Het is inmiddels al wat uurtjes later. '00.56'
Er komen steeds meer mensen naar binnen en we staan nu allemaal dichter op elkaar. Ik drink ondertussen een slok van de cocktail die ik aangeboden kreeg van Zayn. Ik heb een gesprek met een aardige meid die naast me staat.
'Eindelijk iemand die me niet probeert te fixen' dacht ik. Na een poos gepraat te hebben gaat ze weer terug naar vriendinnen van haar."Hey, leuk om met je gepraat te hebben! Wat is je naam? Vraag ik.
"Lynn, mijn naam is Lynn. De jouwe?" Vraagt ze.
"Ik ben Harry" En ik glimlach.
"Goed Harry, het was leuk je te ontmoeten!" Zegt ze nog snel.
Ik beweeg weer mee met de muziek en drink weer een slok van m'n cocktail. Zayn, Niall en Liam zijn even bij de bar gaan staan. Ik doe m'n ding, tot ik me ineens wat benauwd begin te voelen. Ik probeer me er niks van aan te trekken maar het word alleen maar erger. We staan zo dicht op elkaar dat ik geen genoeg lucht krijg. Met moeite probeer ik naar de deur te rennen. 'Shit... Ik heb een astma aanval' Bedenk ik me. Ik hijg en ik hijg tot ik eindelijk in de buitenlucht ben. Mijn ogen blijven gesloten van de angst en grijp naar mijn borst.
In de hoop dat het afzakt maar tot in tegenstelling.Ik probeer met veel moeite naar lucht te happen. Dan begin ik uit angst te roepen: "H-HELP!" En ik zoek weer naar adem. Er komt iemand aangerend van binnen. Ik blijf maar zwaar hijgen en val bijna neer. Iemand grijpt me vast en laat me voorzichtig op de grond zitten. Met mijn rug zit ik nu tegen de muur aan en mijn knieën zijn opgehurkt.
Ik kijk op en zie door mijn paniek heen dat het die kleine jongen is van eerder.
Hij is heel bezorgd maar probeert zo rustig mogelijk over te komen. Hij plaats beide handen op mijn knieën."Hey, rustig maar" Zegt hij en vraagt gelijk: "Heb je dit al eens eerder gehad?"
Na een paar keer flink hijgen knik ik."Sssh.. Probeer rustig in en uit te ademen." Zegt de jongen dan.
"Heb je iets bij je voor deze aanvallen?" Vraagt hij. En ik merk aan hem dat hij zich nog bezorgder begint te voelen."H-heb je een pufje of medicijnen bij je?" Vraagt hij.
Ik kan door mijn angst aanval niet bij mijn jaszak komen maar probeer er naar te grijpen.
De jongen ziet het en bedenkt zich geen moment. Hij haalt snel iets tevoorschijn uit mijn jaszak en ziet dat het een pufje is. Hij drukt hem gauw in aan de bovenkant en plaatst hem dan snel voor mijn mond. Hij blijft de inhaler vasthouden en ik hou hem ook vast waardoor mijn hand nu op zijn hand ligt.
Ik adem in en uit door de inhaler. Langzaam aan komt mijn adem weer tot stand. De jongen heeft hem nog steeds vast en praat in een zachte toon naar mij. Ik word rustig van zijn stem."Het is oke" Zegt hij dan. Ik haal de inhaler uit mijn mond, leun met mijn hoofd tegen de muur aan en sluit even mijn ogen. De jongen neemt de inhaler naar zich toe en plaatst zijn onderarmen op mijn knieën die nog steeds gehurkt zijn. Ik adem bijna weer zoals het hoort. Dan besef ik dat hij mij de hele tijd heeft staan helpen. Ik open mijn ogen en kijk voor me. Ik zie 2 hele mooie blauwe ogen.
"S-sorry.. i-ik uh" Zeg ik stotterend."Hey, het is al goed! Ik ben bij je, probeer maar rustig te ademen" Iets in me vertrouwt hem en doet wat hij zegt. Ik sluit mijn ogen nog eens en open ze even later weer.
"Heb je ook een naam curly one?" Vraagt hij.
Ik krijg een kleine glimlach op mijn gezicht door die bijnaam."Harry.." Antwoord ik uitgeput.
"Aangenaam Harry, ik ben Louis."
Louis blijft op zijn hurken voor me zitten wat me een fijn gevoel geeft.Dan komen Liam, Zayn en Niall naar buiten. Ze kijken om hun heen. Ze waren mij vast aan het zoeken. Louis roept ze, "Harry is hier!"
Ze komen bezorgd aangerend als ze mij op de grond zien zitten."Wat is er gebeurd?" Vraagt Liam.
"Hij had een astma aanval. Ik zag hem wegrennen naar buiten dus ik ben achter hem aan gegaan" Zegt Louis. Dan heeft Louis pas door dat zijn onderarmen nog steeds op mijn knieën steunen en haalt ze gauw weg. Niall komt naast mij zitten en stelt me gerust."Wil je wat te eten?" Vraagt Niall.
Ik hoor Liam en Zayn zeggen: "Niall..!"
Ik moet er zachtjes om lachen en schut mijn hoofd."Wat.." Zegt Niall. "Eten helpt overal voor.."
"Het kan geen kwaad? Je hebt vast honger na zo intensief dansen." Zegt Louis en geeft me een knipoog. Ik voel dat ik bloos. Niall bedenkt zich geen moment en haalt wat te eten op. Liam en Zayn lachen.
—————————————————————————
Part 3 komt eraan!
JE LEEST
The first time i saw you (DUTCH)
Fiksi PenggemarDoor iets uit het verleden van Harry heeft hij astma aanvallen gekregen die hij zelf niet altijd onder controle kan houden. Wanneer Harry in een club is met zijn vrienden word hij plots benauwd. Hij rent naar buiten En roept om hulp. Iemand komt op...