C Y F M || 12

554 48 102
                                    

Boboiboy memasuki biliknya dan duduk di atas katilnya. Fikirannya masih mengingat kejadian tadi.

"Ish, apalah landak tu ... Kata suruh buat macam tu, tapi bila dah buat, haihh ..."gumam Boboiboy, pening dengan si Fang.

Flashback On••

(BUKK!!)

"Guhh!!"

Fang menolak Boboiboy sehingga Boboiboy tersandar padan dinding kemudian mengepungnya menggunakan kedua-dua belah tangannya. Boboiboy krikk krikk akibat tidak faham.

"Landak?? Kau kenapa--"

"Kenapa ... Kenapa kau buat macam tu kat Kaizo?!!"soal Fang, memotong soalan Boboiboy.

"Aik?? Bukan tadi kau ke cakap kena buat macam tu kat kawan?? Abang Kaizo tu kan kawan aku juga ..."balas Boboiboy dengan tenang membuatkan Fang yang mendengarnya menepuk dahi.

"Dey bocah ... Si Kaizo tu bukan kawan kaulah ..."ucap Fang menjadikan Boboiboy terdiam.

"Ha-habis tu, nak anggap abang Kaizo tu apa?? Haiwan peliharaan ke??"tanya Boboiboy dengan serius tetapi di balas dengan gelakkan dari Fang.

Boboiboy: *confused*

Fang: Actually boleh gak jadikan dia binatang peliharaan.

Boboiboy: Macam mana?? Pakaikan collar, telinga haiwan dan ekor ke?? *innocent*

Fang: Lebih ... Kurang. Nanti ekor tu kena di cucuk nyeheheeheh~ *cakap slow² + start ijo*

Boboiboy: Hah?? *tak faham*

Fang: Takda apa.

"Apa-apa pun, kau tak boleh buat macam tu lagi kat Kaizo ..."ucap Fang tiba-tiba menukar topik.

"Kena--"

"Sebab si Kaizo tu dah macam abang kau ..."potong Fang. Boboiboy nampak sedang berfikir kemudian mengangguk kecil.

"Tapi kat kawan-kawan aku yang lain boleh ka--"

"Tak boleh!!"sampuk Fang.

Flashback Off••

"Ish!! Tak fahamlah aku!! Sah landak tu otaknya senget ..."gumam Boboiboy, bengang dengan perangai si landak ungu itu.

*Di bilik Fang*

Fang yang baru siap mengemas katilnya duduk dan mencapai 'phone'nya lalu membuka apps Whatsapp.

-- Dalam Chat --

√√ Woi Rizal!!!

Waalaikumussalam, apahal?? 😑 √√

*sentap kejap*

√√ Aku nak complain!!

Complain?? Pasal apa?? Aku
ada buat salah dengan kau
ke?? Ke ... Aku ada buat salah
dengan abang kau?? √√

√√ Bukanlah ngokk!!

Habis tu?? √√

√√ Pasal plan kau tulah!!

Ouhh ... Ha, kau dapat buat
tak kat budak tu?? √√

√√ Dapat, tapi kau tahu tak??

Apo?? √√

ᴄᴀɴ ʏᴏᴜ ғᴏʀɢɪᴠᴇ ᴍᴇ? (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ)Where stories live. Discover now