Alles gaat in een waas aan mij voorbij en ik zit opeens in de auto onderweg naar haar broer Bas. Op dit moment was hij de enige persoon die in mij opkwam om naartoe te gaan. Ik knijp mijn ogen dicht en er rollen tranen over mijn wangen. Hoe heb ik het zover laten komen dat ik haar sloeg? Dit ben ik helemaal niet, ik wil haar geen pijn doen.
Een rit die normaal 15 minuten duurt leek net 2 minuten te duren, want ik sta al voor zijn huis. Ik weet zeker hij gaat alles behalve blij met mij zijn, maar ik heb advies nodig. Dit ga ik zelf niet kunnen oplossen. Ik bel met trillende handen aan en gelukkig doet Phoebe open. 'Hey Kane!' Zegt ze maar zodra ze mijn gezicht ziet weet ze dat het niet goed zit. 'Kom binnen' haar stem slaat gelijk over in bezorgdheid. 'I-is bbbas hier ik moet met hem praten' hakkel ik en sla mijn ogen neer. 'Ja tuurlijk, esmee is er ook net met haar kids dus het is een volle vak' zegt Phoebe en pakt mijn jas aanZ. Alsof een familie lid van Eva nog niet genoeg was is er nog een aanwezig. 'Kan je Bas misschien even roepen voor mij' zeg ik. Ik herken mezelf helemaal niet maar op dit moment voel ik mij zo onzeker als de pest.
'Ja of je komt zelf mee naar binnen' stelt Phoebe voor ik knik en volg haar. 'We hebben extra bezoek' zegt ze op een andere toon die ik niet kan peilen zodra we de woonkamer binnenlopen. Zodra Bas mij ziet schiet mijn hartslag omhoog. 'Zo waar hebben we dit bezoek aan te danken' zegt hij en komt naar mij toegelopen ik een handdruk te geven. 'Kane wilde met je praten' zeg Phoebe voor haar beurt en gaat naast esmee zitten. Ik loop naar esmee toe om haar gedag te zeggen. 'Zo dat is een aantal maanden geleden zeg' zegt ze wanneer ze mij uitgebreid zoent op mijn wangen. Esmee heeft altijd een zwak voor mij gehad al sinds dat we vroeger een week gedate hebben voordat ik met Eva ging. 'Weet Eva dat je in de stad bent?' Vraag ik haar en blijf een beetje ongemakkelijk staan. 'Nee ik dacht ik kom straks als verassing bij jullie langs' zegt ze. Ik knik en loop naar Bas toe.
Hij en Phoebe hebben in de tussentijd al zitten smoezen dus hij heeft wel door dat er wat is. 'Kom maar mee naar de keuken' gromt hij en zo te horen denk ik dat hij al een vermoeden heeft. Bas gaat zitten en ik blijf ongemakkelijk staan. 'Nou vertel, je gaat toch niet weer met een ander hé want je weet het dan ben je de mijne' grapt hij en ik blijf stil.
'Eva en ik proberen een derde kindje te maken' begin ik en schraap mijn keel die schoor is van al het schreeuwen daarnet. 'Oh je wilt tips hebben, nou ik heb er genoeg' grapt Bas weer maar zodra hij mijn serieuze gezicht ziet slaat hij om. 'We zijn inmiddels al iets van vier maanden ermee bezig maar het wilt niet lukken en bij Eva begint de moed haar een beetje in de schoenen te zakken' vertel ik verder en laat even een stilte vallen. 'Heb je zwak zaad? Je hebt natuurlijk al een paar kinderen verwekt en Joost mag weten hoeveel meer je er nog hebt waar wij niet vanaf weten' roept Bas en ik schud mijn hoofd. Dit soort reacties kon ik van hem verwachten. 'Ik heb er vier en de vijfde is overleden bij Eva haar miskraam dat weet je' brom ik. 'Oh ja de miskraam die jouw schuld was' snauwt Bas en ik zucht diep. Ik moet mij zo erg inhouden voor dit gesprek.
'Nee ik heb geen zwak zaad en bij Eva zit het ook allemaal goed dat hebben we al laten checken' zeg ik en loop een beetje heen en weer. 'Eva en ik hebben er ruzie over gekregen net, omdat ze te obsessief ermee bezig was en het heel ons gezin beïnvloed. Toen ik dat aan haar vertelde raakte ik in een trans en toen heb ik haar perongeluk geslagen in haar gezicht' zodra ik deze woorden uitspreek voel ik een steek in mijn hart. Ik besef nu pas wat ik gedaan heb. Ik heb haar nog nooit lichamelijk pijn gedaan, ja ik heb haar vele maken in haar hart pijn gedaan, maar nog nooit haar met een vinger op die manier aangeraakt.
'JE HEBT WAT!!!!!' Schreeuwt Bas en staat op van zijn stoel om met flinke passen naar mij toe te lopen. Ik sta tegen de keuken aan en kan geen kant op met Bas 2 centimeter van mij verwijderd. 'Ik heb veel meegemaakt met jou en ik weet wat jij allemaal gedaan hebt maar ik had nooit gedacht dat ook zo iemand als jij in staat zou zijn om mijn zusje te slaan!' Schreeuwt Bas en heft zijn vuist.
'KAPPEN DAARMEE!' Schreeuwt Esmee wanneer ze de keuken inkomt en Bas zijn vuist boven mij ziet hangen. Ik hoor Bas zijn ademhaling en voor ik het weet voel ik zijn vuist op mijn neus belanden en hoor ik mijn bot kraken. Esmee schreeuwt en grijpt haar broer beet 'doe normaal!' Schreeuwt ze naar hem en trekt hem naar de andere kant van de kamer. Ik voel mijn hoofd licht worden en ik hang een beetje tegen de keuken aan. 'Wat is hier gebeurd' hoor ik Phoebe zeggen en zodra ze mij ziet loopt ze naar mij toe. 'Jezus Bas wat heb je gedaan!' Roept ze en pakt mij beet om mij op de stoel te zetten.
'Hij heeft het verdiend, hij heeft Eva geslagen' schreeuwt hij en wilt zich lostrekken uit Esmee haar grip, maar ze is sterker dan ik dacht. 'Wat!' Roept Esmee. 'Echt hoor als je mij loslaat ik ruk zijn kop eraf' schreeuwt Bas en trekt zich los uit Esmee haar greep. Ik hoor zijn voetstappen richting mij gaan, maar Phoebe is sneller en gaat voor hem staan. 'Je gaat nu gauw normaal doen ja met dat agressieve gedrag of je mag komende tijd ergens anders slapen' snauwt ze en slaat haar armen over elkaar. 'GODVERDOMME!' Schreeuwt hij en verlaat de keuken. De voordeur knalt dicht en je hoort zijn auto starten. 'Wat gaat hij doen' roept Esmee met haar handen in het haar. 'Naar Eva' zeggen Phoebe en ik tergelijkertijd.
'Je moet naar de eerste hulp' zegt Phoebe wanneer ze mijn neus bekijkt. 'Nee is niet nodig' zeg ik. Wanneer ik wilt opstaan wordt alles wit en laat mij weer zakken. 'Jawel ik breng je wel' zegt ze en drukt een koud doek tegen mijn neus. 'Waren de kinderen erbij toen je haar sloeg?' Vraagt esmee rustig en gaat aan de andere kant van de tafel zitten. 'Nee die sliepen' zucht ik en leg mijn hoofd ik mijn armen. 'Ik heb het zo verpest' zeg ik en voel de tranen weer komen. 'Hoe heb je haar ook kunnen slaan dan, ik vind dat niks voor jou' zeg Phoebe. Ik blijf stil. 'Ik heb geen idee ik was in een trans en voor ik het wist had ik haar geslagen. Ik heb haar bang gemaakt voor mij, ze is echt mijn alles' snik ik.
'Het komt vast wel goed, jullie hebben al zoveel meegemaakt een normaal stel maakt dat nog geen eens mee in het hele leven' zegt Phoebe om mij gerust te stellen. 'We zijn verloofd' flap ik eruit en ik hoor Esmee naar adem happen. 'Wat?' Vraagt ze. 'Al een paar maanden, maar Eva wilde het geheim houden. Ze is bang voor de reactie van Bas. Wat ik nu wel begrijp want ik ben een klootzak' zeg ik. 'Dat is super gefeliciteerd!' Zegt Phoebe. 'Als Eva het nog door wilt laten gaan, ik denk dat dit de druppel voor haar was om onze relatie te beëindigen' zucht ik en sla mijn ogen neer
JE LEEST
Bad influence: a happily ever after
Chick-LitIn deel drie van de bad influence serie gaat het verhaal van Eva en Kane verder. Beide zijn hun eigen weg gegaan ook al verlangen ze diep van binnen nog naar elkaar. Toch blijft er nog een ding wat hen met elkaar verbind hun dochter Fee. Komen zij...