Fadoua::
Ik blijf naar de grond kijken en voel hoe de tranen over mijn wangen rollen. Het is raar, dat wanneer je hart echt gebroken is, je het fysiek gewoon voelt. Ik zucht en veeg mijn tranen weg. "Yassine, je snapt het niet." En ik zucht weer. "Ik weet niet wat er tussen jou en Souhail gebeurd is, maar jullie kwamen er altijd bovenop. Waarom heb je er nu geen vertrouwen in?" En hij dwingt me dat ik hem aan kijk. Ik haal mijn schouders op.
"Kijk Fad, je hoeft me niet te vertellen wat er gebeurd is, maar wist je nog 2 maanden geleden? Je was op stap met Souhail, je gebruikte mij als je alibi, toen jullie naar Arnhem gingen?" Ik knik. "Wist je nog toen die ene rapper je wou fixen?"
Ik knik weer. "Souhail zei toch tegen je van; Fadoua als je met hem neemt heb je echt alle meiden overtroffen?"
Ik knikte weer. "Jij wou niet, ik besefte toen al dat je van Souhail hield, maar Souhail wou jouw geluk niet in de weg staan en zei jou dat je met hem op een date moest gaan. Die rapper had het eigenlijk aan Souhail te danken dat jij überhaupt je nummer aan hem gegeven had."
Ik zucht, "Wat wil je hiermee zeggen Yassine? Wat heeft dit hiermee te maken?" Hij lacht. "Kijk, jij was toen op een date gegaan toch?" "Ja ik was met hem op een date gegaan, maar ik heb toch gezegd hoe het was afgelopen?" Hij lacht weer. Wtf is er zo grappig?
"Ja, maar weet Souhail dat jij dat gedaan had?" Ik kijk naar beneden en schud mijn hoofd.
"Precies, hoe kun je verwachten dat hij gaat tonen dat hij van je houdt als jij het ook nooit getoond hebt? Ik bedoel, tuurlijk jullie showen love aan elkaar op jullie eigen manier, maar jullie beschermen beiden jullie harten, alsof je hartpijn kunt voorkomen. Je weet nooit wat er in de toekomst gebeurd. Wat ik wel weet is dat dit misschien zelfs beter is voor jullie allebei. Jullie zijn allebei gebroken geweest en werden vrienden op een rare manier, maar jullie vriendschap was altijd al gebaseerd op liefde. Bovendien, welk meisje zou die rapper opgeven omwille van haar beste vriend, en hij wou jou nog aan zijn moeder voorstellen ook, besef hoe serieus die guy met je was. En toch, toch aan het einde van je date toen hij je naar huis bracht, zei je tegen hem in de auto dat je geen feelings voor hem hebt of wilt, aangezien je van Souhail houdt en dat je een toekomst met Souhail ziet. Wat zei hij toen? Geen enkel meisje die eerlijk is en gewoon aangeeft dat ze het niet omwille van fame of geld doet. Daarnaast was hij er tevreden mee en hebben jullie gewoon een normale vriendschap nu. Stel je zou Souhail vertellen dat je hem hebt laten zitten omwille van hem, Souhail zou dan ook tonen dat jij de ware voor hem bent."
Ik lachte zwakjes om mijn neef, ik kan het Souhail niet vertellen omdat ik en ... afgesproken hadden dit tussen ons 2 te houden. "Ik weet het niet Yass, je hebt gelijk verkeerde timing onze liefde." Hij knikt en knuffelt me, "Komt goed kleintje." Dat zeggen ze allemaal, maar Fadoua gaat in een diepere put komen.
(Wegens privacy redenen van deze rapper noem ik zijn naam niet, dit omdat ik hem een belofte gedaan heb dit niet publiekelijk te maken en hij het ook van mij niet publiekelijk maakt. Er is niks ergs tussen hem en mij gebeurd, sterker nog zijn we momenteel nog steeds goed bevriend. Dus voordat er gekke roddels gaan komen, je weet niet wie het is dus doe ook geen gekke uitspraken.)
Ik leun met mijn hoofd op zijn schouder. "Yassine.." Zeg ik na een tijdje. "Jaa kleintje?" Ik neem een diepe zucht en ga rechtop zitten.
"Kijk, vorige week vrijdagmiddag belde Souhail me 2 keer tijdens school. Tussenuren enso je weet. En je kent Souhail, hij is nooit echt de type die belt, dus ik dacht die dag al van hmm okay wat is er met deze? Maar dacht toch van djaai. Hij was ziek die dag en toen ik naar mijn les liep vroeg hij me of ik planning had na school. Ik zei van nee, alleen langs de bieb boeken inleveren en dan gewoon thuis chillen. Dus ik vroeg hem wat zijn planning was, ik dacht hij gaat vragen om wat te doen, snapje?"
JE LEEST
Hartpijn
RomanceFadoua raakt haar beste vriend en liefde van haar leven kwijt. Hoe gaat ze hier mee om en zal hij ooit weer in haar leven komen?