*Buiten*
We lopen de trappen af en komen bij de deur terecht die naar het schoolplein leidt. Ik houd de deur open voor de jongens. "Thanks men" zegt Zayn. Ik knik en loop als laatste van de 4 naar buiten. "Hee lads, ik hoorde dat er morgen een feest is in die club naast de bios, zullen we daar anders heen gaan?" Vraag ik. Liam en Zayn knikken en zeggen haast in koor "klinkt goed!" Dan kijken we Niall aan en zegt "als er eten is, ben ik aanwezig". Ik sla mijn hand op m'n voorhoofd en grinnik. "Ofcourse Niall, dus je gaat mee?"
Niall knikt. Samen lopen we naar onze fietsen en rijden uit de stalling. Liam springt achterop m'n fietsendrager en zet hem af bij de bushalte. Ik zwaai en zeg "We appen nog, tot morgen!" Zacht hoor ik Liam nog zeggen "Thanks, see ya!"
Mijn tas staat voor op het rekje en probeer mijn oortjes eruit te halen. Ik zet m'n muziek weer aan waar ik vanochtend was gebleven en fiets in zo'n 20 minuten naar huis.Eenmaal thuis aangekomen zet in mijn fiets gelijk in de garage en haal m'n tas van het rekje. De huissleutel glijdt in het slot en doe de deur achter me dicht. Ik leg m'n tas tegen de trap aan en loop de woonkamer in. Daar zit m'n moeder op de bank. "Hee mam" zeg ik. "Harry, hey hoe was je laatste schooldag?" Vraagt ze. Ik ga naast haar zitten en geef een knuffel. "Het was een gezellige dag" glimlach ik. "Fijn om te horen lieverd" zegt ze en geeft een kus op m'n wang. Dan staat ze op en gaat alvast bezig met het voorbereiden van het avondeten. Ik pak mijn telefoon uit mn broekzak en check Instagram. Er komt een melding in beeld van Yasmin. Ik zie dat ze me heeft getagd in een foto dus klik ik erop om te reageren. Dan zie ik dat ik apart sta van de rest van de tags. Ik zucht een keer, like de foto en reageer: "Leuke foto Yass ! :)"
Ik loop de woonkamer uit richting de gang, pak mijn schooltas die ik hier eerder al neer had gezet en loop naar boven. Als ik mijn kamer binnenkom pak ik gelijk mijn tas uit, leg alles weg en plof neer op mn bed. Ik sluit mijn ogen even en denk na over de dag. Dan hoor ik mijn moeder roepen die beneden aan de trap staat: "HARRY, KOM JE ETEN?!".
Ik roep terug: "KOM ERAAN!". Ik hol de trap af en ga op mijn vaste plek zitten aan tafel. Tegenover mijn moeder en naast Gemma. We wensen elkaar eetsmakelijk en beginnen te eten. Zodra we het eten op hebben benoemd mijn moeder iets belangrijks. Ze zegt tegen me dat ze een nieuw pufje voor mijn astma heeft opgehaald van de apotheek. "Was het nu al binnen?" Vraag ik. En ze knikt, "dus neem je wel de goede mee?"
"Ik zal er aan denken mam, thanks!" Gemma en ik ruimen de tafel af en zetten alles in de vaatwasser. Ik loop weer richting mijn kamer en ga aan m'n bureau zitten.*Telefoon gaat*
Liam's naam komt in beeld en ik druk op 'opnemen'.
"Hee Payno" zeg ik.
"Hey harry! Ik had een vraagje, wil je me misschien morgen oppikken bij de bushalte?"
"Jaa tuurlijk wil ik dat. Hoelaat kom je aan?" Vraag ik. Liam verteld dat hij om '20.32' aankomt. "Prima" zeg ik. Dan ben ik er ook rond die tijd. We ronden het gesprek af en hangen op.———————————————————————————
Wat vinden jullie er tot nu toe van?
Heb het toch wat onderschat, best moeilijk om een verhaal te maken 🤪
JE LEEST
The first time i saw you (DUTCH)
FanfictionDoor iets uit het verleden van Harry heeft hij astma aanvallen gekregen die hij zelf niet altijd onder controle kan houden. Wanneer Harry in een club is met zijn vrienden word hij plots benauwd. Hij rent naar buiten En roept om hulp. Iemand komt op...