Aleyna'dan ~
Uçağa bindiğimde heyecandan yerimde duramıyordum.
Dün geceden beri benim uyuduğumu sanarak söylediği sözleri tekrar tekrar aklımdan geçiriyordum ve onun da mutlu olmasını istiyordum.Ama... Annemin durumundan da çok korkuyordum.
Sonuçta Annem hastaydı ve ne olduğunu bile bilmiyordum.Uçaktan indiğimde hızlıca bir taksiye atlayıp eve geldim.
Kapıyı çaldığımda annemin terliklerinin şap ! şap ! sesini duymak için içimde dua ediyordum.Lütfen kapıyı annem açsın ,
Lütfen kapıyı annem açsın ,
Lütfen kapıyı annem açsın ,Kapıyı Elif açtığında şaşkınlıkla bakıyorum.
Benimle arkadaşlığını kesse de annemin yanına gelmiş demek ki ,
" Annem nerde ? "" Baban buraya geleceğini biliyordu, o yüzden beni yolladı. Hadi hastaneye gidelim."
Cevap vermeden dışarıya çıktığımda kapıyı kapatıp kilitledi.
" Anahtarı bana verebilirsin ." Dedim elimi açıp bekleyerek.
Cevap vermeden yürürken peşinden gittim.
Emre'nin evine geldiğimizde Elif'in suratına baktım.
O da bana bakarken
" Ne var ?" Dedi.
" Neden buradayız ? Hastaneye gidicektik ? " dedim beklerken." Arabasız nereye gideceğiz Aleyna ?"
Dediğinde sessizliğimi korudum.
Gerçekten mi baba ! Elif'i mi bıraktın eve ?Elif , Emrelerin evinden Ömerle beraber çıkarken sinirle gözlerimi kapatıyorum.
Bir bu eksikti gerçekten !" Aleyna , özrünü duydum ve kabul de ediyorum. Yeri değil ama söyliyeyim dedim. Neyse.. arabaya binelim mi ? "
Cevap vermeden binerken Ömer sürücü koltuğuna ve elif de yanına geçiyor , arkaya geçip çantamı bıraktığımda aklıma Bulut geliyor.Acaba şu an nasıl ?
Seminerlerde olması gerekiyor ...
Geldiğimde de ağır bir tempoda olacağız yani onu istesem de tam anlamıyla göremeyeceğim.Ah , Annem hastayken hala Bulut'u düşünüyorum inanılır gibi değil !
Acaba Annemin nesi var ?
" Annemin nesi var ? Neden hastaneye yatırılmak zorunda kaldı ? "
Elif , Ömer'e doğru bakıp
" Sonunda merak etti. " derken
Ömer, Elif'i duymamış gibi bana cevap veriyor." Akciğerinde bir sorun varmış sigara içiminden kaynaklı. İyi huylu bir tümör olduğu söyleniyor. Bu yüzden ameliyatla hemen alıcaklarmış."
" İyi huylu tümörün kötüye dönme ihitmali var mı eğer alınmazsa ? "
Elif arkasına bakarak cevap verirken kendimi oturduğum koltuğa yaslıyorum.
Ne kadar uzak o kadar iyi (!)" Evet. Bu yüzden yapılıcak ameliyat. Baban gelmeni istedi çünkü annen seni istedi. "
" Anlıyorum" dedim sessizliğimi korurken.
Bir süre ortamda gergin bir sessizlik olurken gözüm arabanın dikiz aynasına kaydı. Oradan elif'in bana baktığını gördüğümde hemen başka tarafa baktım.
" Ne zaman benimle konuşacaksın Aleyna ? "
" Hayatında sorun olmak istemiyorum. Gerçekten. Çok sevdiğim bi şairin bir sözü vardır. Birisine sorunsanız oradan hemen uzaklaşın. Bu en büyük iyiliktir o kişiye karşı , derdi. "