Beberapa minggu kemudian ...
*Di tempat kerja Kaizo*
Kaizo sedang duduk di atas kerusinya, berkerut-kerut keningnya memikirkan nasibnya sepanjang minggu ini yang asyik di ganggu oleh di alien durjana, pervert, otak hitham dan tak tahu malu a.k.a Rizal yang tidak habis-habis mengikuti Kaizo kemana saja dia pergi (hanya di kawasan tempat kerja).
Flashback On••
Sedang Kaizo menyiapkan kerjanya, tiba-tiba dia berasa haus dan berniat ingin ke vending machine untuk membeli air.
Sedang Kaizo berjalan ke arah vending machine, dia dapat dengar ada langkah yang mengikutinya dari belakang.
"H-hantu ke??"soal Kaizo perlahan dan mula menoleh ke belakang dengan takut-takut.
Tiba-tiba ...
"KAAAAAIIIZOOOOO~~~!!!!!"teriak seekor binatang liar-- seseorang sambil berlari ke arah Kaizo dan ...
(HUPP!!)
Melompat kemudian memeluk Kaizo sehingga Kaizo jatuh terlentang di atas lantai.
"W-what the f--"
"KAAAIIZOO~~!! Rizal rindu Kaizooo!! Dah 1 jam kita terpisah!!"sampuk Rizal dengan gediksnyawww seraya mengeratkan peluman sehingga membuatkan Kaizo meluat (yang teramat).
"Kepala otak kau hitham!!"marah Kaizo sambil cuba melepaskan dirinya dari Rizal.
Tapi gagal. Sian ...
Flashback Off••
"Tch!!"
Kaizo mengetuk mejanya, sambil matanya memandang tajam Rizal dari jauh. Tiba-tiba Rizal menoleh ke belakang dan secara tidak langsung ter'eye contact' dengan Kaizo membuatkan Kaizo terkejut dan cepat-cepat mengalihkan pandangannya ke arah lain.
Sedar tidak sedar, pipi Kaizo memerah.
Flashback On••
Kaizo sedang duduk di tempatnya. Tiba-tiba seorang pekerja perempuan datang ke tempatnya dan mula membincangkan hal berkenaan kerja padanya.
Sedang perempuan itu bercakap, Kaizo terperasan yang Rizal sedang merenungnya dari jauh. Riak wajahnya jelas menunjukkan yang dia sedang 'y'know'laah, jealous.
Tetapi Kaizo hanya buat-buat tak nampak.
Tidak lama kemudian, Kaizo dapat lihat Rizal bangun dari tempat duduknya dengan wajah yang menyeramkan (lagi seram dari hantu rasanya).
Kaizo menggigil dan mula berdoa agar tiada apa-apa malapetaka yang akan menimpanya.
Tiba-tiba ... (Banyak siaa tiba²nya 😂)
"Kaiizoo~"panggil seseorang seraya duduk di sebelah Kaizo membuatkan si itik meremang.
Pekerja perempuan itu krikk krikk.
"Kau tengah bincang apa dengan Kaizo ni Syida??"tanya Rizal, akhirnya membuka mulut.
Kaizo: *pissed*
"Kitorang tengah b--"
"Weh Rizal. Janganlah kacau kitorang, kitorang nak bincang pasal kerja ni ..."sampuk Syida, bengang.
“Taaaaaakk nakkk!! Aku nak duduk sini dengan Kaizo!!”bantah Rizal, seperti seorang budak (tapi yang ni agak sewel + gila).
Syida: What--
Kaizo: A-apahal kau ni?!! *marah + blushing*
“Weh tolonglah … Aku nak pinjam anak itik ni sekejap je. Nanti aku pulanglah balik kat kau …”rayu Syida, mengalah dengan Rizal.
YOU ARE READING
ᴄᴀɴ ʏᴏᴜ ғᴏʀɢɪᴠᴇ ᴍᴇ? (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ)
Fanfiction♤♤♠︎ On Going ♠︎♤♤ Warning ⚠⚠⚠ Mengandungi boy x boy ( ͡° ͜ʖ ͡°)⚠ Sinopsis ⤵⤵⤵ Mengisahkan tentang Fang, si landak ungu yang terpaksa tinggal di kampung atuknya, Tok Abah akibat jarak tempat kerja dan rumahnya yang agak jauh. Sesampai saja di sana...