36.

2.9K 141 35
                                    

När jag vaknar upp så möts jag av Felix lugna ansikte. Hans huvud ligger placerad mot min kudde och hans mun är halvöppen och tysta små snarkningar lämnar hans vackra läppar.

Jag får en stark lust att kyssa honom men bestämmer mig för att låta honom sova. Försiktigt kravlar jag mig ur hans lösa grepp runt min midja och drar på mig ett par mjukisbyxor över mina kalsonger innan jag rör mig neråt mot köket.

Sakta börjar jag lugnt och metodiskt att göra i ordning lite frukost till oss och när jag ställer mig vid spisen för att steka ägg känner jag plötsligt hur ett par starka armar slingrar sig runt min midja och ett par svala läppar kysser mig slarvigt i nacken.

"Godmorgon"

Viskar han fram med en hes röst som får håret på mina armar att ställa sig upp och gåshuden sprider sig över min kropp.

"Godmorgon"

Härmar jag och placerar mina armar över hans som fortfarande kramar mig bakifrån. Vi står så en lång stund innan jag hör hur det fräser till i stekpannan och äggen håller på att brännas.

Jag kastar mig panikartat över stekpannan och Felix skrattar till lågt innan han släpper taget om min midja och rör sig långsamt genom rummet medan han inspekterar det nyfiket.

När jag väl har lyckats rädda äggen och placerar stekpannan vid sidan av den kokheta plattan så ställer jag mig lutad mot köksbänken och studerar Felix där han nyfiket lyfter upp små saker i köket och studerar dem noggrant.

Ett litet leende leker på mina läppar när jag studerar honom där han går runt enbart iklädd kalsonger och jag kan inte låta bli att känna lyckoruset som sprider sig igenom min kropp.

Han lyfter upp ett papper och jag skrattar åt sättet hans ögon spärras upp när han läser på papperet.

"Ett B?"

Frågar han förvånat och jag inser att det är mitt matteprov. Mitt leende suddas ut och jag flackar skamset med blicken.

"J-ja. Alltså jag ska göra om det så att jag får A, m-men"

Säger jag nervöst men avbryter mig själv när Felix tittar på mig med en chockad blick.

"Skäms du över ett B? Jag förstår inte ens vad det står på det här papperet. Är det här ens matte?"

Säger han och jag kan inte låta bli att skratta över desperationen i hans röst.

"Det är matte E"

Säger jag och syftar på nivån på matten men Felix stirrar bara oförstående på mig som att jag just sa något på arabiska.

"Vadå E? Det är en massa X och Z och andra konstiga bokstäver och symboler men inte ett enda E"

Säger han desperat och förvirrat och jag får hålla mig över magen så mycket som jag skrattar.

"Nej dummer. Nivån är matte E, man brukar läsa matte 2B nu andra året på gymnasiet men jag läser några nivåer högre"

Han ger mig en konstig blick innan han slutligen förstår vad jag menar och lägger snabbt ifrån sig papperet som att han är rädd att de konstiga symbolerna ska hoppa upp och bita honom.

"Så jag är tillsammans med ett mattesnille? Det visste jag inte"

Säger han lågt samtidigt som han går fram till mig och placerar sina händer löst på mina höfter.

"Det är mycket du inte vet om mig"

Säger jag i ett försök att låta attraktiv men Felix ger mig bara en intresserad blick och verkar ta mig på allvar.

"Jag vill veta allt om dig och ditt liv"

Säger han tyst och hans uppriktighet får mig att le innan jag ger honom en mjuk kyss på hans perfekta läppar.

----
När jag drar in matte i kapitlet så börjar det gå utför....

Nej men tycker att detta kapitel är ganska gulligt/roligt ändå 😜

Hoppas att ni får en bra dag! 😘

Xx, Nad

Desire || FoscarWhere stories live. Discover now