Hoofdstuk 6.

221 12 1
                                    

Manal POV:

Als eindelijk de laatste bel gaat stop ik al m'n spullen in m'n tas en ren het lokaal uit. Eenmaal bij m'n kluisje pak ik al m'n spullen en ga naar Lina' kluisje. Als ze klaar is vertrekken we naar m'n huis. Als we thuis zijn beginnen met inpakken met "mijn" kamer. Ondertussen komt Amal naar binnen met Anisa achter haar aan. 'Amal begin je ook alvast aan jou spullen' zeg ik tegen haar. Ze kijkt me aan en zegt 'Is goed maar Anisa helpt mee'. Net alsof het me boeit als Anisa mee helpt. Na een tijdje hebben we de onnodige spullen voor de komende 3 dagen ingepakt. Als we klaar zijn kijken we de kamer rond. 'Pfff wat is die leeg' zegt Amal. 'Ik ga het hier missen' zeg ik. We gaan naar onder om te eten. Als we onder zijn zie ik lekkere spaghetti op tafel. 'Oehh lekkerrr' zeg ik tegen m'n moeder. Ook de woonkamer is een beetje leeg en de keuken ook. Zelf heb ik het nieuwe huis nog nooit gezien. Ben benieuwd. Hopelijk krijg ik dan m'n eigen kamer.

2 dagen later*

Manal POV:

Morgen vertrek ik gewoon naar Amsterdam. En waar in Amsterdam weet ik dus ook niet. Lekker zeg. Ik zit nu in m'n kamer naar Bbrave te luisteren. We hadden net een afscheidsfeestje en nu ben ik alleen nog maar kapot. En ook verdrietig. Rustig zing ik met de liedjes mee en val in slaap.

Volgende Ochtend*

Manal POV:

Vandaag vertrekken we naar Amsterdam. Snel sta ik op ga onder de douch. Als ik klaar ben met de douch kleed ik me snel om en doe wat make-up op. Snel ga ik naar onder pak ik een appel en ga naar Lina toe voordat we vertrekken. Als ik bij Lina doet haar zusje de deur open. 'Hey dina' zeg ik tegen haar zusje. Ze kijkt me verdrietig aan 'Ga je echt weg?' Vraagt ze. Ik knik en loop langzaam naar binnen. Dan loop ik de trap op naar Lina haar kamer. Ik maak de deur van Lina' kamer heel zachtjes open en zeg 'Hey'. Ze heeft rode ogen ze heeft blijkbaar gehuild. Ik loop naar haar toe en geef haar een knuffel. Langzamer hand krijg ik ook tranen in m'n ogen. 'Ik ga je missen Lina ik zweer het je! Heb zoveel meegemaakt met jou!' Zeg ik tegen haar. We kijken elkaar aan en ik geef haar haar OV kaartje. 'We moeten wachten tot we het huis af hebben dan passen kunnen we naar elkaar toe komen maar dan app ik je wel' zeg ik tegen haar. Ze knikt. Ik kijk op de klok en besef dat ik moet gaan. Ik geef Lina nog een grote knuffel en loop naar onder. Onder zie ik Dina staan. Ik geef haar ook snel een knuffel en vertrek met tranen in m'n ogen. Als ik thuis ben zie ik dat alles al klaar is. Ik loop naar binnen en zie m'n ouders al klaar staan. Ik neem een diepe zucht pak m'n tas en stap in de auto.

Onderweg*

Ik heb een paar tranen laten vallen onderweg maarja dit is voor iedereen moeilijk. 'Papa waar in Amsterdam gaan we eigenlijk wonen?' Vraag ondertussen aan m'n vader. 'Badhoeverdorp' krijg ik als antwoord terug. Ik knik en staar weer verder uit het raam.

Aangekomen*

Met open mond staar ik naar mijn nieuwe huis. 'OMG die is zo groot!' Hoor ik me zusje roepen waardoor ik een kleine glimlach op m'n gezicht krijg. We lopen naar binnen en m'n vader laat ons de kamers zien en van wie welke is. Nu maar duimen dat ik een eigen kamer krijg. Me vader heeft m'n z'n kamer al laten zien en ook die van m'n ouders. En dan blijven ik en m'n zusje nog over. 'Oke je moeder en ik hebben ons best gedaan maar beter konden we niet krijgen' zegt m'n vader. Teleurgesteld maakt m'n vader een kamer deur open die best wel klein is. 'Amal dit is jou kamer, en Manal.....' En m'n vader loopt naar een ander kamer deur en maakt hem open. Met open mond staar ik naar de kamer. 'Manal dit is jou kamer' zegt m'n vader trots. En kijk m'n vader aan en spring hem om zijn nek. Zo'n grote kamer voor mij alleen! 'En Manal ik heb nog een kleine verrassing voor je' zegt m'n vader. Ik kijk hem vol bewondering aan. En loopt naar z'n andere deur en maakt hem open. 'OMG papa deze kan je niet menen!' Schreeuw ik eruit van blijschap. 'Jawel je ziet het toch' zegt m'n vader. En ik blijf maar naar m'n nieuwe boxspring kijken voor 2 personen. 'OMG papa ik hou echt veel van je dankjewell!!' En ik vlieg m'n vader alweer om zijn nek. Als m'n vader alles heeft laten zien ga ik naar mijn kamer. Eindelijk kan ik het mijn kamer noemen. Ik loop een beetje door de kamer en ik zie 2 deuren. Ik maak de eerste deur open. 'OMG IK HEB GEWOON M'N FUCKING EIGEN BADKAMER' schreeuw ik uit. Dan komt m'n zusje binnen lopen. 'Omg Manal ik ben jaloers rotkind' zegt m'n zusje. Ik lach en steek speels m'n tong naar haar uit waardoor ze uit m'n kamer loopt. Oke dat was de eerste deur nu de tweede. Ik maak de tweede deur open en ik blijf maar met open mond kijken. 'I.......k.........ik.......heb' stotter ik. 'IK HEB M'N EIGEN INLOOPKAST' alweer gil ik het eruit. En ik kan niet wachten om uit te pakken. Als ik naar onder loop zie ik m'n zusje daar. 'Mam, ik ga de buurt een beetje verkennen' zeg ik tegen m'n moeder. 'Ik ga mee' zegt m'n zusje. Ik loop naar de gang en ik pak m'n jas en trek m'n schoenen aan. Ook nemen we onze telefoons mee. Eenmaal buiten zitten we verslaafd achter onze telefoon en lopen we richting een centrum. Eenmaal in het centrum kijkt m'n zusje door de winkels heen. Ik heb daar dus echt geen zin in en loop een beetje door. En dan bots ik tegen iemand aan en valt m'n telefoon op de grond en nu maar hopen dat m'n telefoon niet kapot is. Ik pak m'n telefoon van de grond en kijk en de ogen van een jongen. Hij heeft zo'n mooie bruine ogen. Snel kijk ik weer terug op m'n telefoon en zie dat die kapot is. 'Shit' zeg ik. De jongen kijkt me aan 'ik betaal hem wel voor je' zegt hij met z'n lieve stem. Ik kijk hem weer aan 'nee hoeft niet hoor kan wel is gebeuren' zeg ik terug. De jongen lacht en steekt z'n hand uit 'Dioni' zegt hij. En nu pas zie ik z'n hele gezicht. Bijna krijg ik een hartstilstand maar ik probeer zo normaal mogelijk te doen. Ii schud hem zijn hand en zeg 'Manal'. 'Mooie naam' zegt hij. Ik krijg een kleine glimlachje op m'n gezicht en bloos een beetje. Hij ziet dat ik moet blozen en lacht. 'Dankje' zeg ik snel terug. Achter me hoor ik me zusje roepen. 'Uhm.... Ik moet gaan... Leuk je te hebben ontmoet' zeg ik. En ik loop weg naar m'n zusje.

Dioni POV:

Rustig loop ik met Samuel door het centrum. Zoals gewoonlijk kijkt Samuel door de winkels waar ik totaal geen zin in heb. Dus loop ik maar door. Verslaafd achter m'n telefoon loop door het centrum. En dan bots ik tegen iemand aan. Ze zat blijkbaar ook achter haar telefoon want die is uit haar handen gevallen. Als ze haar telefoon heeft opgepakt kijkt ze mij aan en ik kijk haar aan. Wauw wat heeft ze prachtige bruin/groene ogen denk ik bij mezelf. Ze kijkt snel naar haar telefoon om te kijken of die kapot is. 'Shit' zegt ze. Ik kijk naar haar en dan door naar haar telefoon. 'Ik betaal hem wel voor je' zeg ik een beetje uit beleefdheid. 'Nee hoeft niet kan wel eens gebeuren' zegt ze. Wauw ze heeft echt een prachtige stem. Ik steek m'n hand uit en stel mezelf voor 'Dioni' zeg ik. Ze schud m'n hand en zegt ook haar naam 'Manal'. 'Mooie naam' zeg ik. Ze glimlacht. Ze heeft zo'n perfecte glimlach. En ze bloost ook een beetje waardoor ik een beetje moet lachen. 'Dankje' zegt ze met een schatigge stem. Opeens hoor ik iemand achter haar haar naam schreeuwen. 'Uhm.... Ik moet gaan..... Leuk je te hebben ontmoet' zegt ze. Maar voordat ik kan reageren loopt ze al weg. Wauw wat is ze toch perfect. Samuel die zwaait met z'n hand voor m'n ogen waardoor ik weer wakker word. 'Gast man waar was je?!' Zegt Samuel een beetje lacherig. 'Nergens' zeg ik snel en we lopen verder. Maar ik kan alleen nog maar aan Manal denken.

Manal POV:

Snel loop ik terug naar Amal. 'Manal waar was je?!' Krijg in m'n oren geschreeuw door Amal. Ik kijk haar aan 'Gaat je niks aan oke' zeg ik snel terug. We lopen rustig richting huis. En ik blijf maar denken aan Dioni. Ik heb gewoon Dé Dioni Jurado Gomez van Bbrave gezien.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sorry dat het zolang duurde😁 ik probeer zo snel mogelijk te update maar ik maak langere hoofdstukken omdat dat wat leuker is😏
Maar hier is dan een ander hoofdstuk.

Hope you like it and enjoy🙌

Like&Comment ook wat je ervan vind. Dan komen er sneller en meer hoofdstukken so come on💪

Why?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu