Svetten rinner ner för ryggen på mig och mina andetag kommer ut i en ojämn takt. Jag lägger mig ner på det kalla golvet och försöker att hämta andan.
"Ey Oscar latmask, jag drar nu"
Hör jag en skämtsam röst säga och jag stödjer mig på armbågarna så att jag sitter halvt upp.
Rösten kommer från en lång slank kille med samma namn som jag. Fast för mig och de flesta andra av våra kompisar är han känd som Ogge.
"Ska du gå på hip hopen imon?"
Frågar jag honom och syftar på dans lektionen som vi brukar gå på tillsammans. Idag har vi dansat street och vi brukar dansa några gånger i veckan tillsammans.
Han nickar som svar innan han höjer handen i en sorts vinkning och försvinner ut ur danssalen.
Jag ler smått och sätter mig upp och studerar de andra ungdomarna som fortfarande är kvar i danssalen för att stretcha och snacka med läraren.
Min blick landar automatiskt på den långa kille som sitter och stretchar längst fram vid spegeln. Hans bruna hår hänger ner i ögonen på honom och hans gråa linne är en nyans mörkare över ryggen. Hans namn är Hampus och vi har varit ett par i snart 3 månader.
Jag reser mig sakta upp och smyger fram över rummet för att böja mig ner och peta honom lätt i sidan. Han tjuter till vilket får mig att skratta högt. Han tittar upp på mig och försöker att ge mig en arg blick men han spricker snart upp i ett leende och jag besvarar hans leende medan jag hjälper honom upp.
"Dumma Oscar"
Säger han skämtsamt och skjuter ut med underläppen. Jag fortsätter att le och stryker honom försiktigt över kinden.
"Jag går nu, ska du med?"
Frågar jag mjukt medan jag studerar hans bruna ögon som matchar håret så fint.
"Nej jag måste snacka lite med Peter först"
Säger han och syftar på våran danslärare som för tillfället är upptagen med att visa ett av stegen för några tjejer som har dröjt sig kvar.
"Okej men jag måste sticka så att jag inte missar tunnelbanan. Jag ringer dig när jag kommer hem"
Säger jag och han nickar. Jag lutar mig framåt och låter mina läppar möta hans i en lätt kyss innan jag drar på mig jackan och mössan och lämnar danssalen.
Väl ute på gatan är det mörkt och kallt och jag skyndar på stegen för att hålla värmen och ta mig till tunnelbanan så snabbt som möjligt.
Min blick vandrar över min omgivning och jag undersöker varenda mörk vrå. Jag har alltid tyckt att det har varit lite obehagligt att gå runt helt ensam på kvällen.
Ett plötsligt ljud får mig att rycka till och min blick fastnar på en mörk gestalt inne i gränden bredvid mig. Hjärtat stannar nästan i bröstet på mig när jag möter ett par gröna ögon.
När mina ögon vänjer sig vid mörkret så kan jag urskilja en kille runt min ålder. Han står lutad mot väggen och en cigarett ligger placerad mellan hans smala läppar. En silvrig ring pryder hans underläpp och hans klädsel är svart.
"Vad glor du på?"
Säger han plötsligt och den mörka rösten får mig att rycka till.
"Ehh ingenting"
Stammar jag fram och sliter blicken från hans underläpp och möter hans gröna ögon som iakttar mig känslokallt.
"Jag vet att jag är snygg men har du någonsin hört att det är fult att stirra?"
Säger han kaxigt och trots att jag vet att jag borde titta bort så är det något hos honom som gör att jag forsätter iaktta honom.
Han studerar mig lika intensivt som jag studerar honom och efter en stund så släpper han ner ciggen på marken och stampar på den så att den slocknar. Han tar några steg från väggen han tidigare stod lutad mot och kommer ut i skenet från gatlamporna. Han stannar när han står några få steg ifrån mig och lägger huvudet aningens på sned.
Hans käkben är spända och trots att jag har Hampus så kan jag inte undgå att se hur attraktiv han är. Sättet han studerar mig på med huvudet lätt på sne får mig att vrida på mig besvärat. Efter en stunds tystnad så lyfter han lätt på ögonbrynen och börjar backa undan.
"Det är nog bäst att du går om du ska hinna med tunnelbanan"
Säger han innan han helt lugnt vänder sig om och börjar gå iväg från mig. Jag ser hur han tänder ännu en cigg den svaga glöden lyser upp i den mörka kvällen.
Vem var han?
-----
Ny story, yaaaay!Haha asso jag är typ besatt av att skriva och jag är jätte taggad på den här idén! Jag hoppas att ni kommer att tycka om den :)
Xx, Nad
YOU ARE READING
Desire || Foscar
FanfictionOscar är i ett förhållande med Hampus. Så varför kan han inte glömma killen med de gröna ögonen och det mystiska beteendet? "Jag vet fan inte varför du är här men vill du ha medkänsla så kan du lika gärna gå igen. Jag har inte känslor Oscar. Jag s...