24.

606 9 0
                                    

Gister heeft Louis me thuis afgezet. Ik maakte er een rustig avondje van en ging optijd slapen.
Het is inmiddels '09.15'. Ik word wakker door de velle zon die op mijn gezicht schijnt. Ik zucht.. en rol nog een keer om. 5 minuten later maak ik toch de keus om eruit te gaan.

De warme waterstralen glijden door mijn bruine krullende haar. Ik doe er wat shampoo in en was mijn lichaam. Daarna spoel ik mijn haar uit.
Ik droog me af en kleedt me om. Het is een zwarte skinny jeans geworden met daarop een zwart t-shirt.
De spray van het parfum flesje belandt op mijn nek en ik doe mijn haar in model.
Als ik beneden aankom zitten mijn moeder en zus al aan de eettafel waar ik me bij aansluit.
Zodra het ontbijt op is ruim ik samen met Gemma de tafel op. Zodra ik op mijn telefoon kijk staat de tijd op '10.30'. Ik loop naar boven en facetime Niall en Liam. Niall heeft zoals gewoonlijk weer eten bij zich en ik schudt mijn hoofd en lach. We praten een tijdje en hangen daarna op. We hebben morgenavond afgesproken om met zijn allen te gaan, het hele groepje.

Fietsend kom ik aan bij de bakker. Ik haal wat lekkere broodjes voor straks om samen op te eten met Louis. Het leek me wel een leuk idee. Als ik aan de beurt ben reken ik af en loop naar buiten. Ik fiets richting Louis' oma's appartement waar we hebben afgesproken. Hij heeft me gister de reserve sleutel gegeven zodat ik meteen naar binnen kon. Als ik op de juiste etage ben open ik de deur met de sleutel.
Ik loop naar binnen en zie Louis op de bank liggen met zijn ogen dicht. Heel voorzichtig loop ik naar de keuken en leg het zakje met broodjes neer op het aanrecht. De tv staat aardig hard en dus zet ik deze wat zachter. Ik ga op de rand van de bank zitten waar Louis ligt en leg mijn hand voorzichtig op zijn kaak. Met mijn duim wrijf ik over zijn wang. Hij ligt vredig te slapen met zijn lippen op elkaar en z'n haar zit wat warrig. Het is zo'n lief gezicht, maar er komt al snel een einde aan als ik zie dat zijn ogen langzaam open gaan. Hij brabbelt een keer onverstaanbaar waardoor ik een glimlach creëer.
"Lekker geslapen?" Vraag ik.

"Hazz, sorry. Ik was zo moe dat ik in slaap viel"
Ik wrijf mijn hand over zijn bovenarm en zeg:
"Het is okay, je lag zo lekker te slapen dus wilde je niet wakker maken"
Ik zie een glimlach op Louis' gezicht verschijnen.
Hij komt rechtop zitten en wrijft een keer in zijn slaperige ogen.
"Ik heb broodjes meegenomen" vertel ik.

"Hmm, klinkt goed" Glimlacht hij. Ik knik en loop naar de keuken om 2 borden te pakken en bestek.
Ik leg het op tafel en haal dan wat beleg op en het zakje broodjes neem ik mee. Samen nemen we plaats aan tafel en genieten van het middageten. Louis lijkt wat afwezig en stil te zijn wat niet gek is. Wetende dat zijn oma er straks niet meer zal zijn. Als we beiden klaar zijn ruim ik alles op, Louis blijft zitten. Starend voor zich uit te kijken. Ik ga achter hem staan en leun naar voor over zijn schouder.
"Lou, we gaan straks naar grams toe zolang je wilt oke?" Zeg ik zachtjes in zijn oor. Hij knikt.
"Zullen we eerst nog even de plantjes water geven?"
Vraag ik en geef een kusje op zijn wang. Louis knikt weer en draait zijn hoofd bij. Hij geeft me een kus op mijn lippen wat ik niet zag aankomen.
"Dankje hazz"

Samen zitten we al een tijdje in het ziekenhuis. Er is ons net verteld dat het nu snel zal gaan. Daarom wil ik Louis en zijn oma even de tijd alleen geven. Ik maak een gebaar dat ik naar de gang ga waarop Louis knikt.
Ik bel mijn moeder als ik beneden in de gezamenlijke ruimte zit. Het leek me wat verstandiger om hier te bellen. Ze neemt op.

"Met mama.."

"Hee mam, Harry hierr. Stoor ik je?"

"Nooit lieverd, is er iets?"

"Just wanted to call you. Ik ben in het ziekenhuis met Louis om zijn oma te bezoeken"

"Wat lief van je, hoe is het met d'r"
Ik zucht een keer diep.

"Niet goed mam, de dokter zei net dat het niet lang meer duurt. Louis is nu even alleen bij d'r, vond het belangrijk om hem de tijd te geven"
Het is even stil aan de andere kant van de lijn.

"Baby, Louis zal het enorm waarderen dat je er voor hem bent! Hij is hier altijd welkom hé. En doe hem de groeten liefs mij!"
Ik glimlach, mama is altijd zo meelevend.

"Zal ik doen mam, ik ga nu weer terug voor hij me kwijt is. Het bezoekuur is bijna voorbij"

"Doegh lieverd"

"Doeii mam, love you"

Ik verbreek de verbinding en loop richting de trap.
Ik zie een koffiezetapparaat staan en bedenk me geen moment. Ik zet er 2 bekertjes onder en langzaam word het gevuld. Als ik aankom bij de kamer zie ik Louis zijn oma een kus geven op haar voorhoofd. Ik zet de bekertjes neer op het tafeltje en loop richting het bed. Louis staat inmiddels klaar om te gaan maar ik wilde ook nog even gedag zeggen. Ik pak haar hand voorzichtig vast en wrijf erover heen.
"Doegg gramss" Een zwakke glimlach komt op mijn gezicht te staan. Ik pak de bekertjes en geef er 1 aan Louis. Hij bedankt me en samen lopen we hand in hand naar de uitgang.

——————————————————————————
Ik ben enorm inactief.. Heb het helaas erg druk. En naar mijn gevoel zijn de hoofdstukken niet super. Als iemand ideeën heeft? Let me know! Zijn jullie al toe aan meer Larry moments?

The first time i saw you (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu