn blik dan naar mij. Ik til mijn hand op en zeg een snelle spreuk.

'Nee!' roept Aiden, maar het is al te laat. Uit de muur komen handen die de vampieren en het mensen meisje vastpakken. Ze worstelen in de stenen grip, maar het helpt niet.

'Zo, zo, wie hebben we hier?'


POV Catherine

Langzaam verdwijnt de druk van Nicks tanden tegen mijn huid en ik voel dat hij bij me vandaan stapt. Mijn ademhaling wordt langzaam weer normaal en de spanning glijdt van me af. Toch bekruipt een vragend gevoel me. Waarom beet hij me niet? Daarom draai ik me ook om in plaats van dat ik meteen de badkamer in storm.

'Waarom beet je me niet?' vraag ik zachtjes met mijn blik op de grond gericht. Ik voel twee vingers onder mijn kin die me dwingen hem aan te kijken.

'Omdat ik grotere plannen met je heb, Cathy.'

Meteen nadat hij die woorden heeft gezegd rent hij weg. Ik ga snel de badkamer in en draai de deur op slot. Je weet maar nooit...

Ik heb me helemaal gewassen en aangekleed met kleren die Nick blijkbaar voor me klaar had gelegd. Hij is nog steeds niet terug en eerlijk gezegd verveel ik me best wel. Ik besluit de kamer maar eens wat nader te onderzoeken.

Ik loop als eerst naar het dressoir dat tegen de muur aan staat en trek alle lades open. Niks, niks, niks, aha. Kijk eens wat we hier hebben. Ik de lade ligt een cd. Ik kijk de kamer rond en zie dat er in de hoek een radio staat met cd-speler.

Ik stop de cd erin en druk op play.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jul 07, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Het Verlaten EilandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu