29.

587 8 0
                                    

Gister hebben we de rest van de dag bank gehangen. Even rusten na wat er is gebeurd. Maar nieuwe spanningen komen op spelen als de begrafenis steeds dichterbij komt. Morgen zal Louis' oma begraven worden. Zijn familie en Louis zijn vandaag samen gekomen om met zijn allen koffie/thee te drinken en de laatste dingen te regelen. Ik heb zelf ook eventjes tijd nodig om het een plekje te geven dus heb ik Lynn gevraagd of ik langs kon komen.
Ze vertelde dat ik via de achterdeur naar binnen mocht komen omdat ik nu zo vaak bij hen over de vloer kom. Dus ik volg het op, ook al voelt het soms een beetje onbeleefd om zo binnen te stormen.

Ik open de tuindeur en loop langs het huis richting de achterdeur. Ik veeg nog even mijn schoenen over de mat en loop naar binnen.

"Lynn..?"

"Hazz, kom verder" Klinkt haar stem vanuit de woonkamer. Sinds kort noemt Lynn me ook 'hazz' of 'hazza' waar ik helemaal mee eens ben. Onze band is enorm sterk geworden, als mensen niet weten dat ik gay ben zouden ze denken dat ik wat met Lynn heb. Ongemakkelijkheid heb ik nooit bij d'r gevoeld en andersom ook niet.
Ik loop richting de woonkamer waar ik Lynn zie opstaan. Ze loopt richting mij en geeft me als eerst een stevige knuffel. Hoe weet ze toch altijd wat ik nodig ben. Ik wurm mijn armen om haar heen en knuffel mee.

"Ik ben trots op je" Ik glimlach en nog steeds knuffelen we.

"Het is zo moeilijk om hem verdrietig te zien Lynn.."

"Hmm-mm, Ik weet het Hazz.."

Inmiddels zitten we op de bank met een kop thee. Ik heb gevraagd of Lynn met me mee wilde naar de begrafenis. De jongens zijn ook uitgenodigd door de familie. Toch ben ik iemand nodig zoals Lynn in deze situaties. Lynn gaf aan dat ze niets anders wilde dan er voor me zijn. Na het praten over mijn gevoel zijn we over gegaan naar andere onderwerpen. De sfeer is even omgeslagen naar lachende gezichten. Precies wat ik nodig had, al die gevoelens van afgelopen dagen had ik weggestopt. Maar uiteindelijk moet je zelf ook even je emoties uiten wat ik bij Lynn heb gedaan. We zaten op de bank, mijn hoofd lag op haar schoot kijkend naar het plafond. Lynn speelde met mijn krullen en luisterde naar mijn verhaal. Soms gaf ze knikjes met haar hoofd en kwam er een 'hmm-mm' af om te laten weten dat ze aandachtig luisterde.

We staan samen in de keuken om het avond eten voor te bereiden. Het word pasta pesto. Lynn is echt een keukenprinses dus ik leer veel van haar. Tussen het koken door zitten we voluit mee te zingen met de muziek die aan staat. Lynn haar moeder (Ellen) schud haar hoofd en lacht om ons. De band tussen Ellen en mij is super goed. Ze doet alsof ik een zoon van d'r ben, wat mij een warm gevoel geeft. Lynn woont samen met haar moeder en jongere zusje van 16. Waar ik ook goed mee kan ondanks het leeftijdsverschil. Hun vader en Ellen zijn 3 jaar geleden gescheiden dus het is een meidenhuis. Ellen verteld me vaak dat ze het leuk vind als ik er ben zodat er nog iets van een mannen sfeer aanwezig is.

We zitten met zijn 4'en aan de eettafel en scheppen onze borden op met de bereidde pasta.

"Eet smakelijk" Glimlach ik waarop Lynn en haar zusje ook eet smakelijk zeggen.

"Eet smakelijk jongen" Zegt Ellen glimlachend.

Na het eten zijn we naar Lynn haar kamer gegaan. Ik lig languit op haar bed.

"Hazz.. Kom even kijken wat ik morgen aan moet doen" Hoor ik d'r zeggen en loop naar de grote kast waar ze voor staat. Iedereen vind altijd dat ik goed ben in kleding stijlen. Eerlijk? Ik pak altijd maar wat en kijk of het goed gecombineerd gaat met de rest. Oke.. ik experimenteer nog wel eens maar ik zou het zelf niet durven dragen. Ik ga liever voor casual alhoewel ik het geweldig vind om wat anders aan te trekken. Goedd, ik kijk wat er allemaal in haar kast ligt. Ik zoek naar zwart, en haal er een iets strak rokje uit wat een stukje boven haar knieën uit zal komen. Daaronder komt een panty en boven het rokje heb ik een zwart bloesje gevonden met lange mouwen. Aan het pols gedeelte zitten subtiele ruffeltjes. Ook aan de kraag zitten dezelfde ruffeltjes. Er zit een kleine v-hals in om het niet TE te maken.

Lynn lijkt er gelijk mee eens te zijn. Ik zie een appje binnen komen van Liam, Landon en Nick. Alle 3 sturen ze foto's door met keuzes over hun kleding. Ik app ze terug en vertel welke mijn eerste keus zal zijn geweest. Best grappig dat ze om mijn mening vragen.

Ondertussen ben ik thuis gekomen en gelijk naar bed gegaan. Morgen zal een lange dag worden.

The first time i saw you (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu