12.

2.8K 127 14
                                    

Tystnaden lägger sig över den kalla natten och vi sitter kvar på asfalten även fast vi båda troligtvis håller på att sakta frysa bakdelen av oss.

Felix sitter fortfarande med armarna runt benen och hakan vilar på hans knän samtidigt som hans ögon är fastlåsta i mina.

Trots den bitande kylan och den ömma känslan i mina kroppsdelar så vill jag inte att ögonblicket ska ta slut. Jag studerar hans vackra ögon och låter minuterna ticka förbi.

"Ska du sitta här resten av natten eller?"

Säger Felix till slut med en svag röst som inte liknar hans annars så hårda, självsäkra ton. Jag rycker bara på axlarna som svar utan att bryta ögonkontakten.

"Jag tvivlar på att du är en sådan som får vara ute hela natten"

Fortsätter han och även om jag borde känna mig förnärmad över det han just sa så vet jag ju att han har rätt. Jag rycker återigen på axlarna och suckar tyst.

"Klockan är ändå inte så mycket"

Mumlar jag och Felix höjer något på ögonbrynen åt min kommentar.

"Klockan är snart 12"

Säger han tillbaka med en lätt road ton och först rynkar jag bara på ögonbrynen åt honom. Han ljuger. Hur vet han ens vad klockan är? Jag har inte lämnat honom med blicken en enda gång och han har inte lämnat mig och så vitt jag vet så har jag ingen upplyst digital klocka inpräntad i pannan.

Efter en liten mental debatt med mig själv väljer jag dock att lämna hans ögon med blicken för att istället snegla på klockan som sitter runt min handled. Synen ger mig en chock.

Han har faktiskt sant, klockan är 2 minuter i tolv och jag skulle ha varit hemma för 2 och en halv timme sedan. När jag med ett panikslaget ansiktsuttryck tittar upp på Felix igen så studerar han mig bara med en lugn blick.

Han ser plötsligt så liten ut där han sitter hopkurad med hakan mot knäna och ett lugnt nästan oskuldsfullt ansiktsuttryck. Jag känner hur känslorna över att vilja få honom att må bra, skydda honom, försvara honom återuppväcks på nytt och jag ger honom en frågande blick.

"Måste inte du hem?"

Frågar jag och han iakttar mig utan någon som helst förändring i varken kroppsspråk eller ansiktsuttryck.

"Jag väljer själv när jag måste hem"

Säger han och jag biter mig fundersamt i underläppen medan jag funderar över hans svar. Hans blick fastnar då genast på mina läppar. Jag släpper försiktigt taget om min läpp och hans blick vilar snart i mina ögon igen.

"Blir inte dina föräldrar oroliga då?"

Frågar jag försiktigt och ser genast hur hans ögon mörknar.

"Ställ inte så många frågor"

Ryter han till med en irriterad röst innan han plötsligt försöker ta sig upp på fötter. Han vinglar till och är nära att tappa balansen och jag skyndar mig upp på fötter och lindar min arm runt hans midja för att stödja upp honom.

Jag står plötsligt väldigt nära honom och det är något som även han upptäcker. Min arm ligger kvar runt hans midja och jag tittar snart upp för att direkt fastna i hans ögon igen. Han ger mig en intensiv blick och för sin hand upp mot min nacke. Sakta fingrar han på en hårlock som hänger ner i nacken på mig och jag ryser av hans beröring.

"Oscar"

Andas han ut och när hans andetag fläktar mitt ansikte så känner jag den tydliga lukten av alkohol strömma ur hans mun.

Mitt humör sjunker genast och jag känner mig med ens ledsen. Enda gången han kan vara snäll mot mig eller ens öppna upp sig är när han är påverkad av något. Han kommer troligtvis inte ens komma ihåg att det här hände imorgon.

Sårat låter jag min arm falla och backar undan några steg. Felix står kvar med handen lyft och ger mig en tom blick.

"Jag hjälper dig hem, var bor du?"

Muttrar jag fram samtidigt som jag tittar ner på mina fötter. Trots att jag känner mig förnedrad och sårad så bryr jag mig om honom mer än vad jag borde och jag vill inte att han råkar illa ut.

------
Jag vet inte om jag ska vara arg på Felix för att han har druckit nu igen eller på Oscar för att han förstörde deras lilla moment...haha :P

Men iallafall, Roller Coaster videon är grym som förväntat! :D deras koreografier gör mig knäsvag....(sen ser ju dem rätt så bra ut också vilket inte gör saken bättre haha)!

Iallafall, jag hoppas att ni har haft en bra dag och att ni får sova gott! :) FREDAG IMON!!

Xx, Nad

Desire || FoscarWhere stories live. Discover now