C Y F M || 15

577 44 68
                                    

---

Tengah hari …

*Di rumah tok Abah*

Terlihat Boboiboy sedang memotong sayur-sayuran dengan tekun. Saking tekunnya Boboiboy dengan mangsa-mangsa sayurnya sampaikan dia tidak sedar yang Fang telah memerhatikannya dari tadi (berserta senyuman syetonnya).

“Hehe~ Kalau aku terkejutkan dia, macam mana muka dia ekk~??”soal Fang pada dirinya sendiri. Perlahan-lahan dia berjalan sehingga mendekati Boboiboy. Fang cuba sedaya upaya untuk tidak membuat sebarang bunyi.

Apabila Fang sudah berada betul-betul di belakang Boboiboy …

“Waaarghh!! Boboiboy!! Buat apa tuuu?!!”soal Fang dengan suara yang kuat membuatkan Boboiboy terkejut sehingga pisau yang dipegangnya jatuh ke lantai.

Boboiboy menoleh ke belakang dan berasa agak terkejut apabila mendapati jarak wajahnya dan Fang amatlah dekat sehingga Boboiboy terpaksa menjauhkan sedikit badannya.

“F-Fang?? K-kau buat apa kat sini??”tanya Boboiboy gugup. Fang hanya tersenyum landak.

“Saja nak kacau kau~”jawab Fang, cuba nak menggoda Boboiboy sambil mendekatkan mukanya seperti ingin meng'kisshu' Boboiboy tetapi Boboiboy lebih cepat menahannya dan menolak Fang dengan perlahan agar Fang menjauh darinya.

“Boboiboy--”

“Tepi …”potong Boboiboy sepatah dan langsung berjalan meninggalkan kawasan dapur tanpa sempat Fang mengatakan apa-apa.

Fang yang melihat perubahan Boboiboy menjadi hairan.

“Dia marah aku kacau dia k--”

Kata-kata Fang serta merta terhenti apabila matanya terpandang titisan-titisan merah di atas papan pemotong.

“Macam … Darah je …”gumam Fang.

Wajah Fang yang tadi tenang langsung bertukar menjadi panik setelah melihat ada kesan darah pada pisau yang digunakan Boboiboy tadi.

“Jangan-jangan …”

Fang menggantung ayatnya dan langsung berlari meninggalkan kawasan dapur, mencari Boboiboy.

*Di bilik Boboiboy*

(GUBRAKK!!)

Fang merempuh masuk ke dalam bilik Boboiboy dan dapat lihat Boboiboy sedang membalut jarinya dengan kain pembalut.

“Fang??”soal Boboiboy hairan dengan kehadiran secara tiba-tiba Fang. Fang tidak menjawab, sebaliknya dia terus berlari ke arah Boboiboy dan memeluk kakinya menjadikan Boboiboy hampir-hampir hilang keseimbangan.

“W-woii!! Kau ni dah kenapa--”

“Minta maaf!! Aku tak berniat nak cederakan kau!!”potong Fang. Boboiboy yang mendengarnya terdiam seketika. Kemudian Boboiboy mengukir sebuah senyuman kecil.

“Alaa … Takpalah. Aku tahu kau tak sengaja. Lagipun, tak teruk sangat pun lukanya. Cuma koy--”

“Aku minta maaf!!!!”potong Fang lagi.

“K-kan kau dah minta maaf tadi …”balas Boboiboy.

“Minta maaaaffff!!!”ucap Fang lagi yang mula menggoncang-goncang(?) kaki Boboiboy sehingga Boboiboy terasa agak … Annoyed.

Boboiboy: Kau dah boleh lepaskan kaki aku … *senyum (terpaksa)*

Fang: *peluk makin kuat + goncang makin dahsyat*

“Eiiihhh!! Sudah-sudahlah tu!!”marah Boboiboy bengang sambil mencapai kotak first-aid. Diangkatnya kotak itu setinggi yang dia mampu dan …

(DUSSHH!!)

ᴄᴀɴ ʏᴏᴜ ғᴏʀɢɪᴠᴇ ᴍᴇ? (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ)Where stories live. Discover now