Werkdruk

229 4 0
                                    

P.O.V EVA

De volgende dag wordt ik wakker met dreunende koppijn. Het is al jaren geleden dat ik mij zo erg heb gevoeld na een avondje stappen. Toch zou ik niks anders hebben gedaan, het was echt de perfecte avond.

Ik draai mij om en in plaats van Kane die naast mij hoort te liggen, ligt Fee naast mij met een grote glimlach. 'Mama' grinnikt ze en slaat haar armen om mij heen. 'Jij ook goeiemorgen' zucht ik en voel mijn hoofd dreunen.

'Waar is papa?' Vraag ik aan fee wanneer ze mij eindelijk los gelaten heeft. 'Papa is even weg moest ik zeggen' fluistert ze en springt van het bed af. 'Weg?' Vraag ik meer aan mijzelf dan aan haar. Waarom zou hij weg moeten voor zover ik weet had hij geen afspraken staan.

P.O.V Kane

'De zaken gaan slecht, heel erg slecht' zegt Harvey terwijl hij mij de afschrijvingen van de afgelopen weken laat zien. 'Verdomme!' Roep ik uit frustratie. Harvey schrikt van mijn reactie 'sorry man, dit is gewoon even te veel' verontschuldig ik mij. Eva mag hier niks vanaf weten, niet nu het net goed met haar gaat.

'Het enige wat we nog kunnen doen is 18000 euro investeren in de oost handel, verder zie ik de kansen somber in man' vertelt Harvey. '18000? Waar ga ik dat vandaan halen?' Het enige wat ik me kan bedenken is investeerders maar dat proces zou te lang duren, we hebben nu geld nodig.

'Om eerlijk te zijn, ik heb echt geen idee man' reageert Harvey en staart naar het scherm. 'Dan is er maar een optie..' begin ik en ik heb nu al spijt van dit plan. 'Ik moet het geld van de spaarrekening van Eva en mij halen' zeg ik met mijn handen in het haar. Als Eva hier achter komt vermoord ze mij.

'Weet wel wat de risico's zijn daarbij' waarschuwt Harvey. 'Je weet niet of je het geld nog terug gaat verdienen' ik knik. Ik moet deze gok maar wagen.

'Ik heb nog wel wat zwart geld liggen zo komt Eva niks te weten' bedenk ik. 'Alleen moet ik een goede reden gaan verzinnen waarom ze niet meer op onze rekening mag'

'Vertel haar dat je bent vergeten het een en ander te betalen waardoor de rekeningen tijdelijk bevroren zijn maar dat je bezig bent het op te lossen' stelt Harvey voor. Zo een dom idee is dat niet. 'Ik hoop wel dat Eva dat geloofd' zeg ik wetende dat ik geen andere keuze heb.

Op dat moment gaat mijn telefoon over het is eva. 'Hey babe' probeer ik zo opgewekt mogelijk te zeggen. 'Hey Kane, ik dacht vanochtend wakker te worden naast je na vannacht, maar je was zomaar weg' klinkt haar stem somber. Ik voel de bui al hangen.

'Sorry Eef ik moest onverwacht naar een werkafspraak die ik helemaal vergeten ben' verzin ik en wacht haar reactie af. 'Owh, je had niks gezegd over een afspraak' gaat ze verder. Ik zucht 'ik kan je ook niet alles vertellen Eef het is voor je eigen veiligheid'

'Misschien moet je eerst aan jezelf denken Kane jij moet ook veilig zijn' zucht Eva en ik weet dat ze aan het denken is over van alles en nog wat. 'Het komt goed babe, wil je vanmiddag lunchen?' Stel ik voor. Het blijft stil aan de andere kant van de lijn. 'Eef?' Vraag ik wachtend op een reactie. 'Je moet mij beloven Kane dat je niks gevaarlijks doet voor zo ver dat kan. Ik wil je niet weer kwijt raken' haar stem klinkt gebroken en mijn hart breekt ook bij het horen van haar stem.

'Ik ga je echt nooit meer verlaten Eva ik beloof het met heel mijn hart' zeg ik en ik meen het. Ik doe alles voor deze vrouw. 'Je hebt dat vaker gezegd Kane..' zegt Eva en mijn hart breekt alweer. Ze heeft gelijk ik ben al vaker mijn beloftes niet na gekomen, maar dit keer is het anders. Ik heb eindelijk beseft wat ik heb en ik wil niks liever.

'Eva ik ga met je trouwen al is dat het laatste wat ik doe, jij wordt mijn vrouw en gaat mijn naam dragen' zeg ik. 'Ik hou van jou Kane' zegt Eva en ik hoor dat ze emotioneel wordt. 'Ik hou nog meer van jou Eef' zeg ik. Deze vrouw is mijn leven en mijn alles. Zij is mijn rijkdom en meer heb ik niet nodig.

Bad influence: a happily ever afterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu