34.

573 9 4
                                    

Ik word wakker van de zon die op mijn gezicht schijnt. Het is zo'n velle zon dat de lichtstralen een heerlijke warmte achter laten op mijn blote huid. Ik rek me uit en loop naar de keuken. Bedenkelijk kijk ik in de kastjes wat ik voor ontbijt kan maken. Het worden twee plakjes brood met kaas en een gebakken eitje er bovenop. Ook doe ik nog wat verse frambozen in een schaaltje omdat ik weet dat Louis daar van houd. De waterkoker was inmiddels klaar, ik schonk het hete water in de mokken en dipte er een thee zakje in. Zodra alles goed staat op het dienblad loop ik terug naar de slaapkamer. Louis ligt nog te slapen dus zet ik het op 't nachtkastje. Ik kruip het bed op en ga over hem heen hangen waarna ik een hand door zijn warrige haar haal. Ik plaats een kusje op zijn voorhoofd en ga langs hem liggen op mijn zij. Mijn hand geeft steun aan mijn hoofd. Ik blijf hem aankijken. I mean.. he's an angel when he sleeps.

"Je staart" Mompelt Louis, nogsteeds met zijn ogen dicht. Het was haast onmogelijk.. Nou ja, ik staarde misschien wel heel erg. Soms voel je zodra iemand je maar blijft aankijken.

"Mhm-mm" Beken ik. Louis rekt zich uit en opent zijn ogen.

"Morning sleepy head" Een zachte kreun verlaat zijn lippen waarop ik glimlach.

"Goodmorning sun" Achter deze bijnaam zaten meerdere betekenissen. Één ervan is omdat hij me extra aantrekkelijk vind zodra de velle zon op me schijnt. Mijn groene ogen komen dan heel mooi uit volgens hem en er verschijnt een gouden gloed over mijn bruin krullige haar. Hij noemt me ook vaak sunshine, dus is sun een 'afkorting van'.

Louis komt over me heen liggen en plaatst een zachte lange kus op mijn lippen. Daarna volgen wat kleine korte kusjes. Hij haakt mijn lange haar achter m'n oor.

"Is dat voor mij?" Ik zie hem kijken naar het gevulde dienblad. Ik knik

"Helemaal voor jou" Een glimlach verschijnt op zijn gezicht wat mij ook laat glimlachen. Louis gaat van me af en komt rechtop zitten tegen het hoofdbord. Ik neem het ontbijtje van het nachtkastje en plaats hem op zijn schoot. Hij bewonderd wat erop staat en neemt gelijk een framboosje in zijn mond.

"Hmmm.." Ik grinnik en ga ook rechtop zitten.

"Thanks love, hier kan ik wel aan wennen" Grapt hij en plaatst een kus op mijn mond. De framboos smaak is te proeven wat de kus extra maakt.

We zijn inmiddels verplaatst naar de bank in onze chill outfits. Louis ligt weer in het hoekje tegen de rugleuning aan. Ik lig tussen zijn benen in en gebruik zijn buik/borst als leuning voor mijn rug. Louis kijkt naar het nieuws, iets wat hij vaak deed s'ochtends. Ik zat op mijn telefoon berichtjes te beantwoorden aangezien ik gister de hele dag niet had gekeken. Het was zo gezellig met zijn gezin dat ik er helemaal niet aan toe kwam. Ze zijn rond 11 uur s'avonds vertrokken naar Rotterdam. Louis en ik hebben de kleintjes weer uit bed gehaald en ze in hun auto stoeltjes gezet. We zwaaiden ze uit en gingen daarna gelijk slapen.

Ik maak een snapchat van Louis en mij en stuur hem naar een paar vrienden. Nog altijd liggen we hetzelfde. Het fijne aan onze relatie is dat we niet echt vaste plekken aanhielden waarop iemand standaard ligt. De ene keer lig ik bijvoorbeeld hoe Louis nu ligt en ligt hij tegen me aan. Het verschilt altijd weer. Ik deed misschien wel meer de huishoudelijke taken maar zodra hij me bezig zag wil hij altijd meehelpen. Hij is bang dat ik anders teveel doe, wat ik niet erg vind. Als er muziek op staat vind ik alles prima. Het is vandaag zondag dus we laten alles even achterwege. De begrafenis van Louis' oma is tenslotte nog maar 4 dagen geleden. Hij heeft nog vaak dipjes maar dat zal straks verminderen. Hij probeert het een plekje te geven.

We zijn lopends naar de begraafplaats gegaan. Ik vroeg namelijk of hij behoefte had om even bij het graf te kijken. Eerst twijfelde hij maar al gauw bedacht hij zich. Als we net voor de ingang lopen voel ik een hand in de mijnde glijden. Ik wrijf mijn duim erover heen en geef hem een kneepje. We lopen naar het graf toe en zien dat de bloemstukken nog mooi van kleur zijn. Zodra we ervoor staan hoor ik Louis eens diep zuchten. Ik geef een kus op zijn wang. We hebben een lantaarntje meegenomen waar een kaars in komt. Louis zet het lantaarntje op een vlak stukje en zet de kaars aan. Het deurtje word daarna gesloten. Er ligt nog geen grafsteen op dus lag er alleen zand.
Ik vul het gietertje met water en geef het aan Louis.

"Het gaat even regenen gramss" Zegt Louis voor hij de bloemetjes water geeft. Ik glimlach en zie hoe trots hij de bloemetjes water geeft. Het betekende veel voor hem.

The first time i saw you (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu