---
Keesokan harinya …
Boboiboy berjalan ke arah dapur dan mendapati Fang sedang bersarapan seorang diri sambil menatap 'phone'nya.
“Geez … Hidup lagi rupanya landak ni. Ingatkan dah terjun dalam tanah …”gumam Boboiboy dan perlahan-lahan berjalan mendekati meja makan untuk menjamah sarapannya yang telah tersedia di atas meja.
Boboiboy baru saja ingin menyuap makanan ke dalam mulutnya, tetapi terpaksa dihentikan kerana …
“HACCHUUMMM!!!”
Boboiboy menoleh ke arah sumber bunyi dan mendapati Fang sedang gelabah mengesat hingus menggunakan tangannya.
“Eiiii selekeh gila kau landak!! Kot ya pun--”
“HACCHUUMMMM!!”
Kata-kata Boboiboy dipotong dengan bunyi bersin Fang lagi tetapi kali ini dengan bunyi yang semakin kuat. Terlihatlah mukus hijau keluar dari hidung Fang.
“Ewww landak berhingus!! Warna hijau!!”teriak Boboiboy sambil menjauhkan dirinya beberapa meter dari Fang kemudian mencapai beberapa helai tisu dan sebatang lidi sate. Dicucuknya tisu itu pada lidi sate.
“Sini aku sumbat tisu-tisu ni dalam hidung kau!!”ucap Boboiboy sambil berlari ke arah Fang dengan lidi sate yang di ajukan ke hadapan seperti pedang. Fang yang melihatnya panik dan langsung bangun dari posisi duduknya untuk melarikan diri tetapi terpijak pula sebatang timun di atas lantai.
“What the--”
(BRAKK!!)
Fang jatuh terlentang di atas lantai dan Boboiboy menghampirinya. Fang meremang.
“Woi pendek!! Jangan dekat-dekat dengan akulah!! Shuhh!! Shuhh!!”ucap Fang sambil tangannya membuat gaya menghalau seperti menghalau seekor kucing.
Boboiboy langsung tidak menghiraukan Fang, malah dia semakin mendekat dan merangkak di atas Fang.
“Woi!! Apa kau nak buat dengan aku?!! Turunlah!! 💢”marah Fang sambil tangannya menolak Boboiboy sehingga Boboiboy terduduk dan tersandar pada dinding berdekatan.
Boboiboy bangun dan mengulangi benda yang sama.
“Kau dengar tak aku cakap ni?!! Turunla-- Guhh--”
Tanpa Fang sedari, lutut Boboiboy telah tertekan 'sahabat baik'nya a.k.a Fang junior dengan agak kuat sehingga Fang kesakitan dan tidak dapat melakukan apa-apa.
Boboiboy tersengih.
“Ha, reti pun duduk diam-diam …”ujar Boboiboy lantas menyumbatkan tisu-tisu yang ada pada hujung lidi sate itu dengan sangat 'baik' dan 'lemah-lembut'.
Fang (inside): Dia ni tak sedar ke kat mana lutut dia tu huhuhu … Sakitnya ya ampuunn!! 😭💔 *nangis*
-10 minit kemudian-
*Di pintu hadapan*
“Kau sure ke okay ni?? Aku tengok hingus hijau kau tu macam tak berhenti je …”tanya Boboiboy dengan baik manakala Fang pula hanya menjeling sebagai balasan.
“Okaylah. Ingat aku lembik macam kau ke?”balas Fang dengan angkuhnya manakala Boboiboy hanya tersengih.
Also Boboiboy: Cis, berlagak. Aku botakkan duri-duri dia nanti baru tahu (ー_ー゛)💢
---
*Di tempat kerja Fang*
Fang melabuhkan punggungnya di kerusi berdekatan dengan tempatnya berdiri dan sedikit memicit-micit dahinya akibat sudah tidak dapat menahan rasa pening yang menyerangnya sejak tadi.
YOU ARE READING
ᴄᴀɴ ʏᴏᴜ ғᴏʀɢɪᴠᴇ ᴍᴇ? (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ)
Fanfiction♤♤♠︎ On Going ♠︎♤♤ Warning ⚠⚠⚠ Mengandungi boy x boy ( ͡° ͜ʖ ͡°)⚠ Sinopsis ⤵⤵⤵ Mengisahkan tentang Fang, si landak ungu yang terpaksa tinggal di kampung atuknya, Tok Abah akibat jarak tempat kerja dan rumahnya yang agak jauh. Sesampai saja di sana...