022

71 8 4
                                    

Fadoua::

Het is 05:30 en ik zet mijn wekker uit. Ik rek mezelf uit en sta op. Ik loop naar de badkamer om wudhu te doen en mijn tanden te poetsen. Als ik klaar ben, breng ik mijn haar in model en loop dan door naar mijn kamer. Ik pak een zwarte panty en doe deze aan. Ik pak mijn oversized olijfgroene bloesje en doe deze aan. Hier overheen doe ik mijn leren rok die wijd valt en tot mijn knieën komt. Ik pak mijn Alexander McQueens en doe deze eronder aan. Als laatst pak ik mijn zwarte Valentino tasje en doe hier mijn ziekenhuis pas, portemonnee, AirPods, telefoon, kauwgom en oplader in. Ik ren de trap af en loop naar de woonkamer.

Ik doe mijn khimaar over mijn kleding aan en verricht het fajr gebed. Als ik klaar ben doe ik nog wat smeekbedes en sta dan op. Ik doe mijn khimaar uit en ruim het op. Ik pak mijn zwarte sjaal en wikkel deze over mijn hoofd. Wanneer ik klaar ben, pak ik nog wat te eten en doe dit in een ander tasje. Klaar is kees. Ik pak mijn Tommy Hilfiger winterjas en doe deze aan. Ik check mijn Rolex nog snel en zie dat het 06:00 is. Perfect. Ik ren het huis uit en loop naar mijn auto. 

Eenmaal aangekomen op werk bel ik mijn moeder dat ik ben aangekomen. Ik moet werken tot 16:00, maar ben meestal al rond 12:00/13:00 uur klaar. Ik scan mijn pasje voor de personeelsingang en loop naar binnen. Ik loop de gang door en neem de afslag naar de kledingafname. Ik scan mijn pas weer en binnen enkele seconden kan ik mijn kleding pakken. Met mijn kleding in mijn hand, loop ik de trappen op naar de kleedkamer. Ik scan mijn pas weer en loop naar binnen. Vervolgens scan ik mijn pas weer en krijg ik mijn kluisje. 

Omgekleed en al, loop ik naar de opkomst. Zelfs mijn leidinggevende is er nog niet. Ik pak de senior telefoon, die van mijn leidinggevende is, en check alle gemiste oproepen. Ik bel elke afdeling die gebeld heeft terug en noteer hetgeen dat er gedaan moet worden. Vaak zijn het covid-patiënten. Als ik iedereen heb teruggebeld is het alweer 07:00. Mijn leidinggevende is er pas over een uurtje. Ik besluit een rondje te lopen bij de wasstraat. Sami is de enige die werkt op dit tijdstip,  naast mij. Ik scan mijn pasje en de deuren openen. Ik loop naar binnen en zie hem Facetimen met iemand. "Ewa Sami, dit is geen werken he." Hij schrikt op en wordt rustig als hij mij ziet. "Wollah ik dacht dat je mijn zus was asahbi man, zomaar liet je me schrikken." Zegt Sami op zijn beurt. Ik lach. Zijn zus is onze leidinggevende. "Neejoh, zorg ervoor dat je om 08:00 uur klaar bent, dan mag je van mij gaan. Ik fix het wel met je zus." Hij knikt dankbaar, "Yess dankjewel Fadoua, ik mag jou man." Ik moet lachen om hem en hij komt naar me toe om me te knuffelen. Het is maar dat hij jonger is dan mij, anders had ik hem echt niet toegestaan om me te knuffelen. 

"Maaruh, moet ik vertellen dat je aan het bellen bent?" Vraag ik hem. Hij schud zijn hoofd, "Wacht is. Ey Hamza, je kent Fadoua toch? Jullie zaten bij elkaar in de brugklas." Hij doet zijn AirPods uit en ik zie inderdaad Hamza van de brugklas. "Ewa Fadoua, alles goed meh?" Hoor ik een rijdende Hamza zeggen. "Hahah ewa, ja man Alhamdulilaah rustig met jou?" Hij knikt, "Tranquille. Zaken gaan goed bij jou he zag ik, Golf 7 en alles." Ik lach, "Hahah ewaja Hamza, je kent me toch, altijd grinden." Hij knikt, "Dat sowieso." Ik kijk hem vragend aan, "Waarom ben jij wakker dan met deze ezel hier nog wel?" En ik sla Sami op zijn achterhoofd. Hij lacht, "Ewa zaken Fadoua, ik hoef jou niks uit te leggen." Ik kijk hem begrijpend aan. Ik weet dat hij bij Anass en Yassir werkt. "Hamza wollah is kanker oneerlijk, kifesh Fadoua mag wel weten wat voor werk je doet en ik niet?" Vraagt Sami geïrriteerd. Ik lach, "Hamza ik ga je exposen. Sami, Hamza is een beveiliger, vandaar de nachtdiensten." En ik knipoog naar Hamza, die opgelucht adem haalt. "Ewa asahbi kon je toch gewoon zeggen." Zegt Sami tegen Hamza. Hamza knikt, "Fadoua, mag Sami mij jouw nummer geven?" Ik knik, "Is prima joh. Mohim ik ga aan de slag, lay3awn boys. En Sami, doorwerken." Hamza knikt, "Isgoed, werkse a krullenbol." En hij knipoogt. Hij was degene die ermee begon om mij krullenbol te noemen op de middelbare school. Ik schenk hem een glimlach en maak aanstalten om weg te lopen. Tot Sami me terugtrekt, "Fadoua, ik heb jouw nummer niet eens?" Ik lach, "Klopt, maar haal mijn nummer uit de groepsapp van werk, je zit daar toch ook in?" Hij knikt, "Aii isgoed." Ik knik, "Sami bel naar 3623 als je klaar bent ja?" Hij knikt. 

HartpijnWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu