ehm.. ehm.. yeah, it's not the end yet
Dříve
Finn si to pomalu kráčel dolů z kopce od Sarah a Jacka ke své matce. Nevěděl, co potřebuje, ale z pohledu na její znepokojený obličej se připravoval na vážnější téma.
„Ano?" zeptal se, když k ní konečně dorazil.
„Jak to, že nemáš berli." povzdechla si a založila si ruce na hrudi. Na tváři měla však menší úsměv, protože tušila důvod.
...„Jack.. Jack mi pomohl a už to jde." zamumlal si pro sebe Finn a neměl daleko od zčervenání.
Dokázali komunikovat očima a jeho matka se na něj podívala tázacím pohledem "Víc mi neřekneš?" a Finn jí věnoval pohled "Tobě to tak řeknu."„Co jsi potřebovala?" opustil nepotřebné téma. Mary se vrátila ke svému ustaranému výrazu.
„Tvůj otec s tebou chce mluvit."Její syn jí věnoval udivený obličej. „Zvláštní. Naposledy, co se mnou mluvil, to nebylo moc příjemné." mluvil o incidentu, co se stal, když mu na schodech upadla berle a jeho otec mu ji odmítl podat. O tom, jak mu "hezky" řekl, jak moc ho nesnáší.
„Já vím,.. ale teď už to tak hrozné není, ne?" řekla zoufale jeho matka. Ano, už ho nebije. Nepromluví s ním skoro ani slovo. Mary stále doufala. Doufala, že se to jednoho dne spraví a že budou všichni schopni Ericovi odpustit. Z jedné strany Finnovi připadalo nemožné pochopit, proč se žena jako jeho matka zahazuje s takovým ubožákem, jako je jeho otec. Na druhou stranu ji byl schopný pochopil. Věřila, že rodinu pohromadě udrží, že všichni budou v pořádku, že to bude jako dřív a že v jejím manželi zůstal ještě kousek dobra.
Kdo ví. Možná to byl začátek nápravy (to, že je přestal mlátit). Možná to opravdu jednoho dne zmizí a budou zase šťastná rodina. Jenže této teorii se chlapci v tuto chvíli moc věřit nechtělo.
Nesnaž se. Pomyslel si, když se na ni podíval.
Pokud vůbec existuje šance, že by mohli všichni být zase jakž takž v klidu, nejspíš by byla opravdu malá a pravděpodobně po tom, co si promluví s otcem, rychle zmizí. Kdo ví...
„Co potřebuje?"
„To nevím."
„Skvělý." rozhlédl se a zahlédl ho. Opíral se o nějaký stánek se zkříženýma rukama a neutrálním výrazem. „Já tam nechci." vyšlo z Finna nakonec.„Zlato, zkus mu dát šanci." řekla Mary. Chlapec měl v tuto chvíli chuť na ni křiknout, jestli se slyšela a jestli ví, co se mu právě teď snaží namluvit. Nemohl uvěřit, že si vůbec myslí, že by se s ním alespoň jeden z jejich synů mohl nějak usmířit.
Místo slov jen kývl a vyrazil pomalým krokem ke svému otci. Do cesty se mu pletlo pár lidí, co přenášeli nějaké krabice. Shromažďovali se totiž kvůli ohňostroji, který by se měl konat v následujících hodinách.
Dorazil k otci, který se na něj ani nepodíval, a tak si stoupl vedle něho. Podíval se směrem, kterým se díval a zjistil, že Eric pozoruje něco v dálce. Pozoroval kopec se stromem na vrchu, lavičkou a dvěmi rozmazanými šmouhami. To byl nejspíš Jack a Sarah. Kdyby nevěděl, že to jsou oni, byl by je ani nepoznal. "Nenápadně" si pročistil hrdlo falešným kašlem a řekl: „Chtěl jsi se mnou mluvit."
„Ano." potvrdil Eric, „Ano, chtěl."
Byla chvíle ticha a Finn už chtěl něco říct, jenže Eric ho stihl předběhnout. „Ten kluk," začal, „Jack."
„Co s ním?" zeptal se Finn zatím, co sledovali dvě osoby v dálce na lavičkách. Stále se po něm neohlédl.
„Zajímalo by mě, jestli chodí do stejného salónu jako tvoje matka, nebo si manikúru dělá sám."
ČTEŠ
·ᴴᴬᴾᴾᵞ ᴱᴺᴰˢ· fack
Hayran Kurguᶠᴵᴺᴺ ᵂᴼᴸᶠᴴᴬᴿᴰ ˣ ᴶᴬᶜᴷ ᴰᵞᴸᴬᴺ ᴳᴿᴬᶻᴱᴿ ♢ „Co když.." špitl Finn, „co když už skončila?" Podíval se na něj. „Ta píseň." dodal. „Myslím, že tohle nebyla ani zdaleka má oblíbená píseň." zasmál se chabě menší. Ve stejnou chvíli se na sebe podívali a Finn...