43.

2.4K 132 1
                                    

Jag vaknar på lördagsmorgonen av att min pappa stampar in i rummet klockan sju på morgonen. Jag sätter mig förvirrat upp i sängen och gnuggar sömnen ur ögonen.

"Klä på dig Oscar, vi ska besöka en högskola idag"

Säger han enkelt innan han lämnar mitt rum. Jag suckar tyst för mig själv innan jag kravlar mig ur sängen och går fram till garderoben. Jag väljer ett par svarta jeans och en enkel svart T-shirt innan jag går ner till köket för att äta frukost.

Min pappa inspekterar mig uppifrån och ner medan jag äter min frukost.

"Ta på dig kavajen innan vi åker. Och borsta igenom håret lite, vi vill förmedla ett seriöst intryck"

Säger han och jag håller inne min irriterade suck och nickar kort.

När vi en timme senare befinner oss i högskolans huvudbyggnad så mumlar jag bara korta svar till min pappas frågor om vad jag tycker om skolan och de lärare vi redan har hunnit prata med. Ärligt talat så känns skolan alldeles för snobbig för min smak men jag hör på min pappas ton att han är imponerad.

"Fast vi får såklart inte fastna i Sverige. Harvard eller Stanford är fortfarande målet men det är bra att skapa intresse"

Säger min pappa och jag hummar bara som svar. Jag har hört det här så många gånger. Samtalet om högskola och min framtid har pågått runt middagsbordet sedan jag gick på mellanstadiet.

När vi äntligen lämnar högskolan så har jag händerna fulla av informationspapper och kontaktuppgifter till lärare och rektorn.

"Jag måste iväg till jobbet en sväng men du tar dig hem själv va?"

Säger min pappa utan att titta upp på mig från sin dyra mobil som alltid är som fastlimmad i hans hand. Jag mumlar svagt till svar och innan jag vet ordet av det så är jag lämnad ensam och bestämmer mig för att åka hem till Felix.

Direkt när Felix öppnar dörren så är ett brett flin på plats på hans läppar och han studerar mig ingående.

"Kommer du direkt från ett möte eller?"

Säger han skämtsamt och jag rullar bara på ögonen åt honom innan jag går förbi honom in i lägenheten. Snart känner jag hur hans händer letar sig in under min kavaj och under min tröja och lägger sig placerade på min varma mage.

Jag lutar mig bak mot honom och sluter ögonen. Vi står så en stund i tystnad och bara uppskattar ögonblicket och varandras närhet.

Jag känner hur Felix gosar in ansiktet mot min halsgrop och andas in min doft.

"Jag tycker om dig Oscar"

Mumlar han tyst mot min hals och jag känner hur fjärilarna i min mage vaknar till liv.

"Jag tycker om dig också"

Svarar jag tyst och känner hur hans läppar formas till ett leende mot min hals.

Irritationen jag känt mot min pappa tidigare under dagen rinner av mig och i Felix närhet känner jag mig lycklig och trygg. Hade jag fått välja så hade jag aldrig lämnat hans omfamning.

Desire || FoscarOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz