'Hebben jullie het nog steeds niet bijgelegd?' Vraagt Bas en ik schud mijn hoofd. 'Zij moet de eerste stap zetten, het klinkt misschien kinderachtig maar ik heb niks fout gedaan' zeg ik. Het is twee weken verder en ik heb nog steeds niks van Hannah gehoord. Ik mis haar maar ik wil het niet toegeven aan mezelf.
'Is kane aan het werk?' Vraagt Bas met de nadruk op werk. 'Ja, tenminste ik denkt het. Ik krijg geen hoogte van hem als het om werk gerelateerde dingen gaat' zucht ik en kijk naar fee die in de achtertuin op de trampoline aan het springen is.
'Doet hij nog steeds van die zaakjes?' Vraagt Bas doelend op drugs. 'Ja en als het aan hem ligt gaat hij er mee door tot iemand hem vermoord heeft en ik hem ergens in een doodskist kan gaan ophalen' zucht ik en neem nog een slok wijn. Bas lijkt geschrokken van mijn reactie en is gelijk stil.
'Het liefste zou ik gewoon weer terug gaan naar de tijd dat we nog op de middelbare school zaten. Toen we hier net kwamen wonen was alles zo zorgeloos en ging alles goed tussen mij en Kane. Sindsdien is er allemaal shit gebeurd en dragen we allemaal mentale littekens met ons mee' Bas knikt en legt zijn hand op mijn been. 'Als dat alles niet gebeurd was zou je niet je twee prachtige kinderen hebben' ik zucht. 'Dat weet ik, maar alsnog waarom kan nooit iets normaal gaan bij ons en is er altijd drama'
Op dat moment gaat mijn telefoon af, het is van Kane... 'hey schat ik kom niet thuis eten vanavond werk loopt wat uit' lees ik voor aan Bas. 'Dit bedoel ik nou, het is toch niet zo gek dat ik hier andere dingen achter ga zoeken' ik voel dat ik mezelf een beetje aan het opfokken ben.
'Denk je dat hij niet op zijn werk is?' Vraagt Bas. Ik zucht 'ik weet het niet misschien, ik zie hem zo met alesia in bed liggen het is toch al vaker gebeurd dus waarom niet nog een keer'
'Eef kappen nu! Je moet jezelf niet zo gek maken met deze dingen praat er gewoon met hem over' ik hoor aan Bas zijn stem dat hij geïrriteerd is van mijn gedrag. 'Ik snap gewoon niet waarom hij de ene keer zo ver weg lijkt te zijn terwijl hij dan bijvoorbeeld naast me ligt in bed. Hij is bezig met andere dingen en een ding weet ik zeker hij zal er alles aan gaan doen zodat ik er geen hoogte van krijg'
'Misschien is mason wel weer terug' zegt Bas. Mijn hartslag schiet omhoog 'daar heb ik nog niet aan gedacht' zeg ik met een droge keel. De gebeurtenissen van al die maanden terug spelen zich in een snel vaart af in mijn hoofd. 'Hij zal dat toch wel tegen me zeggen? Als dat zo zou zijn?' Vraag ik en Bas houd zijn schouders op.
'Misschien wilt hij je wel beschermen tegen hem' ik slik en een misselijk gevoel komt in mij op. Ik moet naar Kane toe nu! 'Heb jij vanavond nog wat te doen?' Vraag ik en Bas schud zijn hoofd 'nee hoezo?' 'Kan je even op de kinderen passen ik ga zelf Kane wel opzoeken' zeg ik en sta op om mijn spullen te pakken. 'Eef moet je dat nou wel doen? Ik denk niet dat hij er om staat te springen als jij naar zijn werk gaat' begint Bas maar ik weet zeker dat ik hem ga opzoeken.
'De meeste mensen ken ik al van Nederland het komt goed beloofd, over een uur ben ik weer terug' zeg ik en geef Bas snel een kus voor ik in mijn auto stap.
Binnen 20 minuten tijd ben ik bij de loods of te wel Kane zijn 'werk'. Op de parkeerplaats zie ik zijn auto al staan met vier andere auto's. Ik parkeer mijn auto naast de zijne en ga via de achterdeur naar binnen. In de loods is het donker en koud. Ik loop richting de trappen, want bovenaan bevind zich Kanes kantoor.
Onderweg kom ik een man tegen van een jaar of 25 die mij met grote ogen aankijkt alsof ik een indringer ben. 'Uhm jij hoort hier niet te zijn denk ik' zegt hij in paniek? Ja paniek. 'Hoi ik ben Kane zijn verloofde en zelf een jaar werkzaam geweest hier dus ik hoor hier zeker te zijn' zeg ik en de man loopt gelijk door. 'Wat een sukkel' zeg ik tegen mezelf en vervolg mijn weg.
Door de ramen van het kantoor zie ik Kane samen met Harvey pakketjes verpakken. Ik open de deur en Harvey is de eerste die mij opmerkt 'hey je had met niet verteld dat je aanstaande nog zou langskomen' Kane draait zich met een ruk om en zodra hij mij ziet straalt hij een en al woede uit.
'Hey, Harvey' zeg ik en geef hem een kus op zijn wang alleen al om Kane te irriteren. Kane zegt niks maar als blikken konden doden was ik al 10 keer dood geweest. 'Kom je weer in het bedrijf werken?' Vraagt Harvey wanneer ik plaats neem naast hem op de bank. 'Nou nu je het zegt, ik heb voldoende tijd' zeg ik met een fake smile.
'Nee!' Zegt Kane 'jij hebt hier helemaal geen tijd voor' ik kijk hem met opgetrokken wenkbrauwen aan. 'Oh nee, dat klopt ik ben thuis namelijk alleen maar een oppas voor mijn eigen kinderen en ik heb een vent die zelfs mijn verloofde is en nooit thuis komt' ik zie dat Harvey zich een beetje ongemakkelijk begint te voelen in deze situatie.
'Eef we gaan dit niet hier bespreken, ga naar huis toe' snauwt Kane. 'Ga je mee dan?' Vraag ik schijnheilig en ik zie dat hij alleen maar bozer wordt, doel bereikt. Hij stormt naar buiten 'MEE KOMEN NU!' Schreeuwt hij. Ik doe wat hij zegt en buiten het kantoor pakt hij mijn pols beet. 'WAAR DE FUCK BEN JIJ MEE BEZIG!' Roept hij. Ik voor mijn ogen prikken en de tranen komen omhoog. ' zie jij Alessia nog?' Vraag ik kalm en kijk naar beneden. 'Wacht wat?' Vraagt Kane verbaasd. 'Waar haal je dat vandaan, ik heb haar al weken niet meer gesproken Eva ik dacht dat we dat punt al voorbij waren in onze relatie'
Hij tilt mijn hoofd op en zodra hij mijn waterige ogen ziet betrekt zijn gezicht. 'Ik wil niet dat je huilt om dit soort onzin oké? Er is niks om je zorgen om te maken dat beloof ik je echt' hij wrijft over mijn wang om me gerust te stellen. 'Ik wil gewoon dat je niet zo vaak weg bent, ik hou niet van alleen zijn' zeg ik. Kane trekt me in een knuffel en ik begraaf mijn gezicht in zijn borst. 'Ik wil niet dat jij je alleen voelt babe' fluister hij in mijn oor. 'Misschien moet ik maar met Hannah gaan praten jullie kunnen niet zonder elkaar' ik schud mijn hoofd 'nee, ik ga zelf wel met haar praten die ruzie gaat ook nergens over'
'Weet je wat ik ga met je mee naar huis dat ben ik je verschuldigd. Hier heb je mijn auto sleutels, ga er maar alvast in zitten ik kom er over tien minuten aan oké?' Zegt Kane en drukt een kus op mijn wang. 'Maar ik ben met mijn eigen auto?' Zeg ik. 'Babe maak je geen zorgen ik zorg ervoor dat die vanavond weer bij ons in de garage staat' ik kan een kleine glimlach niet onderdrukken en plaats een kus op zijn lippen. 'Tot zo' zeg ik en loop met een gerust hart richting de auto.
Ik loop via de achterdeur van de loods richting de auto van Kane. Ik schrik mij kapot er staan allemaal gewapende politie agenten. Uit schrik laat ik de sleutels op de grond vallen en op dat moment gaat alles in slowmotion.
Een gewapende agent loopt op mij af en houd mij vast. 'U wordt verdacht van het mee helpen met illegale handel en het plegen van de dood op Mason mcclaire' mijn hart staat stil. 'Mason dood?' Vraag ik verdwaasd. Op dat moment zie ik meerdere agenten naar buiten komen gevolgd door Kane die ook in de boeien is geslagen.
Zodra hij mij ziet begint hij te roepen 'EEF, EVA!' Roept hij en verzet zich tegen de agent die duidelijk sterker is. Ik begin in paniek te raken en de tranen lopen over mijn wangen. Ook Harvey en de rest van de mensen die binnen waren worden allemaal geboeid naar buiten gebracht. Ik wordt hardhandig beetgepakt en in de politie auto gezet. Op dat moment besef ik me pas wat er aan de hand is, ik ga naar de gevangenis....
JE LEEST
Bad influence: a happily ever after
ChickLitIn deel drie van de bad influence serie gaat het verhaal van Eva en Kane verder. Beide zijn hun eigen weg gegaan ook al verlangen ze diep van binnen nog naar elkaar. Toch blijft er nog een ding wat hen met elkaar verbind hun dochter Fee. Komen zij...