Met tegenzin toets ik het nummer van alessia in en wacht af tot er opgenomen wordt. Haar Italiaans klinkt al gauw door de telefoon. 'Mis je me Kane?' Vraagt ze met haar opgezette zwoele stem. 'Ales ik heb je hulp nodig, en geen tijd hiervoor' begin ik. 'Hulp? Hmm' antwoord ze en ik weet precies hoe haar gezicht nu staat. Ze zal altijd een zwak voor mij hebben en me nooit afwijzen.
'Ik zit in de bak, voor een moord en ik heb hulp van je vader nodig' zeg ik. Ik hoor wat gekraak op de achtergrond 'Kane,kane,Kane wat zei ik je nou altijd je moet de politie ontwijken en je al zeker niet laten oppakken' zegt ze. Ik voel dat ik geïrriteerd begin te raken. 'Daar ik het nu te laat voor' snauw ik. 'Hè,he ik zou maar even aardig doen en je niet als een lul gedragen als je mijn hulp nodig hebt' herinnert ze mij eraan.
Ik zucht 'jaja, wat denk je wat hij voor mij kan doen?' Vraag ik. 'Hmmm, hij heeft het niet meer zo op je gesteld sinds je mij en de kinderen verlaten hebt' begint ze. Ik sluit mijn ogen, natuurlijk gaat ze daar weer over beginnen.
'Oké, wat wil je ervoor terug, want de weten allebei dat je dit niet gaat doen zonder dat je er iets voor terug krijgt' ik bijt op mijn lip afwachtend van haar antwoord. ' jou, ik wil jou ervoor terug. Je komt weer bij mij wonen en we hertrouwen weer' ik had niet anders verwacht...
'Ales je weet dat je dit niet van mij kan vragen. Het is niet meer zoals vroeger, ik zou nooit meer zoveel van jou kunnen houden als dat ik deed' het blijft stil aan de andere kant van de lijn. 'Het is dit of niks Kane' dreigt ze. Ik schud mijn hoofd. 'Dus je wilt dat de vader van je kinderen ze nooit meer zal zien en zal wegrotten in de bak. Ik weet dat je dat niet kan ales, je houd te veel van me om me dat aan te doen niet waar?' Ik hoop dat ze zwicht voor mijn woorden.
'Je Italiaans is achteruit gegaan Kane, jammer' zegt ze. What the fuck!? 'Dat is geen antwoord op mijn vraag' snauw ik en sla tegen de muur aan, kut dat deed pijn. 'Wat denk je zelf? Moet ik daar serieus antwoord op geven?! Ik zal zorgen dat mijn vader contact met je opneemt' zegt ze. Een vlaag van opluchting gaat door mijn lichaam heen. 'Bedankt ales dat betekend veel voor me dat je dit doet' zeg ik en ik hoor haar slikken maar als snel herstelt ze zich. 'Ja het zal wel ik heb afspraken dus dag' zegt ze en hangt op.
Ik kan de glimlach niet verbergen op mijn gezicht. Ik weet dat haar vader veel voor mij gaat kunnen betekenen. Het liefste zou ik gelijk Eva willen bellen, maar ik wil haar de ruimte geven dit te verwerken.
P.O.V Eva
'Dus als ik het goed begrijp kan haar vader een verschil maken in zijn strafzaak?' Vraagt Bas een beetje achterdochtig. Ik knik 'haar vader is, erg machtig...' ik ga hem niet vertellen dat hij de grootste maffia baas is, dan weet ik dat hij me voor gek verklaard.
Na het bezoek aan Kane ben ik naar Bas gereden, ik moest even met iemand erover praten.
'Stel dat hij niks voor hem kan doen en hij krijgt een gevangenisstraf van 20 jaar wat ga je dan doen?' Ik bijt op mijn lip, hier heb ik nog niet over na gedacht. Ga ik dan op hem wachten? In 20 jaar tijd kan er veel veranderen. 'Daar wil ik niet over nadenken' antwoord ik en ik zie dat Bas boos begint te worden. 'Je moet reëler denken Eva, wonderen bestaan, maar dan moet je geluk hebben' ik schud mijn hoofd. 'Ik wil er gewoon niet aan denken, alles was net goed tussen ons. Ik was echt weer gelukkig voor het eerst na lange tijd, ik wil niet dat het gaat veranderen'
Bas slaat een arm om mij heen en ik voel mijn ogen vol vocht lopen. 'Alles wat ik wilde dat niet uit kwam is uitgekomen, eerst mason terug, mason dood en Kane vast' snik ik. 'Ik heb dit gewoon niet verdiend. Ik heb al die jaren zo hard gewerkt voor mijn geluk, waarom wil het dan nooit goedgaan en nooit gaan zoals ik gepland heb!' Ik merk dat Bas onder de indruk is van mijn uitbarsting en geen woorden meer ervoor heeft.
'Ik wil graag dat je gelukkig bent en je weet ik heb altijd al een hekel gehad aan Kane, maar als hij jou gelukkig maakt dan sta ik daarachter en dan steun ik jou' zijn woorden doen mij goed en ik druk een kus op zijn wang. 'Je wilt niet weten hoeveel dat voor mij betekend' fluister ik, zo zacht dat hij het misschien niet eens gehoord heeft.
JE LEEST
Bad influence: a happily ever after
Chick-LitIn deel drie van de bad influence serie gaat het verhaal van Eva en Kane verder. Beide zijn hun eigen weg gegaan ook al verlangen ze diep van binnen nog naar elkaar. Toch blijft er nog een ding wat hen met elkaar verbind hun dochter Fee. Komen zij...