016

74 7 0
                                    

2 maanden later (komende hoofdstukken zijn in perspectief van Souhail, wat Fadoua al gedeeld heeft.)

Souhail

02:43

"Souhail, waar de fuck zit je met je hoofd?" Roept Anass naar me. Ik kijk hem droog aan, "Ik denk aan Fadoua, bek dicht." Zeg ik geïrriteerd. "Wat is er met Fadoua?" Vraagt hij. Ik zucht, pak mijn telefoon en laat hem het bericht zien dat ze me gisteren gestuurd heeft via insta. Hij neemt mijn telefoon aan en begint te lezen.

"Assalaamu 'alaykum Souhail. Ik zal het kort houden. Je doet laatste tijd heel anders en negeert me alleen maar. Ik wil geen vrienden zijn met iemand die nooit op me reageert als ik hem nodig heb. Ook zag ik dat je me geblokkeerd hebt op app. Jouw keus, geen stress. Hoop dat Amineh je gelukkig kan maken. Alleen had ik verwacht dat je realer met me was dan dat je me nu laat zien. Liefs, je zuster in islam, Fadoua." Leest hij hardop voor. 

"Anass still, niks zeggen. Ik zei tegen jullie, ze gaat me vergeten." Zeg ik gebroken. Hij kijkt me moeilijk aan. Ze gaat door met haar leven en ik ben daar geen onderdeel van. Ik weet niet waarom ze denkt dat ik haar niet wil spreken. Ik geef alles op om haar te beschermen, alsof ik haar wil negeren. Ik heb geen keus. Ik moet. 

Ons plan om Yousef uit te roeien is aan het werken. Hij denkt, net zoals vele anderen, dat ik een vriendin heb, Amineh. Ze is het zusje van Faisal, gewoon een actrice die meespeelt. Ze weet ook dat ik niet verliefd ben ofso, bovendien is ze zelfs al verloofd met Ayoub. Dus daarom was dit goeie plan. 

"Heb je op haar gereageerd?" Vraagt Amineh mij. Ik schud mijn hoofd en ze komt bij ons zitten. "Heb je haar serieus op blauw gelaten?" Vraagt Anass nu op zijn beurt. "Ja, wtf moet ik tegen haar zeggen?" Zeg ik boos. "Ze heeft me ontvolgd op insta en ik haar ook." Zegt Amineh nu. "Neeeee ben je sukkel? Nu gaat ze 100% denken we hebben iets en ik jou gevraagd heb of je haar wou ontvolgen." Zeg ik geïrriteerd. "Bro, dat is juist goed. Zo gaat ze door met haar leven toch, net zoals je tegen haar neefje zei." Zegt Anass. 

Ik sta gefrustreerd op en sla tegen de muur. Mijn knokkels zijn blauw van al die stoten tegen de muur. 

Mounir trekt me weg en zet me neer op de bank. Ik wil weer opstaan om verder te slaan, maar Amineh gooit een emmer ijskoud water over me heen. Ik kom terug in de realiteit en er rolt een traan over mijn wang. "Wat is er met jou aan de hand man?" Roept Amineh boos. Mounir trekt haar naar achter, "Doe is normaal tegen hem, zal ik tegen jou zeggen dat je Ayoub niet meer mag spreken omdat je hem moet beschermen? Stil nu Amineh." Roept hij boos tegen haar. 

Hij komt naast me zitten en slaat zijn arm om me heen, "Wat is er gebeurd broer, ineens zoveel feelings?" Vraagt hij me rustig. Ik geef hem mijn telefoon en laat hem Fadoua's berichtje zien. "Lees hem in je hoofd alsjeblieft. Ik heb hem al genoeg gelezen en gehoord." Zeg ik hem gebroken.

Nadat hij het berichtje heeft gelezen geeft hij de telefoon aan me terug. "Heftig man broer, maar is toch aan ene kant goed? Ze maakt het makkelijker voor je." Zegt hij weer rustig. 

"Goed? Makkelijker? Broer ik brand van binnen. Ze is doorgegaan met haar leven! Zonder MIJ! Ik wil niet dat ze van een ander wordt. Ik wil dat ze van mij blijft. Ik wil haar. Ik wil haar van top tot teen. Ik weet dat ik dit doe om haar te beschermen, maar zodra we alles gefixt hebben he. Ik connect haar gelijk, gelijk. Zodra ik haar zie, kus ik haar. Ik wil haar claimen. Ze is van mij. Dus ja, ik ben gebroken. Ik wil mijn hart eruit rukken want dit doet kanker veel pijn. Ik had haar verteld over wat Dilara bij me had geflikt, wat doe ik? Hetzelfde bij haar. Ik ben een kanker viezerik. Jullie begrijpen de band die ik met haar had niet. Het was anders, het was speciaal. Fadoua man." Roep ik door het pand, waar ondertussen andere boys bij zijn komen zitten. 

Ik sta weer op en loop naar boven. Eenmaal op het dak aangekomen, pak ik een sigaret uit mijn jaszak die ik aansteek. Ik moet even ontstressen. Ik neem een hijs van mijn sigaret en blaas het weer rustig uit. 

Als ik rustiger ben, loop ik naar beneden. Ik neem afscheid van de jongens en rij naar huis. Onderweg staat nummer Lettre à une femme - Ninho op. Fadoua, als je eens wist wat ik je allemaal wil vertellen. 

Thuis aangekomen, loop ik naar mijn kamer. Ik pak de ketting die ik van Fadoua gekregen had en doe hem om. Ik ben al zo lang met mezelf in een twee strijd over mijn gevoelens. Ik hou van Fadoua, daar is geen twijfel aan en daar ga ik ook niet omheen draaien. Maar om het aan haar toe te geven en een relatie met haar nemen is iets wat ik zoveel mogelijk wil uitstellen. En als iemand haar krijgt voordat ik mijn stappen zet, dan heb ik pech en moet ik alleen gaan door het leven. Er is niemand die mij en mijn ziel zo goed kent en begrijpt als Fadoua, haar woorden spoken nog door mijn hoofd... "Ik weet dat jouw ex je genaaid heeft, betekent niet dat ik zo ben. De grap is jij weet dat, jij weet hoe ik ben. Jij weet wat ik allemaal voor je gedaan heb. Je weet dat ik zelfs mijn leven voor je zou geven. Ik ben jouw gedrag van de afgelopen maanden meer dan zat. Ik ben een meid met zelfrespect en zelf waarde. Ik heb eer. Wtf wil je dat ik ga doen? Naar je kijk en maar ja knik als een hondje? Ga even heel gauw spelen, ben niet zoals Sara of die andere wijven he."

Ik zucht en ga liggen op mijn bed. Mijn gedachtes draaien overuren. Waarom wilt die Yousef haar zo graag hebben? Waarom is hij weer haar leven in gekomen? Dat ze een mooie meid is, weet ik. Dat ze een goed lichaam heeft, weet ik. Dat ze goed bezig is met haar geloof, weet ik. Dat ze een rustig en lief meisje is, weet ik. Fadoua is een perfect iemand voor jongens zoals ons. Zij kan je in de realiteit houden. Zij weet wat er in je hoofd omgaat. Zij weet wat ze moet zeggen op de juiste moment, maar weet ook wanneer ze even stil moet zijn. Zij weet wanneer ze haar mond open moet trekken om een grote bek terug te geven om je te laten inzien dat zij gerespecteerd dient te worden, waardoor de respect voor vrouwen komt. Zij weet hoe ze je rustig moet maken en houden. Zij weet hoe ze je verliefd kan maken. Zij weet hoe ze Fadoua moet zijn. 

Ik wil haar niet kwijt en haar al helemaal niet met Yousef of een andere guy zien. Ik weet dat zij niet zo is en ik vertrouw haar daar ook in. Ik weet dat ze van mij houdt. Maar wat als ook zij uiteindelijk een afkeer voor me gaat krijgen in haar hart en me achter zal laten? Wat dan? Ik kon de pijn van Dilara nauwelijks verdragen, maar als Fadoua mijn leven uitgaat dan pleeg ik nog liever zelfmoord.

Ik weet dat het heel egoïstisch klinkt. Alsof ik niet wil dat ze weggaat, maar ik wel uit haar leven ga. Dat ik doe alsof alleen ik het moeilijk heb, terwijl zij kapot gaat van de pijn en verdriet. Ik heb genoeg gehoord van haar vriendinnen. Ze is er miskina helemaal doorheen. Helemaal. En ze verdient deze pijn niet, helemaal niet. Ik wil het haar ook niet aan doen, maar er zijn verschillende obstakels. Yousef, Dounia, Yassir en Sara. Ons verhaal is helaas niet alleen maar geur en maneschijn. 

Yousef wilt haar voor zichzelf en haar zijn vrouw maken. Nooit dat ik dat laat gebeuren. Sara en Dounia maken mij en Fadoua gek. Dounia zegt tegen haar dat ik een andere chick heb en dan zegt ze tegen mij dat Fadoua een andere boy heeft. Yassir vind Fadoua nog steeds leuk na al die jaren en heeft liever dat ze doorgaat met een andere boy dan met mij. Teveel externe factoren die mee willen spelen in ons liefdesverhaal. Sorry, maar je krijgt geen rol in onze film. 

Nog even Souhail, nog even. Zodra alles voorbij is, is ze weer helemaal van jou. Alleen van jou. Tot die tijd, wees geduldig. 



HartpijnWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu