Nästa morgon vaknar jag av att sängen tyngs ner och jag kisar mot det svaga ljuset som sprider sig i rummet. När jag lyckas fokusera så känner jag igen Hampus leende framför mig och jag gnuggar mig i ögonen innan jag sätter mig halvt upp.
När jag sätter mig upp så glider täcket ner som innan låg som en täckande slöja över större delen av mitt ansikte och Hampus flämtar till när han får syn på mitt ansikte.
"Men Oscar, vad har du gjort?"
Utbrister han oroligt och snuddar vid min käke med fingrarna. Jag rynkar lätt på ögonbrynen innan min morgontrötta hjärna börjar arbeta igen och ett minne av Felix höjda knytnäve flyger förbi i mina tankar.
"Åh jag råkade gå in i en lyktstolpe"
Säger jag aningen stelt och skrattar till. Hampus studerar mig en lång stund innan han verkar bestämma sig för att tro mig och fnissar till.
"Din klumpeduns"
Säger han gulligt och fnissar ännu mer. Ljudet och synen får mig att le och jag drämmer till honom med en kudde innan jag drar undan täcket från min kropp och sätter mig på sängkanten.
Hampus tystnar tvärt och en rodnad sprider sig längs hans kinder innan han snabbt tittar bort. Jag studerar honom förbryllat innan jag tittar ner på mig själv och inser att jag bara har ett par kalsonger på mig.
Vi brukar inte vara så intima med varandra och av någon anledning så blir han generad varje gång jag är lite lättklädd.
Just den här morgonen orkar jag inte bry mig. Jag är trött, det är lördag och min pojkvän är här vilket innebär att jag vill mysa.
Jag masar mig försiktigt närmare Hampus och lägger armarna slappt runt hans midja från sidan. Han rycker till men tittar fortfarande bort vilket får mig att placera en lätt puss precis bakom örat på honom. Jag känner hur han ryser och han tittar generat upp på mig.
När hans ansikte är riktat mot mig så tar jag tillfället i akt och placerar en mjuk kyss på hans läppar. Han besvaras kyssen men när jag försöker fördjupa den så reser han sig upp och tar sig lätt ut mitt lösa grepp.
Jag tittar besviket upp på honom med underläppen utskjuten och han ler smått mot mig medan han skakar lätt på huvudet.
"Kom igen latmask! Jag hade tänkt att vi skulle åka in till stan idag men vi måste skynda oss innan affärerna stänger!"
Säger han och jag suckar högt och tydligt vilket får honom att skratta.
"Kan vi inte bara stanna hemma och mysa?"
Säger jag bedjande men han skakar lätt på huvudet åt mig innan han går fram till mig och kysser mig snabbt på läpparna.
"Snäääälla följ med mig till stan"
Säger han och jag känner mig direkt mindre motvillig. När han lämnar ännu en fjäderlätt puss på mina läppar så nickar jag ivrigt och han ler glatt.
"Klä på dig så åker vi! Vi kan äta frukost i stan!"
Säger han glatt innan han går ut ur rummet och nerför trappan för att vänta i vardagsrummet medan jag byter om.
Med en suck drar jag på mig jeansen från igår och ett enkelt blått linne. Med en snabb blick i spegeln så drar jag slutsatsen att det får duga. På huvudet sätter jag en blå beanie innan jag känner mig nöjd och klampar ner till Hampus med tandborsten i munnen.
När vi 30 minuter senare befinner oss på stan med varsin baguett i handen och Hampus ivrigt drar mig efter sig in i en av hans favoritbutiker så kan jag inte låta bli att ångra beslutet att följa med.
Mitt huvud värker något från den lilla mängden alkohol som jag fick i mig igår och jag fryser i mitt tunna linne och uppknäppta jacka.
Hampus försvinner snabbt in i provrummet och jag bestämmer mig för att prova något jag också medan jag ändå väntar. Jag hugger till mig en någorlunda skygg grå tjocktröja och går mot omklädningsrummen.
Efter att ha granskat mig själv i säkert tio olika vinkar så drar jag av mig tjocktröjan. Jag hör ljud utanför provrummet och när jag tittar ner på golvet så ser jag Hampus sneakers promenera förbi. Utan att tänka mig för så öppnar jag dörren med överkroppen bar i tron om att få syn på Hampus därutanför.
"Hampus vad..."
Börjar jag men avbryter mig snabbt när jag tittar in i ett par gröna ögon.
Vad jag trodde var Hampus sneakers var i självaste verket Felix sneakers och här står jag nu med bar överkropp med Felix gröna ögon fästa på min kropp.
YOU ARE READING
Desire || Foscar
FanfictionOscar är i ett förhållande med Hampus. Så varför kan han inte glömma killen med de gröna ögonen och det mystiska beteendet? "Jag vet fan inte varför du är här men vill du ha medkänsla så kan du lika gärna gå igen. Jag har inte känslor Oscar. Jag s...