58.

2.1K 139 23
                                    

"Vad menar du med det där? Min son vet precis vad han vill"

Ryter min pappa fram och jag känner hur luften emellan dem fylls av ilska.

"Är det verkligen vad han vill eller är det du som vill det?"

Frågar Felix med en argsint ton och hans hand tar ett ännu hårdare tag om bordskanten vilket får mig att placera min hand över hans.

"Felix det är okej"

Säger jag tyst för att få honom att förstå att han inte behöver sitta här och försvara mig. Men han ignorerar mig och min beröring lugnar inte ner honom det minsta.

"Han är din son och inte din klient. Låt honom leva sitt eget liv"

Fortsätter han med samma hårda ilskna ton och jag drar efter andan.

"Säg mig Felix, tror du verkligen att du är bra nog för min son? Tror du verkligen att du kommer att ge honom den lycka han förtjänar? Tror du verkligen att jag tillåter dig att förstöra hans framtid?"

Säger min pappa plötsligt och jag skjuter honom en argsint blick. Min mamma lägger armen mot min pappas arm och uttalar hans namn med en varnande ton.

"Pappa!"

Ryter jag fram och spänner blicken i honom. Han ger mig en kort blick innan hans uppmärksamhet åter är fäst på Felix som fortfarande sitter tyst.

När jag vilar ögonen på Felix så ser jag hur min pappas ord etsar sig fast i hans hjärna och jag märker på honom att han tar åt sig av de hårda orden.

"Det kanske är bäst att du går"

Yttrar sig min mamma plötsligt och både jag och Felix ger henne en chockad blick innan Felix biter ihop käkarna hårt och nickar kort.

"Med nöje, tack så hemskt mycket för maten"

Säger han med en överdriven artighet samtidigt som han reser sig upp från bordet och jag kan nästan ta på irritationen som fyller hans kropp.

Innan jag hinner blinka så stormar Felix ut ur köket och snart hör jag ytterdörren slå igen. Jag skjuter min pappa en ilsken blick innan jag är uppe på fötter och rusar ut i hallen för att dra på mig ett par skor och en jacka.

"Oscar!"

Hör jag min pappa säga med en varnande ton efter mig men jag ignorerar den och slänger igen ytterdörren med en smäll.

Desire || FoscarWhere stories live. Discover now