*Volgende dag, '13.05*
Louis komt aanrijden met zijn auto en appt dat hij er is. Ik zie zijn appje en kom naar buiten. Ik stap in en geef hem een kusje op zijn wang.
"Hee Lou" Zeg ik glimlachend.
"Hey smiley face" zegt hij en grinnikt.
We rijden naar het ziekenhuis. Louis parkeert de auto en haalt een parkeerkaartje op. Ik blijf in de auto wachten. Als hij terug komt stap ik uit. Samen lopen we naar de hoofd ingang. Steeds als we dichterbij komen word Louis zenuwachtiger. Nu staan we bij de balie om te vragen op welke verdieping en kamer zijn oma ligt.
"Verdieping 3, kamer 341" Zegt de receptioniste.We lopen de lift in en ik druk op het knopje '3'.
Als we op de juiste gang zijn begint Louis slomer te lopen. Ik pak zijn hand vast, onze vingers glijden samen.
"Lou, ik ben bij je" Zeg ik, Louis knikt.
Als we bij haar kamer aankomen vraagt Louis:
"W-wil je met me mee naar binnen?"
Ik knik voorzichtig en loop mee naar binnen.
We lopen richting haar bed. Louis ademt een keer diep in en uit. Ik ga op een klein afstandje staan zodat Louis even de tijd kan nemen. Maar dan kijkt hij me aan en steekt zijn hand uit. Hij wil duidelijk dat ik bij hem blijf. Ik loop voorzichtig naar hem toe en neem zijn hand beet. Onze vingers glijden tussen elkaar. Met mijn duim strijk ik over zijn hand.Ik vertel Louis of hij misschien iets leuks weet te vertellen, hij knikt. Ik heb ooit een keer ergens gelezen dat het kan zijn dat degene die in coma ligt, je zou kunnen horen.
Louis pakt de stoel achter hem en zet hem naast het bed neer. Zodra hij zit begint hij te vertellen: "I-ik heb iemand meegenomen. Zijn naam is Harry, Harry Styles. En hij is een super lieve, zorgzame jongen. Hij is de reden dat ik hier ben. Ik vond het erg lastig om de stap te maken. Maar nu heb ik spijt dat ik niet eerder ben gekomen" Er is even een stilte en dan gaat hij verder: "Ik verzorg je plantjes goedd?? Ik geef ze water.. En je favoriete bloempje is weer uitgekomen" Glimlacht hij.
Hij komt steeds meer los, zo fijn om te zien. Ik leer nu echt zijn zachte kant kennen!
Ik luister aandachtig naar zijn verhaal tot ik Louis' hand op mijn onderrug voel. Ik kijk op en luister verder.
"We zijn gister op date geweest en het was enorm gezellig. Misschien word het wel je nieuwe schoonzoon" Glimlacht hij, ik straal.
Dan kijkt Louis mij aan: "Oma was de eerste persoon die het wist dat ik op jongens val" Ik knik en wrijf mijn hand over Louis bovenbeen. Hij verteld nog vele verhalen wat hij allemaal heeft meegemaakt, ik zit naast hem op de leuning van de stoel.Het bezoekuur is voorbij en we staan op. Louis zegt gedag en wil naar de deur lopen. Ik pak zijn hand en fluister: "Lou, wil je haar niet nog even persoonlijk gedag zeggen? Ik denk dat ze dat heel prettig zou vinden. Maar het blijft altijd jou keuze" Louis denkt na en loopt voorzichtig terug. Hij aait over haar haar en geeft voorzichtig een kusje op haar voorhoofd. "Tot de volgende keer grammss" Zegt hij.
Ik kijk trots naar Louis. Dan loop ik naar het bed en pak haar hand voorzichtig vast. "Het was fijn om even bij u te mogen zijn. Ik zal goed zorgen voor uw geweldige kleinzoon" Glimlach ik en hoor Louis zachtjes lachen.We lopen het gebouw uit en betalen voor het parkeren. We lopen naar de auto en stappen in. Ik leg mijn hand op Louis' bovenbeen en knijp er lichtelijk in. "Je hebt het super gedaan. Ik ben echt trots op je!" Zeg ik dan.
Louis straalt en zegt: "Hazz.. Ik ben je ontzettend dankbaar dat je mee wilde. Hoe kan ik het ooit terug doen?!"
Ik antwoord: "Hey, ik ben op mijn gelukkigst met jou! Ik ben niks meer dan dat nodig"
Louis bloost en plaatst zijn hand op de mijne die nog steeds op zijn been ligt. Hij komt met zijn gezicht naar me toe en geeft een lief zacht kusje op mijn lippen. Ik wrijf over zijn been en geef een kusje terug. We doen onze gordels om en dan rijdt Louis weg.
JE LEEST
The first time i saw you (DUTCH)
FanficDoor iets uit het verleden van Harry heeft hij astma aanvallen gekregen die hij zelf niet altijd onder controle kan houden. Wanneer Harry in een club is met zijn vrienden word hij plots benauwd. Hij rent naar buiten En roept om hulp. Iemand komt op...