Ik word wakker naast Louis. Hij ligt nog lekker in mijn armen te slapen dus ik wacht rustig af tot hij wakker word. Ik geniet van de warmte die hij afstraalt. Na een tijdje hoor ik Louis' ademhaling veranderen. Hij strekt zich uit en zucht een keer diep en draait zich om naar mij. Zijn kleine slaperige ogen kijken naar de mijne. Ik glimlach en haal mijn hand door zijn warrige haar.
"Goedemorgen Lou" Ik hoor hem wat onverstaanbaar mompelen waardoor ik grinnik. Die kleine dingetjes aan hem vind ik zo leuk.
"Goeiemorgen" zegt hij met een lieve stem. Hij kruipt weer tegen me aan en deze keer kruisen onze buiken elkaar. Ik neem hem weer goed in mijn armen en zo knuffelen we nog een tijdje.
Louis heeft plaatst genomen aan de eettafel en ik maak een ontbijtje voor ons. Ik weet dat Louis geen trek heeft maar hij zal toch wat binnen moeten krijgen. Dus inplaats van een broodje pak ik wat yoghurt met een beetje havermout en daarop strooi ik wat verse frambozen. Ik ben gek op bananen dus inplaats van frambozen leg ik wat banaan schijfjes in het schaaltje. Ook pak ik 2 glazen water en een lepel voor ons beiden. Ik zet het neer op tafel en neem zelf ook plaats.
"Dankje hazz" Zegt hij dankbaar. Ik knik en neem een stukje banaan in mijn mond. Louis daar in tegen roert het tot 1 geheel. Hij speelt met de frambozen. Ik heb de helft van de inhoud van het schaaltje al op.
"Lou, neem je ook een hapje?"
"Hmm-mm"
Hij neemt met tegenzin een hapje. Waarna nog 1 volgt. Het duurt wat langer, maar uiteindelijk eet hij de rest ook op. Ik geef hem de tijd en wacht net zo lang tot hij zijn schaaltje leeg heeft. Kom ik nu over als een moeder? Hmm.. ik probeer hem gewoon te helpen, het kan vast geen kwaad? Ik ben soms best onzeker over mezelf maar laat het niet altijd merken.
We hebben besloten om er een lekker rustig dagje van te maken. Ik heb de afwas weggewerkt van vanmorgen en wat er nog stond. Louis ligt heerlijk op de bank te slapen. Ik heb een dekentje over hem heen gedaan zodat hij het niet koud krijgt. Ook heb ik hem een aspirine gegeven tegen de hoofdpijn. Ik ben nu bezig met de was in de wasmachine aan het doen zodat Louis dit straks niet meer hoeft te doen. De was dat in de droger zat heb ik opgevouwen en opgeruimd. Als laatste maak ik het bed nog even op waar we vannacht hebben gelegen. Anders oogt het zo rommelig. Jep.. ik kan niet zo goed tegen rommel. Ik functioneer beter in een opgeruimd huis ;)
Het is inmiddels anderhalf uur verder, ik heb alles weer netjes gemaakt en opgeruimd. Louis zal het vast waarderen. Of hij verteld me dat ik dat niet had hoeven doen. Daar ga ik straks achter komen."Harry.? Hazz..?" Roept Louis vanuit de woonkamer.
Ik kom aanlopen en glimlach naar 'm."Hey slaapkoppie" Louis grinnikt.
"Wat was je aan het doen?"
"Wat niet, ik heb je was weggewerkt en de afwas gedaan. Oh en het bed opgemaakt" Vertel ik trots.
"Kom hier" Hij gaat rechtop zitten zodat ik naast hem kan zitten. Louis gaat weer liggen, tegen mij aan. Ik ga comfortabel zitten zodat hij ook lekker ligt. Het dekent gooi ik over ons beiden heen en sla mijn armen om hem heen.
"Je bent zo lief curly" Ik begin licht te blozen.
Moet ik het opvatten dat hij het waardeert? I think so! Louis' telefoon begint een paar keer te trillen. Hij opent whatsapp en er verschijnen 3 foto's in beeld. Louis grinnikt en er komt een 'aaahw' uit zijn mond. Ik kijk hem vragend aan. Louis gaat rechtop zitten leunend tegen mij aan. Hij laat eerst 1 foto zien waarop Phoebe, Daisy en ik te zien zijn. Op dat moment keken we samen naar buiten voor het raam. Je ziet dat Daisy met haar handje wijst naar buiten en ik haar aankijk. Op de tweede foto is te hoe ik ze een verhaaltje voorlees uit het boekje. En op de derde foto, niet te missen is te zien hoe we met zijn drieën in slaap zijn gevallen. De meisjes lagen heerlijk in mijn armen te slapen."Heyy, wie heeft deze gemaakt?" Vraag ik.
"M'n moeder, ze kon het niet laten. We keken meerdere keren jullie kant op om te zien hoeveel plezier je met ze had. Had je dat niet door?"
"Neej, ik geloof het niet? Ik was blijkbaar te druk om ze bezig te houden"
"Je bedoelt, te druk hoe zij jou bezig hielden" Grinnikt Louis en ik schiet in de lach. Ik krap even op mijn achterhoofd om na te denken.
"Ja.. ik denk dat dat het geval was" Waarop Louis even in de lach schiet. Heerlijk om z'n leuke lach weer te horen. Mijn lichaam maakt een lichte trilling, puur om mijn gelukkige gevoel.
"M'n ouders, zusjes en ik waardeerden het enorm Hazz. We hadden even tijd voor elkaar. Het duurde alleen zo lang dat ik het een beetje sneu voor je begon te vinden"
"Heyy.. Zeg dat niet. Ik had er plezier in, zoals op de foto's blijkbaar te zien is" Grap ik.
"En daarnaast, ik voelde dat dat het juiste was om te doen. Om jullie wat minder te belasten. Die kleintjes snappen het natuurlijk nog niet zo goed"Louis draait zich bij en geeft een kus op mijn lippen. Deze zag ik duidelijk niet aankomen. Ik glimlach waardoor mijn kuiltjes tevoorschijn komen.
"Ik ben je zo dankbaar sweet cheeks!" Ik bloos door de nieuwe bijnaam. Louis geeft me nog een kusje en komt dan weer tegen me aanliggen.
——————————————————————————
Zoals sommige van jullie misschien is opgevallen, is dat ik de namen van alle hoofdstukken heb veranderd in alleen cijfers.
Ik vond het echt moeilijk om steeds een naam te verzinnen namelijk. Hope you guys think its okay!
JE LEEST
The first time i saw you (DUTCH)
Fiksi PenggemarDoor iets uit het verleden van Harry heeft hij astma aanvallen gekregen die hij zelf niet altijd onder controle kan houden. Wanneer Harry in een club is met zijn vrienden word hij plots benauwd. Hij rent naar buiten En roept om hulp. Iemand komt op...