Een paar maanden later...
Fadoua:
"Mo, ik ga sporten nu. Ik bel je als ik klaar ben ja? Groetjes aan Ayoub." Zeg ik tegen Mo. "Isgoed schatje, doe rustig aan. Over een weekje ben ik terug en dan gaan we weg samen ja?" Antwoord hij me. Ik knik en geef hem een luchtkusje, waarna ik ophang. Ik loop naar mijn nicht die al bij de bokszak staat en groet haar. "Ewa Yasmina, rustig?" Ze knikt en we geven elkaar een knuffel.
"Zullen we vandaag naast kickboksen ook krachttraining doen?" Vraag ik haar. Ze knikt en pakt onze flessen water. Ze geeft me mijn fles en ik geniet van het koude water. Ik pak mijn telefoon uit mijn tas en kijk naar mijn meldingen. Ik zie allemaal snaps van Mo en Ayoub, gekke jongens joh. Ik reageer op Mo en laat Ayoub zijn snaps gewoon open. Gelijk word ik gebeld door Mo.
"Hey schat, ik ben nog aan het trainen." Ik hoor hem lachen. "Doe is je camera aan." Hoor ik hem zeggen. Ik zet Facetime aan en zie zijn hoofd op beeld komen. Hij kijkt me lachend aan maar zegt niks. "Mo, waarom kijk je zo?" Hij lacht weer, "Ik ben je gewoon aan het bewonderen, mag dat niet?" Antwoord hij me. Ik lach en bloos door zijn woorden. "Schat ik moet echt gaan trainen, ik bel je echt als ik klaar ben ja?" Hij knikt. "Isgoed nerd, doe je best. Ik spreek je straks." Ik knik en hang op.
Ik en mijn nicht ondersteunen elkaar tijdens onze krachttraining. Wanneer we klaar zijn lopen we naar de kleedkamer en pakken we onze spullen uit onze kluis. Ik doe mijn sneakers uit en doe mijn slippers aan. Mijn nicht loopt naar buiten en ik volg haar.
Ik stap mijn auto in en zij de hare. We gaan bij haar thuis chillen zo, dus ik ga haar volgen. Ik bel Mo op en na paar keer overgaan neemt hij op. "Ewa zina, lekker getraind?" Ik knik moe. "Jawel maar ben echt doodop." Antwoord ik zijn vraag. "Aawh schatje inoe, als je thuis bent gewoon lekker douchen en slapen." Ik zucht, "Kan niet, ik ga naar mijn tante nu. Ik was toch trainen met mijn nicht en ik ga met haar mee. Chillen daar en dan straks pas naar huis." Hij zucht, "Maar schat, je bent al zo moe en je werkt elke dag sinds de zomervakantie begonnen is. Ga rusten. Je ziet er echt moe en gestresst uit. School is nog niet eens begonnen en je hebt niet gerust schat." Ik kijk hem moe aan, "Ik weet het, ik weet het. Maar komt goed in shaa Allaah." Hij glimlacht, "Met ons sowieso schat." Ik lach naar hem en we praten verder, tot Ayoub ineens in scherm verschijnt.
"Ewa Fadoua, alles goed?" Zegt Ayoub. "Heyy haha ja man Alhamdulilaah met jou?" Antwoord ik hem. "Ja goed goed." Antwoord hij mij en hij loopt het beeld weer uit. Ik praat weer met Mo en hoor Ayoub op de achtergrond zeggen; "Ey bro zo een meisje wil ik ook man, geef haar gewoon aan mij. Ze is echt een goeie." Ik zie Mo hem sarcastisch aankijken en vervolgens kijkt hij mij aan, ik haal mijn wenkbrauwen op. "Neeman Ayoub, Fadoua is al van mij. Je krijgt haar niet, fix maar iemand anders man." Ik glimlach lief naar Mo en hij schenkt me een knipoog, "Ik mis je Mo, wanneer kom je terug?" Vraag ik hem zielig. Hij lacht om mijn gezicht, "Nog een weekje zina, een weekje nog." Ik knik.
Ayoub verschijnt weer in beeld. "Ey Fadoua, als je mocht kiezen he, zou je dan met mij willen trouwen of met Mo?" Ik lach om zijn domme vraag, "Hahaha sorry Ayoub, ik ga voor Mo met mijn ogen dicht. He my bae. Bovendien is Mo ook echt de knapste van jullie vriendengroep." Hij kijkt me beledigd aan en loopt weg. Mo knipoogt naar me, waarna we het gesprek afronden.
Ik parkeer mijn auto voor de deur van de huis van mijn tante, waarna ik uitstap. Ik pak mijn schoudertasje en loop met mijn nicht naar binnen. In de woonkamer aangekomen groet ik mijn tante en zie ik Yassine zitten. Hij staat op en knuffelt me stevig. Ik glimlach naar hem en loop met mijn nicht naar boven. Ik zit op haar bed en wacht tot zij klaar is met douchen zodat ik het zweet van me af kan wassen.
Ik hoor geklop op de kamerdeur en wikkel snel mijn sjaal om mijn hoofd. Ik sta op en open de deur, waar ik mijn neef zie staan. "Ewa kleine wil je in mijn badkamer douchen? Kan gewoon he." Vraagt hij me. Ik knik en loop achter hem aan. "Yass mag ik een joggingbroek en hoodie van je lenen?" Hij knikt. Hij loopt naar zijn kast en pakt een Bordeaux rode Nike tech broek voor me en een zwarte oversized hoodie. Ik loop naar de kast van mijn nicht en pak een schoon lingerie setje vanuit mijn la. We logeerden vroeger vaak bij elkaar, en sindsdien hebben we een la in elkaars kast met onze ondergoed voor het geval dat. Ik loop weer naar de kamer van mijn neef en leg het onder de kleding die hij op zijn bed heeft neergelegd. Hij geeft me een schone handdoek en ik loop zijn badkamer in.
JE LEEST
Hartpijn
RomanceFadoua raakt haar beste vriend en liefde van haar leven kwijt. Hoe gaat ze hier mee om en zal hij ooit weer in haar leven komen?