Wat er vooraf gebeurde:
Hij komt dichterbij met zijn hoofd en laat mijn pols los. Hij legt zijn hand op mijn heup en trekt mij dichter tegen zich aan. Onze gezichten zijn maar enkele centimeters van elkaar verwijderd.
Gaat het gebeuren? Is dit het moment en de persoon waarbij ik mijn eerste kus krijg?
Fadoua::
Ik zie dat zijn ogen naar mijn lippen gaan. Mijn hart klopt als een gek en de zijne ook. Ik sluit mijn ogen, haal mijn hand van zijn schouder af en zet een stap naar achteren. Hij kijkt me teleurgesteld aan. "Sorry Souhail, hoe erg ik ook van jou hou, ik ben een loyaal persoon en dat weet je. Hij verdiend dit niet." Hij knikt begrijpelijk en glimlacht dan. Hij zet een stap naar voren en kust mijn voorhoofd. "Dat is ook de reden waarom ik van je hou." Zegt hij dan zachtjes. Ik schenk hem een glimlach en haal mijn hand uit de zijne.
"Ik connect je zodra het kan Fadoua. Ik ga je tot niks verplichten, alleen dat je me laat uitpraten wanneer dat kan." Ik knik dankbaar en draai me om. Ik haal diep adem en zet een stap naar voren. Ik draai me weer om, "Wees voorzichtig Souhail, niet iedereen is je vriend." Hij knikt. Ik schenk hem een zacht glimlachje en zwaai dan voorzichtig. Ik draai me weer om en loop naar voren. Ik doe mijn AirPods in en zet Naina - Khoobsurat aan. Ik draai me nog een keer om en neem hem goed in me op. Souhail is niet voor mij voorgeschreven.
Ik loop naar de AH en pak een mandje voor alle lekkere dingen die ik ga halen. Ik word een paar keer gebeld door Mo, maar ik druk hem weg. Ik wil nu even met niemand praten. Ik bel hem vanavond wel.
Nadat ik betaald heb, loop ik naar buiten. Ik besluit om een rondje om het centrum te lopen en dan naar huis te gaan. Wanneer ik de hoek omloop, zie ik Mo staan. Ik schrik en wil omdraaien, maar ik ben te laat. Hij ziet me al staan. Ik blijf betrapt staan. Hij loopt op me af. "Fadoua, waarom druk je me de hele tijd weg?" Ik haal nietswetend mijn schouders op. "Ik was bezorgd om je prinses, ik weet dat als je me wegdrukt er iets is en je dan naar de AH gaat. Dus ik kwam in de hoop dat ik je zou zien." Hij komt dichterbij en legt zijn hand op mijn wang. "Sorry.." Piep ik er moeilijk uit. Hij schud zijn hoofd in teken dat het niet erg is.
Hij pakt mijn hand vast en loopt met me mee. Hij neemt mijn boodschappentas van me over en ik leun met mijn hoofd op zijn schouder, terwijl ik met mijn andere hand zijn arm vasthoud. Mijn hart maakt een sprongetje. Ik voel het langzaam gebeuren, heel langzaam. Ik begin langzamerhand van hem te houden. Hij is een goede man, maar de woorden van Mourad spoken nu door mijn hoofd. Mo is niet zo, toch?
Bij mijn straat aangekomen, neem ik de tas van hem over en geef ik hem een kus op zijn wang. Ik zet een stap naar achteren en schenk hem een glimlach. "Bel je me als je thuis bent schat?" Vraag ik hem. Hij knikt en glimlacht. "Doe rustig aan prinses, ik bel je." Ik knik en loop naar mijn huis. Wanneer ik de deur open zie ik dat hij wegloopt. Pff wat een avond. Ik schud het van me af en loop het huis binnen.
Ik trap mijn schoenen uit, en als ik op de klok kijk zie ik dat het pas half 8 is. Mijn moeder en de rest zijn nog niet thuis, en gek genoeg is mijn vader ook weg. Het zal wel. Ik pak een bak chocolade ijs uit mijn boodschappentas, een zak snoep en een blikje Red Bull. Ik loop met mijn telefoon en het eten in mijn hand naar mijn kamer.
Ik leg alles op mijn bed en pak dan een trainingspak van Barcelona uit mijn kast, een schoon lingerie setje en mijn ring die ik van Souhail had gekregen. Ik loop er mee naar de badkamer en spring onder de douche. Na het douchen, kleed ik me aan en doe ik mijn krullen goed.
Ik loop weer naar mijn kamer en bel mijn vader om te vragen waar zij zijn. Hij zegt dat ze bij mijn oom aan het chillen zijn en vraagt of ik ook kom. Ik kijk op de klok, half 10. Ik moet morgen om 06:30 beginnen met werken, dus ik wijs het aanbod af. Ik wil rond 11 uur gaan slapen uiterlijk. Mijn ouders begrijpen het en zeggen dat het laat zal worden. Ik sluit het gesprek af en open mijn MacBook.
Ik maak wat verdere huiswerk af en schrijf een hoofdstuk op Wattpad. Wanneer ik net klaar ben en op mijn bed ga zitten om een film te kijken, gaat mijn telefoon af. Mo Facetimed me. Ik wikkel snel een sjaal om mijn hoofd en neem op. Ik ga goed zitten onder mijn dekens en pak mijn ijs erbij (ik heb een mini koelkast/vriezer in mijn kamer dus hij zat daar de hele tijd).
"Ewa zine, ik ben thuis." Zegt hij wanneer hij ziet dat ik goed zit.
"Hey schat, nu pas?" Vraag ik hem.
"Jaa schat, ik ging nog even langs huis van mij en Ayoub en chillde daar even met de boys. Ik hoop niet dat ik je bezorgd heb gemaakt?"
Ik schud mijn hoofd, "Nee hoor, heb lekker gedoucht, huiswerk afgemaakt en nu zit ik net in bed. Ben alleen thuis vandaar."
Hij gaat op en neer met zijn wenkbrauwen, "Moet ik komen om naast je te slapen?"
Ik schud lachend mijn hoofd, "Als je nou eens mijn hand komt vragen en we getrouwd zijn, dan kan dat." Hij lacht, "Ik plaag je schat, dat weet ik."
Ik haal lachend mijn schouders op en open mijn ijsbak. Ik neem een grote lepel en Mo kijkt me lachend aan. "Je bent echt een bolletje he?" Ik kijk hem zielig aan, "Vind je me dik?" Hij schud zijn hoofd. "Nee nee prinses, je bent perfect zoals je bent wollah. Ik plaag je alleen maar." Ik kijk hem niet gelovend aan.
"Fadoua, ben je ongesteld ofso?" Ik haal blozend mijn schouders op en kijk weg. Hij begint te lachen, "Dacht ik al, je hebt mood swings." Ik moet lachen en neem nog een hap van mijn ijs.
"Maar schatje.." Begint hij, ik knik. "Je had het net over handvragen, maar dat heb ik je al honderd keer gevraagd of dat kon en jij weigerde elke keer." Ik blijf stil en neem nog een hap van mijn ijs. Souhail schiet door mijn gedachten.
"Je mag mijn hand komen vragen als ik 19 ben ja?" Hij knikt. "Dat is over 4 maandjes he?" Ik knik, "Klopt schat."
We hebben het nog over koetjes en kalfjes. Na een tijdje haal ik alles van mijn bed af en ga ik onder mijn dekens liggen. Ik Facetime nog steeds met Mo en hij blijft doorpraten terwijl hij ook in bed ligt. Het is half 11. Mijn ogen sluiten zich half, wat was dit een lange dag zeg. Pfff.
"Schat, hoe laat werk je morgen?" Vraagt hij me. "Half 7 ochtend tot 8 uur avond, jij?" Antwoord ik moeizaam. "4 nacht tot 3 uur middag." Ik knik en gaap dan. "Moet je dan niet gaan slapen, Mo?" Hij knikt en gaapt ook. "Het was gezellig vandaag prinses." Ik knik, "Vond ik ook schat, snel weer een dagje samen doen." Hij knikt, "Zekers te weten."
"Hbiba, kom we gaan slapen." Ik knik en gaap weer. Wollah ben echt moe. "Slaaplekker schat, bel je me als je naar werk gaat?" Vraag ik hem. Hij knikt, "Sowieso schat, zoals altijd. Slaaplekker hayati." Ik schenk hem een glimlach en hang op.
Ik doe een wekker aan om 4 uur en eentje om half 6 voor het geval dat. Ik doe mijn telefoon in de lader en draai me om. Ik val heerlijk in slaap.
Is Mo echt zoals Mourad beweert? En welke team zijn jullie: Team Souhail & Fadoua of Team Mo & Fadoua?
JE LEEST
Hartpijn
RomanceFadoua raakt haar beste vriend en liefde van haar leven kwijt. Hoe gaat ze hier mee om en zal hij ooit weer in haar leven komen?