---
Di tempat duduk berdekatan kolam, terlihat Boboiboy sedang duduk sambil makan aiskrim vanilla dengan Fang yang duduk di sebelahnya, termenung.
Boboiboy yang mula bosan menoleh ke arah Fang dan mendekatkan sedikit dirinya dengan Fang.
"Fang, jomlah naik gelongsor lagi... Aku bosan..."adu Boboiboy. Fang yang mendengarnya menghela nafas berat.
"Ish kau ni... Aku penatlah. Macam-macam gelongsor kita dah naik tadi"balas Fang malas menjadikan Boboiboy sedikit kecewa dan memuncungkan bibirnya tanda protes.
"Alaa... Tak seronoklah kau ni Fang..."ujar Boboiboy kecewa lantas bangun dari tempat duduknya dan berjalan ke arah tong sampah berdekatan untuk membuang batang ais krimnya. Fang yang melihatnya berasa kesian.
"Tapi aku lagi kesiankan diri aku. Nanti kalau kena heart attack macam mana?!! ಥ_ಥ"monolog Fang sambil memandang Boboiboy yang sedang berjalan ke arahnya.
Tiba-tiba Fang mendapat satu idea yang baginya amatlah bijak sehingga tanpa sedar mengukir sebuah senyuman nakal. Fang bangun dari posisi duduknya dan mendekati Boboiboy. Ditatapnya wajah Boboiboy selama beberapa saat menjadikan Boboiboy hairan.
"Err... Kenapa kau tengok aku macam tu Fang??"tanya Boboiboy hairan. Fang tidak menjawab, sebaliknya dia langsung merangkul pinggang Boboiboy dan mengangkat sedikit dagu Boboiboy.
"Boboiboy~ Kalau aku... Nak 'gigit' kau sikit boleh tak~??"tanya Fang dengan nada menggodanya dan mula mendekatkan bibirnya dengan bibir Boboiboy seperti ingin meng'kisshu' Boboiboy.
Boboiboy yang sudah malu meronta-ronta sambil kedua-dua tangannya cuba menolak badan Fang untuk melepaskan diri.
"Eiii!! Lepaslah!!!"marah Boboiboy sambil menolak Fang dengan sepenuh tenaganya sehingga pelukan Fang terlepas. Disebabkan lantai berdekatan kolam itu agak licin, Fang tergelincir sehingga pada akhirnya...
(BUSH!!)
Fang termasuk ke dalam kolam. Boboiboy yang melihatnya menjelirkan lidahnya sambil membuat mimik muka yang bermaksud 'padan muka kau'.
Beberapa saat telah berlalu tetapi Boboiboy masih tidak dapat melihat kelibat Fang. Boboiboy mula risau.
"Fang!!"panggil Boboiboy sambil mendekati kolam tempat Fang terjatuh tadi. Boboiboy mendekatkan sedikit wajahnya dengan permukaan air dan dapat lihat bayang-bayang Fang tetapi tidak melihat tanda-tanda seperti si Fang bergerak. Makin panik Boboiboy dibuatnya.
"Fang!! Fang!! Kau okay ta--"
Kata-kata Boboiboy langsung terhenti apabila si Fang tiba-tiba saja mengeluarkan(?) kepalanya dari dalam air, seperti seekor dugong dan...
(CHUPP~)
Langsung meng'kisshu' Boboiboy tepat di bibirnya. Boboiboy yang terkejut dengan tindakan Fang itu langsung mengangkat tangannya dan...
(PLAKK!!)
Melempang si dugong jadian sehingga dia termasuk kembali ke dalam air. Boboiboy menjauhkan dirinya dari kawasan kolam.
"Tak senonohlah kau ni Fang!! Kat tempat ramai orang macam ni pun nak buat tu!! Tak malu!! Dahlah, aku tak nak layan kau!!"marah Boboiboy dengan wajahnya yang sudah merah padam. Tak tahulah sebab marah ke sebab malu. Tanpa berlengah, Boboiboy terus melangkah menjauhi tempat itu tanpa menghiraukan Fang yang dilempangnya tadi.
Fang: ಥ_ಥ💔 *broken dalam air*
SKIP
"Boboiboy"tegur Fang. Boboiboy menoleh.
"Ya??"
"Kita pergi kat kolam yang dalam kat sana tu nak tak??"tanya Fang menjadikan Boboiboy yang mendengarnya hairan.
YOU ARE READING
ᴄᴀɴ ʏᴏᴜ ғᴏʀɢɪᴠᴇ ᴍᴇ? (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ)
Fanfiction♤♤♠︎ On Going ♠︎♤♤ Warning ⚠⚠⚠ Mengandungi boy x boy ( ͡° ͜ʖ ͡°)⚠ Sinopsis ⤵⤵⤵ Mengisahkan tentang Fang, si landak ungu yang terpaksa tinggal di kampung atuknya, Tok Abah akibat jarak tempat kerja dan rumahnya yang agak jauh. Sesampai saja di sana...