Hoofdstuk 9.

280 11 5
                                    

Manal POV:

Met een glimlach op m'n gezicht word ik wakker, wetend dat ik EINDELIJK 16 ben! Snel sta ik op, en begin ik te zingen 'it's my birthday it's my birthday imma spend ma money'. Swingend loop ik naar de douch. Onder de douch zing ik 'Blijf bij mij'. Ik weet het niet maar die liedje zegt het gewoon. Als ik klaar ben, trek ik een simpele joggingsbroek met een witte t-shirt aan. Ik pak m'n telefoon en loop langs de kamer van Amal. Huh......? Waar is ze heen? Ze is niet in haar kamer. Ik haal m'n schouders op en loop verder naar m'n broer z'n kamer. Maar zoals gewoonlijk zit hij daar te snurken toe half 2 in de middag. Ik ren naar onder toe ook daar is niemand te bekennen. "Nou leuk zeg" denk ik bij mezelf. Ik pak een appel van de fruitschaal en ga zitten. Ik pak m'n telefoon en ga naar Whats'app. Alweer heb ik berichten van Lina en Dioni.

Dioni: Hey, gefeliciteerd met je verjaardag maak er een leuke dag van!😚 kom dadelijk rond 11:00 naar het centrum.

Snel antwoord ik terug.

Ik: Hey, dankjewell☺️ isgoed i'll be there!

Op dat moment komt Dioni online op app.

D: Goeiemorgen jarigejob! Hoe is het ermee?
Ik: Goeiemorgen! Goed en met jou?
D: Prima en al helemaal als ik jou strakjes zie!

Ik bloos een beetje en type verder.

Ik: Awhh dankje! iedereen word blij als ze mij zien😏
Dioni: Kuch Kuch eigendunk*
Ik: Niks eigendunk! Zelfvertrouwen😌
Dioni: Okee okee wat jij wilt😂
Ik: Goedzo💁
Ik: Maar ik moet gaan zie je zox
Dioni: Byeex

Snel bekijk ik nog de app van Lina.

Lina: Ewaa poephoofd! Happy birthday to you! We gonna party like it's your birthday🎉😂

Snel schrijf ik terug.

Ik: Poephoofdd! Ewaa dankjewell en sws we gonna party😏💖

Als ik klaar ben glimlach ik nog even naar m'n scherm en vergrendel hem dan. Snel kijk ik op de klok 10:30. Ik ga naar boven en trek normale kleren aan. Deze keer ga ik voor een zwarte skinnyjean met een beetje leer en gouden ritsen daarboven een simpel wit blousje. Als ik klaar ben doe ik snel m'n make-up en m'n haren. M'n haren laat ik los achter m'n schouders hangen. Als ik klaar ben kijk ik op de klok 10:45. Tijd om te vertrekken aangezien ik moet lopen. Snel ren ik naar onder trek m'n jas aan en m'n muts aangezien het eind herfst begin winter is. Rustig sluit ik de deur achter me en loop ik rustig naar het centrum. Aangekomen bij het centrum zie ik Dioni al staan. Hij komt mijn kant opgelopen. 'Heey jarigejob' zegt hij vrolijk. 'Heey' zeg ik terug. 'Gefeliciteerd leuke' zegt hij. 'Dankjewell! En iknow ben leuk!' Zeg ik weer terug. 'Jij hebt zeker iets té veel zelfvertrouwen?!' Zegt hij waardoor ik moet lachen en hij ook. 'Alleen maar leuk' lach ik. 'Maar wat gaan we doen?' Vraag ik. 'Ik ga je voorstellen aan m'n vrienden je weet wel mijn brothers' zegt hij en klopt stoer met z'n hand op z'n borst. Ik begin weer te lachen. 'Oke isgoed' zeg ik maar terug. Onderweg naar zijn vrienden neurie ik 'Blijf bij mij'. Dioni heeft het door en begint te zingen. Later val ik in. Als gekken beginnen we het refrein te zingen.

'Dus liefste ik vraag je blijf bij mij ooohh blijf aan mijn zij'

Op dat moment pakt Dioni m'n hand en trekt hij mij naar zich toe.

'Want ik geef je wat je zoekt in mij sta naast mij' zingt hij de laatste zin van het refrein. Ik glimlach naar hem en druk een kusje op z'n wang. Ik zie hem lichtjes blozen. 'Weet je hoe schattig je bent als je bloost' zeg ik dan. 'Haha dankje' zegt hij terug. Aangekomen weet ik veel waar zijn zijn vrienden daar. Ze komen allemaal naar voren gelopen om zich voor te stellen. 'Samuel' zegt degene met groen/grijse ogen, en hij steekt z'n hand uit. Ik schud z'n hand en zeg ook mijn naam. 'Kaj' zegt weer een ander met helder blauwe ogen waar je in kunt verzinken en ook hij steekt z'n handen uit. Daarna volgen ook Cassius en Jai ook hun doen het zelfde als Kaj en Samuel. 'Mooie chick' fluister Kaj in Dioni's oor. Ik bloos een beetje en kijk Dioni aan, hij knipoogt naar me. Dioni komt naar me toe gelopen en fluistert in m'n oor dat ik moet gaan zitten. Ik doe wat hij zegt en ik zie dat hij ergens heen gaat met de jongens. Okeeee.....? Alward..... zit je hier alleen. Opeens hoor ik achter me gezang. 'Happy birthday to you happy birthday to you! Happy birthdaay happy birthday! Happy birthday too you' zingen de jongens voor me. Best wel emotioneel hoor. Ik krijg tranen in m'n ogen. Daarna zingen ze nog 'Blijf bij mij' mijn lievelings! De tranen van blijheid rollen nu toch wel een beetje over m'n wangen en Jai veegt ze weg met z'n duim. Ik glimlach lief naar hem. Als ze klaar zijn glimlach ik gemeend naar ze allemaal. 'Dankjewell jongens! Maar dat had niet gehoeven' zeg ik. 'Voor z'n meisje als jou doen we het graag' zegt Samuel. Ik bloos een beetje en kijk weg. Op dat moment krijg ik een appje van Amal.

Why?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu