Manal POV:
Met barstende koppijn word ik wakker en heb ik echt geen zin om naar school te gaan, maar ja wat kun je eraan doen. Ik sta op van m'n bed en ga naar de badkamer om te douche. Onder de douch zing ik 'Blijf bij mij' van Bbrave dat is m'n favoriete liedje om onder de douch te zingen. Als ik eenmaal klaar ben met douche ga ik terug naar "mijn" kamer, als ik binnen kom zie ik dat me zusje nog slaapt. 'Omg Amal wakker worden je hebt school weet je nog!' Roep ik haar wakker waardoor ze een shock krijgt. 'Ja ik word al wakker man rustig pfff krijg medelijden met je man later' zegt ze. Ik begin te lachen. 'Opstaan naar de douch en ga lekker douche' zeg ik in zo'n soort swingende stemming. Als me zusje in de douch is kleed ik me ondertussen om en doe wat make-up op en doe mouse in m'n haren zodat ze lekker krullen. Tijd om m'n haren te kammen heb ik niet want om m'n haren te kammen doe ik er 2 uur voor. Als ik klaar ben loop ik naar onder en zie ik daar m'n broer zitten nog steeds boos van al dat gebeuren gisteren. 'Goeiemorgen' zeg ik. En een goeiemorgen terug kan nu niet terug verwachten op dit soort momenten. Ik pak een appel van de fruitschaal en ga tegenover me broer zitten. Hij zucht heel diep en dan moet ik wel vragen wat er is. 'Wat is er?' Vraag ik. En ik neem een hap van m'n appel. 'Waarom doen mama en papa ons dit aan?' Vraagt hij. Ik kijk hem aan en ik zie dat hij het echt niet wilt. 'Idk maar.... Houssem kijk hé mama en papa hebben deze keuze nu gemaakt. Ik was gister ook boos maar ik heb zitten nadenken over pap z'n bedrijf en het gaat hem ook helpen dus ik denk dat jij ook een beetje moet nadenken en dan zelf er achterkomt' zeg ik. Waardoor me broer opkijkt en naar me glimlacht en zegt 'Dankje zusje' 'No problema' zeg ik terug. Dan gaat de deurbel en weet ik dat het Lina is. Rustig loop ik naar de voordeur met m'n appel in m'n handen. En dan bedenk ik me dat ik het tegen al m'n vriendinnen moet gaan zeggen van dat verhuizing gedoe en blablabla. 'Hey' zegt Lina. 'Yoo' zeg ik terug. 'Waarom ben je zo langzaam weet je wel hoelaat het is?' Zegt ze. Ik kijk naar de klok en dan besef ik me pas dat het 8 uur is. Snel trek ik m'n nike's aan en m'n jas en pak m'n fiets uit de garage. Nouja een "fiets" zal ik het niet noemen het is eenmaal een ouwe roestbak. Maarja er valt niks te zeuren over 3 weken ben ik jarig en krijg ik een scooter. Onderweg na school praten Lina en ik over van alles en nog wat. Aangekomen op school zien we "De bitches" van school al staan. 'Uhhllg wat walg ik van hun' zeg ik tegen Lina waardoor ze begint te lachen. Als we lopen zien we "De bitches" op ons afkomen. 'Hier gaan we weer' zeg ik. En dan begint Brittany te praten de grootste bitch van hun allemaal. 'Oh oh kijk is wie we daar hebben' zegt ze. En ze kijkt mij aan 'Oh oh kijk is welke ezel ons nu weer komt lastig vallen' zeg ik geirriteerd terug. Ze kijkt me boos aan en ik glimlach alleen en loop langs haar heen samen met Lina. 'Eindelijk weg bij die trol' zeg ik. Dan gaat de bel. 'Omw hell' zeg ik tegen Lina waardoor ze begint te lachen. We zeggen elkaar gedag en gaan naar ons lokaal. Lina en ik zijn gewoon met elkaar verbonden hoe idk maar we zijn vaak samen.
Eindelijk gaat de laatste bel ik loop naar m'n kluisje en pak m'n boeken eruit. Als ik klaar ben loop ik naar Lina haar kluisje en wacht ik op haar tot dat ze klaar is. Als ze klaar is fietsen we naar huis. Lina gaat meteen naar huis omdat de morgen moet leren voor een proefwerk. Als ik eenmaal thuis binnenkom zie ik allemaal verhuisdozen staan en is het in me opgekomen dat ik het helemaal niet tegen Lina heb gezegd. 'Hoi mam' roep ik. En ik krijg antwoord vanuit de woonkamer. Ik loop naar de woonkamer en ik zie m'n moeder alvast alle vazen aan het inpakken. Ik neem een diepe zucht en begin te vragen. 'Mam wanneer moeten Amal en ik beginnen aan onze kamer om die in te pakken?' Vraag ik. Me moeder draait zich om en zegt 'Als jullie willen vandaag maar morgen kan ook nog altijd'. Ik knik en loop naar boven. Eenmaal boven neem ik een diepe zucht en ga op m'n bed liggen. En dan beginnen alle vragen door m'n hoofd te spoken.
JE LEEST
Why?
FanfictionHoofdpersonen: 1: Manal 16 jaar zwart/bruin krullen bruin/groene ogen. 2: Amal 15 jaar bruin golvend haar bruine ogen. (Zusje van Manal) 3: Lina 15 jaar zwart/bruin golvend haar bruine ogen. (Vriendin Manal) 4: Anisa 15 jaar blond stijl haar groe...