Broer en zussen band

134 3 0
                                    

P.O.V Bas

Ik tref mijn zusje verslagen aan op de bank. 'Wwwat doe jij hier' zegt ze en ik zie dat ze snel wat haar voor haar want veegt. 'Je hoeft niet te verbergen wat die klootzak gedaan heeft, hij is bij mij thuis' zeg ik en bekijk mijn zusje goed. Ze ziet er slecht uit, haar wang ik blauw en onder haar ogen zitten wallen. 'Kane bij jou?!' Vraagt ze zich hardop op. 'Yup het domste wat die gast had kunnen doen' zeg ik en trek haar in mijn armen. 'Kom hier' zeg ik en sla goed mijn armen om haar heen. Ik heb geen idee wat er in dat koppie van haar om gaat.

'Je wang ziet er slecht uit' zeg ik en voel aan haar wang die erg dik is. 'Ja het doet ook best veel pijn' zegt ze en ik hoor haar slikken. 'Nou zelf zal hij ook veel pijn hebben nadat ik die klap op zijn bek heb verkocht' zeg ik en kan een kleine glimlach niet onderdrukken. Hoe vaak ik die gast al wel niet heb willen slaan. Eva laat mij los en ik zie aan haar reactie dat ze dit alles behalve leuk vind. 'Jezus Bas waarom moet je dat doen' zegt ze boos en slaat haar armen over elkaar heen. Ze is schattig als ze boos is, het is en blijft mijn kleine zusje. 'Hij verdiende het, zie hoe je eruit ziet' zeg ik en wijs naar haar gezicht. 'Dat is geen reden om hem te slaan, ik zou de gene zijn die dat zou moeten doen niet jij' zucht ze en gaat op de bank zitten. Ik ga naast haar zitten en kijk haar aan.

'Zeg me niet dat je het niet een klein beetje leuk vind dat ik hem geslagen heb' zeg ik maar ze schud haar hoofd. 'Nee ik vind het echt niet leuk, je hoort niet iemand een klap op zijn bek te geven omdat hij dat bij mij deed' gromt ze. Ik zucht 'ik volg jou soms echt niet hoor'. 'Wat ga je nu doen? Je laat hem niet thuis slapen vannacht neem ik aan' ze houd haar schouders op. 'Ik was het wel van plan, ik kan hem wel dagen negeren, maar daar schiet ik zelf ook niks mee op' zegt ze en leunt tegen mij aan. 'Hij moet wel sorry zeggen hoor, anders laat ik hem beneden slapen' ik schud mijn hoofd 'ik snap echt niet waarom je zo goed vergeefs bent, hoeveel die man jou al geflikt heeft'

'Het is raar maar ik hou echt met heel mijn hart van hem. Ik ben de afgelopen tijd ook echt een kutwijf geweest wanneer ik weer ongesteld werd en weer niet zwanger was' zucht ze en legt haar hoofd op mijn schouder. 'Dat betekend alsnog niet dat hij zo tegen je uit moest valen en je gaat slaan' zeg ik en aai wat over haar haren heen. Ik merk dat ze rustiger begint te worden en ik ben blij dat ik naar haar toe ben gegaan. 'Een paar maanden geleden heeft hij mij ten huwelijk gevraagd' begint ze opeens en gaat weer overeind zitten. Mijn hart slaat een paar keer over. 'Zeg mij dat je nee hebt gezegd' probeer ik maar ze schud haar hoofd. Ik zoek een ring om haar vingers maar ik zie niks. 'En het drugs geld was op waardoor hij geen ring voor je kon kopen?' Vraag ik en ze begint te lachen.

'Hij ligt boven naast mijn bed. Ik heb hem niet zoveel omgehad omdat jullie het nog niet wisten' antwoord ze en slaat haar ogen neer. 'Hoezo wilde je niet dat wij het wisten?' Vraag ik en til haar kin op om oog contact te maken. Ze houd haar schouders op 'ik was bang voor jullie reactie dat jullie het zouden afkeuren' zucht ze en begint wat met haar vingers te spelen.

Ik zucht en pak haar hand beet 'je weet dat ik jullie relatie van begin af aan al heb afgekeurd, maar je hebt een gezin met hem en twee fantastische kinderen. Ondanks zijn onnozele gedoe wat ik hem niet vergeef is hij denk ik uiteindelijk toch de juiste man voor jou en ik wil het niet toegeven maar ik zie dat hij je ook vaak gelukkig maakt en ik als grote broer wil dat voor mijn zusje' ik zie dat Eva tranen in haar ogen heeft 'dat is zo lief Bas' snikt ze en trekt mij in een knuffel. 'Nou ik zal binnenkort mam bellen als ik jou was want we hebben een bruiloft te plannen' zegt ik op z'n Amsterdams en ze moet lachen.

'Ik denk dat ik eerst Kane moet bellen dat hij thuis mag komen. We hebben een hoop te bespreken' zegt ze en loopt de keuken in met haar telefoon. Voordat die bruiloft er komt heb ik ook nog een hartig woordje te spreken met deze jongen, want dit gaat hij zeker niet nog eens flikken bij mijn zusje.

Bad influence: a happily ever afterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu