Fadoua::
Zo samen lopen we de hal uit. We lopen door tot hij stil staat, ik zet nog een stap naar voren nog, maar doordat hij stilstaat trekt hij me terug. Ik kom tegen hem aan en we staan weer zoals we in de hal stonden. Mijn hart gaat tekeer en de zijne ook. Hij haalt zijn handen voor mijn ogen weg en ik open mijn ogen langzaam.
Als ik mijn ogen opendoe, zie ik dat de woonkamer versierd is. Enkele seconden later hoor ik het nummer Van Mij - Valsbezig. Ik draai me om en zie dat er een film klaarstaat op de tv. Ik draai nog een kwartslag en kijk Mo aan. "Heb je dit allemaal voor mij gedaan?" Vraag ik hem liefjes. Hij knikt en komt dichterbij. Hij legt zijn armen om mijn middel en ik sta met mijn rug tegen hem aan. Hij kust mijn wang en ik leg mijn armen om zijn nek.
Hij laat me los en tilt me op naar de bank. Hij pakt een deken en legt deze over mij heen. Hij loopt naar de keuken en als hij terugloopt zie ik dat hij twee eazie wokken heeft gehaald. My favourite. Hij heeft het onthouden. Hij schenkt onze wokken in twee aparte borden, en geeft vervolgens mijn bord aan. Hij loopt weer naar de keuken en haalt Red Bulls. Hij legt deze op tafel neer en doet dan de kleurverlichtingen aan. Hij komt naast me zitten en ik sla de deken open. Hij komt naast me liggen en ik geef hem zijn bord. Hij zet de film Khoobsurat aan (bollywood), en we eten ons eten.
Als mijn eten op is, leun ik tegen hem aan. Ik voel dat hij omlaag kijkt, dus ik kijk omhoog. Hij kust mijn voorhoofd en ik glimlach. Ik doe mijn armen om zijn middel en lach, mijn hart voelt het ook. Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest, ongelofelijk. Hij doet zijn arm om mijn schouder en zo kijken we samen verder.
Wanneer de film afgelopen is, doet hij de tv uit. Ik kijk hem aan en zie dan dat hij mij ook aankijkt. Mijn hart gaat tekeer, dit is de eerste keer dat ik zo dichtbij hem zit. We hebben nog nooit gezoend, en daarbovenop heb ik zelf ook nog nooit gezoend. Gaat het nu dan gebeuren?
Zijn blik is op mijn lippen gevestigd en ik kijk hem in zijn ogen aan. Ik sluit mijn ogen en ik merk dat onze gezichten naar elkaar toe trekken. Als ik denk dat het gaat gebeuren, hoor ik de deur opengaan. "Ewa tortelduifjes, hoe vonden jullie...." Ayoub strompelt binnen en staat stil en houd zijn mond als hij ziet in wat voor positie wij ons bevinden. Hij schaamt zich voor het verpesten van 'het' moment.
Om het minder awkward te maken, spring ik op en loop ik naar Ayoub toe. Ik geef hem een knuffel, en laat hem dan weer los. "Dankjewel voor het versieren en het halen van eten Youbi." Zeg ik hem. Hij lacht, "Graag gedaan eh aapje." Ik lach en ik hoor Mo ook lachen. "Schat, het is 15:40 he." Ik schrik, "Mo we moeten gaan!! Anders kom ik echt te laat!" Hij knikt als teken van daarom zeg ik het juist. Ik pak mijn tasje van de bank en loop naar de hal. Ik doe mijn schoenen aan en ook mijn jas. Ik hoor iemand binnenkomen en denk dat het Mo is. "Fadoua, mag ik je bellen straks?" Ik kijk op en zie Ayoub me verdrietig aankijken. Ik knik, "Ging slecht met Chayenne he?" Hij knikt. "Isgoed, bel me maar strakjes." Hij schenkt me een glimlach en loopt weer de hal uit. "Yallah Mo, zieddddd. Ik pak anders zelf jouw auto hoor." Hij komt lachend aanlopen en opent een klein kastje. "Hier allemaal auto sleutels, kies maar in welke je wilt gaan." Ik kijk hem koud aan, "Mo het is geen tijd voor focking grapjes. Pak een sleutel en kom." Hij kijkt me grijnzend aan, "Damn dushi, je bent kanker sexy als je boos bent." Ik kijk hem droog aan, pak een Mercedes sleutel en loop de deur uit. Ik druk op de liftknop en loop de lift in.
Beneden aangekomen loop ik naar de garage en klik ik op het open knopje van de sleutel. Ik zie een cla licht en geluid geven, dus ik loop er naartoe. Ik stap in en rijd de garage uit, waar ik Mo zie staan. Hij loopt naar de passagierskant en stapt in. "Rijd maar schatje." Zegt hij wanneer hij zit. Ik zucht geïrriteerd en rol met mijn ogen. Ik rij de snelweg op en pak de meest linkse baan die er is. Ik rij 200 en vlieg over de weg. Mo zet wat nummers van Ismo en Lijpe op, waar ik ondertussen op mee spit. Ik pak zijn telefoon en maak wat snaps voor zijn snapverhaal. Ik maak een snap waarbij je duidelijk ziet dat een vrouw rijdt en hij naast me zit. Ik type er 'Wifey krachtiger dan 10 man' bij en plaats hem op zijn verhaal. Ik geef zijn telefoon terug en focus weer op de weg.
Om 16:08 komen we aan bij mijn auto en stap ik uit. Ik loop naar mijn auto, zonder afscheid te nemen van Mo. Ik stap mijn auto in en ga met mijn handen over mijn gezicht, waarna een diepe zucht volgt. Mijn gevoelens zitten in een achtbaan. Ik zucht nog een keer en sluit mijn telefoon dan op mijn auto aan. Ik was niet boos op Mo wegens het laat zijn, ik zou duizend smoesjes bedacht kunnen hebben voor bij mijn ouders. Ik raakte geïrriteerd doordat hij me verliefd aan het maken is, en ik bang ben te vallen. Hard te vallen.
Ik start mijn auto en wanneer ik wil wegrijden, zie ik Mo naast mijn auto staan. Hij klopt op mijn raam als teken om mijn raam omlaag te doen. Ik doe mijn raam omlaag en hij steekt zijn hoofd naar binnen. Ik lach zachtjes om hem en kijk naar beneden. Hij pakt me bij mijn kin en tilt mijn hoofd omhoog. "Fadoua, ik wil je om 7 uur zien bij die parkeerplaats." Ik knik, "Ik kan niet lang blijven want moet naar een vriendin." Hij knikt in teken dat het niet erg is. Ik geef hem snel een kusje op zijn neus, "Yallah prinses, ga. Ik zie je straks." Ik knik en zwaai naar hem. Als hij zijn auto gestapt is, rijd ik weg. Oké, ik moet echt even gaan opschrijven hoe en wat allemaal vandaag.
JE LEEST
Hartpijn
RomanceFadoua raakt haar beste vriend en liefde van haar leven kwijt. Hoe gaat ze hier mee om en zal hij ooit weer in haar leven komen?