Souhail:
23:08
Ik stap mijn auto uit en loop het pand binnen. Ik zie de boys zitten: Yassir, Yasin, Faisal, Ayoub en Mounir. Ik groet ze allemaal met een mannelijke knuffel en wanneer ik wil gaan zitten, komt Anass de ruimte binnen. We groeten elkaar en gaan vervolgens naar zijn kantoortje.
"Ewa, hoe vond Fadoua het?" Vraagt Anass aan me. "Broer, ander onderwerp man. Het gaat er niet om wat ze ervan vond." Antwoord ik hem geïrriteerd. Het doet me gewoon pijn om te beseffen dat ik haar niet meer ga spreken, althans afstand van haar moet nemen. "Je vindt haar leuk he?" Vraagt Anass aan me. Ik kijk hem geschrokken aan. "Ben je gek oulla? Ze is mijn beste vriendin gewoon. Ik zeg je eerlijk, ze is realste die ik ooit heb gekend man. Is gewoon heavy dat ik mijn beste vriendin niet meer ga spreken man." Antwoord ik hem. Hij knikt en kijkt me betwijfelend aan.
"Mohim, al wat nieuws over Yousef?" Vraag ik Anass. "Ja, kom kijken." Zegt hij me, waarna hij naar zijn computer wijst. Ik loop naar hem toe en pak een stoel die ik naast hem neerzet. Ik ga zitten en kijk aandachtig naar het scherm. "Wat is dit bro?" Vraag ik hem. "Kijk, hij houdt jullie twee in de gaten. Hij was vandaag 2 straten verderop van waar jullie waren." Zegt hij me. Ik knik.
"Waarom zit hij eigenlijk achter haar aan?" Vraag ik Anass. We kennen allebei deze gekke gozer, maar zover ik weet hebben hij en Fadoua niks met elkaar te maken. Anass kijkt me twijfelend aan. "Ik weet niet of ik het kan zeggen bro." Antwoord hij me. Ik kijk hem droog aan, "Broer, ik bescherm haar met mijn leven, ik moet haar uit mijn leven halen om er ook nog is voor te zorgen dat deze woeshoem niet bij haar in de buurt komt, en nu wil je mij vertellen dat ik de reden ervan niet eens mag weten?" Zeg ik geïrriteerd.
Anass zucht en kijkt me moeilijk aan. "Is het zo erg Anass, zo erg dat je het mij niet eens kan vertellen? What the fuck hebben Fadoua en Yousef met elkaar te maken? Waarom wilt hij haar hebben? Waarom moet ik dan afstand nemen? Wat is hier gaande Anass? Wollah zeg mij nu wat er is, anders ik stop met dit alles en mogen jullie kijken wat er gaat gebeuren." Roep ik boos.
De boys komen de kamer binnen rennen en vragen wat er is. "Souhail wil weten wat er is tussen Fadoua en Yousef, en waarom hij achter haar aan zit." Zegt Anass tegen de jongens, waarna de jongens me ook moeilijk aankijken. "Is het wel zo slim om het te willen weten Souhail?" Zegt Mounir me. "Ik moet het weten broers, anders wollah ik word parra. Ik wil haar beschermen, ik ben nu mijn leven aan het geven voor haar. Ik moet weten waarom ik het doe." Antwoord ik hem. "Bro, ik begrijp je. Maar is de reden dat je het doet om haar te beschermen, niet al genoeg om door te gaan?" Zegt Mounir me weer. Ik zucht. "Kijk broer, kom even mee." Mounir loopt naar me toe, slaat zijn arm om me heen en neemt me de kamer uit.
We gaan op de banken in de hoek van het pand zitten en ik zucht. "Wat is er Mounir? Ik wil deze fucking torrie weten." Zeg ik geïrriteerd. Hij zucht, "Luister Souhail, ik ken Fadoua al sinds ze 7 is en ik weet hoe zij is. We weten ook allebei dat ze van je houdt. En ik zie ook dat jij van haar houdt. Los daarvan, wat er tussen haar en Yousef is, is best heftig. Ik weet niet of je het wel wilt weten." Zegt hij me. Ik denk na, is het zo erg dan?
"Nee man broer, ik wil antwoorden. Ik hou niet van haar, ik zie haar als mijn beste vriendin, meer niet." Zeg ik tegen Mounir. Hij lacht, "Tuurlijk bro, maak dat de kat maar wijs." Zegt hij me. "Mohim bro, vertel me. Wat is er gaande?" Vraag ik hem.
"Oke, kijk. Fadoua was keertje pakketjes leveren in damsco. Ze kwam hem daar tegen en hij wou haar leren kennen. Zij weigerde, maar kortom hij vond haar insta uiteindelijk en connecte haar. Ze had geen interesse, want ze wou alleen maar money. Uiteindelijk, na 8 maanden gaf ze hem een kans. Na 2 weken kwam ze erachter dat hij haar gebruikte. Ze stopte contact met hem, maar hij wist dat ze dealde en shit. Uiteindelijk, althans dat beweert hij, hij wilt dat ze voor hem gaat werken en als ze weigert wilt hij haar doden. Daarnaast wilt hij met haar trouwen, maar we moeten hem uitschakelen. Jij was ook in gevaar door haar, want hij wou jou eerst uit de weg ruimen. Daarom moesten jullie in ieder geval uit elkaar. Hij is zo geobsedeerd door haar, dat hij echt gestoord geworden is. Tegen ons zei ze dat hij het had uitgemaakt, maar we kennen Fadoua allemaal, leek niet zo. Na een beetje moeite, vertelde ze Faisal wat er was en hij lichtte ons in. We hebben niet tegen haar gezegd dat we het wisten, uiteindelijk hadden we jou gevraagd om tegen haar te zeggen dat ze moest stoppen met omgaan met ons. Ze wist niet dat we elkaar kenden. Ze luisterde naar je en uiteindelijk kon hij haar niet meer traceren, omdat ze niet meer bij ons in de buurt kwam. Tot paar weken geleden, hij belde me anoniem en vertelde me dus wat hij van plan is te doen. Daarom belde wij jou meteen en bedachten we dit plan. Nu moeten we dus verder plannen, want alles kan snel gaan." Zegt Mounir.
Ik kijk hem moeilijk aan, "Ik ben echt mijn leven aan het geven he?" Vraag ik hem lastig. Hij knikt, "Hoelang mag ik niet met haar in contact zijn?" Vraag ik hem. Hij kijkt nu ook moeilijk, "Minimaal een halfjaar broer. Het kan zelfs 1 of 2 jaar duren." Antwoord hij me. Ik kijk hem geschrokken aan. "Willen jullie dat ze me vergeet ofso?" Zeg ik geïrriteerd. "Broer, Fadoua kennende, wollahmeh ze gaat je vergeten. Maar we moeten wel haast zetten. Hij weet nu waar ze op school zit en shit, hij kan haar zo pakken." Zegt hij nu.
Ik kijk voor me uit en denk na. Zolang zonder Fadoua? Ik dacht max 2 maanden. Pff, dit is echt heavy man. Ik denk na en kan niks beters bedenken, dan het plan dat we vandaag uitgevoerd hebben. Namelijk het verbannen van Fadoua uit onze levens. Een nieuw plan gaan we deze week bedenken om Yousef uit te roeien. Ik vermoord hem met mijn eigen handen, geen grappen. Wie aan Fadoua komt, komt aan mij.
Mounir en ik staan op en lopen weer naar de kamer van Anass. Ze kijken op als we binnenlopen, en wij zien ze kijken naar de computer van Anass. "Wat is er op die scherm gaande?" Vraagt Mounir. En ook ik kijk ze vragend aan. "Ayoub heeft een video gemaakt, van alle foto's en filmpjes die we van Fadoua hebben. Zowel zij alleen en ze naar ons stuurde, of de foto's en filmpjes van ons samen." Zegt Faisal teleurgesteld.
Mounir en ik gaan erbij staan en kijken mee. Fadoua. Met haar mooie krullen los, hoe ze naar de camera kijkt, hoe ze glimlacht. Pff. Mijn hart breekt een stukje meer. Ze betekent te veel voor me, maar ik moet dit doen. Ik kijk het filmpje verder, en het einde is een filmpje van mij en Fadoua samen. Samen in mijn huis, toen we Netflix keken, ze lag in mijn armen en maakte een snap filmpje van ons samen. Op het einde van het filmpje kwam ze tegen me aan liggen en kuste ik haar voorhoofd. Het filmpje is afgelopen en ik staar gebroken naar het beeldscherm.
Ik schrik uit mijn trance door Mounir die me op mijn schouder aantikt. "Gaat het wel bro?" Vraagt hij me. Ik knik. "Boys we praten morgen verder, ik moet gaan." Zeg ik ze. Ik loop het pand uit en ga in mijn auto zitten.
Ik verbind mijn telefoon met de auto en ga naar spotify. Ik zet de gedeelde playlist van mij en Fadoua op shuffle. Hij springt op Emo Doen van Anu D. Ik luister aandachtig naar de muziek, en zonder dat ik er erg in heb, rollen er tranen over mijn wangen. Ik sla hard met mijn vuist op mijn stuur en leun vervolgens met mijn hoofd op mijn handen op het stuur. Ik ga kapot van binnen. Ik mis haar.
Na een tijdje kom ik omhoog met mijn hoofd en veeg ik mijn tranen weg. Ik start de auto en kijk in mijn spiegels. Ik zie Mounir in de deuropening van het pand mij medelijdend aankijken. Ik rij weg naar huis. Ik wil niks en niemand meer zien.
Eenmaal thuis aangekomen loop ik naar binnen. Het is al half 1 's nachts. Ik loop naar de keuken om een blikje Red Bull te pakken. Als ik de keuken uitloop, zie ik mijn moeder aan de eettafel zitten. Ik groet haar en ga bij haar zitten. Ze kijkt me verdrietig aan. "Wat is er madar (mama in het Dari)?" Vraag ik haar. Ze kijkt me teleurgesteld aan. "Wat is de reden dat je Fadoua sprak vandaag Souhail? En wees eerlijk." Zegt ze streng. "Pfff, mama, er is iemand die haar wil vermoorden door mij en haar vrienden. Hij wilt haar, maar zij wilt hem niet. En ze weet niet dat dit zich afspeelt. Ik bescherm haar met mijn leven om er voor te zorgen dat ze veilig blijft." Antwoord ik haar.
Ze kijkt me geschrokken aan. Ik kijk met een pijnlijke blik naar beneden en neem een slok van mijn Red Bull. "Je bent van haar gaan houden he?" Vraagt ze me dan. Ik schud mijn hoofd. "Dat kan niet mama, na wat Dilara me heeft aangedaan. Nee mama, ze is gewoon mijn beste vriendin en ik geef om haar op die manier." Zeg ik dan. Ze kijkt me wantrouwend aan en staat dan op. Ze loopt naar haar kamer en ook ik ga naar mijn kamer.
Ik leg mijn hoofd op mijn kussen en pak mijn telefoon erbij. Ik app haar om te vragen hoe het gaat. Ja, ik mis haar. Ze reageert normaal en we praten wat. Wanneer ze gaat slapen, nemen we afscheid en blokkeer ik haar op app. Niet omdat ik haar niet meer wil spreken, maar om mezelf te beschermen van het spreken tegen haar, waardoor ze in gevaar kan komen.
Ik neem een diepe zucht en ik voel dat kraakje in mijn hart. Hou ik echt van haar? Dat kan niet toch? Nee nee, ze is gewoon een vriendin. Ik zucht en langzaam rolt er een traan over mijn wang. Ik heb nooit om een meisje gehuild, maar zij, zij is anders.
JE LEEST
Hartpijn
RomanceFadoua raakt haar beste vriend en liefde van haar leven kwijt. Hoe gaat ze hier mee om en zal hij ooit weer in haar leven komen?