TWENTY-SEVEN || Sulking

2.3K 96 10
                                    

Bodonya icey salah publish tadi.... hahahah!

●️●️●️●️●️

You're that
'Once in a lifetime,
dream come true...'
Yes, you are my dream

●️●️●️●️●️

Author's

Rian terpana. Jantungnya seolah-olah berhenti berfungsi buat seketika. Dia berdiri kaku. Benarkah pemuda yang berada di hadapannya ini ialah Nadzri Aydan? Atau semua ini hanya sekadar khayalannya lagi?

"Yes, it's me..." Ujar Nadzri seolah-olah memahami isi hati Rian.

Rian tersenyum hambar. Perlahan-lahan dia menggelengkan kepalanya sambil mata tidak lepas daripada memandang Nadzri. Tak mungkin ini Nadzri...

Selama ini dia berusaha keras untuk meyakinkan dirinya yang pemuda itu sudah tiada buat selamanya. Jadi tidak mungkin ini Nadzri.

Air jernih mula bertakung di tubir matanya. Nadzri mengerutkan dahinya melihat reaksi gadis itu. Tidak sukakah Rian berjumpa dengannya?

"Tak... Tak mungkin... Tak... Bukan..." Bisik Rian sendiri. Dia tergeleng-geleng sambil kedua tangannya memegang kepalanya yang mula terasa sakit. Rian berkerut menahan sakit. Tangan kecilnya memukul-mukul kepalanya itu. Kakinya melangkah beberapa tapak ke belakang.

Nadzri dan Taufik mula hairan dan cemas melihat Rian. Nadzri melangkah ke depan untuk mendapatkannya.

"No!" Tengking Rian tiba-tiba. Nadzri tersentak.

"Ri-Rian?..." Panggil Nadzri.

Rian menggelengkan kepalanya.

"Mimpi! Mimpi!" Ujar Rian sambil memukul kepalanya.

Rian semakin tidak terkawal. Dia terus terusan memukul kepalanya. Dia melangkah ke belakang sehingga tersadung kaki sendiri dan jatuh terduduk di atas lantai.

Nadzri mula cemas. Dia segera mendapatkan Rian. Kedua-dua bahu Rian dipegang erat. Rian menolak-nolak tubuhnya.

"Tak betul! Tak! " Tengking Rian lagi.

Nadzri memeluknya erat. Belakang gadis itu diusap.

"Rian... Ini abang..." Pujuk Nadzri.

Namun, tidak berjaya. Rian masih terpekik- terlolong mengatakan semua ini bukan realiti. Sekadar khayalannya lagi.

Beberapa orang pelanggan mula tertoleh-toleh melihat mereka. Taufik yang sedari tadi memerhati akhirnya bertindak. Dia mendekati Nadzri yang sibuk menenangkan Rian itu.

"Kita bawa dia pergi hospital." Ujarnya.

Nadzri memandang Taufik. Matanya juga mula berair. Dia memandang Rian yang sedang tidak terkawal itu itu sebelum mengangguk.

❆️❆️❆️

"Lepas je insiden tu, arwah Puan Fatimah jadi tak tentu arah. Setiap hari bersedih, tak lalu makan. Berkurung aje dalam bilik. Sebulan dia macam tu. Lepastu dia pula meninggal." Cerita Taufik. Wajah redup Rian yang sedang tidur itu ditatap lama.

I Love You! Abang Navy Where stories live. Discover now