C Y F M || 32

427 27 12
                                    

---

Fang membuka pintu bilik dan menoleh ke arah Boboiboy yang sedang berdiri di belakangnya. Tidak dijangka, sebaik saja Fang menoleh, Boboiboy langsung mengalihkan pandangannya ke arah lain. Fang yang melihatnya hanya mampu mengeluh.

"Nampak sangat dia masih marahkan aku..."monolog Fang sedih.

Fang memandang wajah Boboiboy selama beberapa saat sebelum membuka pintu bilik mereka. Setelah pintu dibuka, barulah Fang memasuki bilik itu diikuti Boboiboy.

Fang berjalan ke arah katil yang terletak paling dekat dengan pintu, berniat ingin merehatkan badannya seketika. Tetapi, belum sempat dia melangkah, dia dapat rasakan ada seseorang memeluknya dari belakang sehingga membuatkan dia terkejut.

"Boboiboy??"soal Fang pada dirinya sendiri.

Lama juga mereka berdua hanya kekal dalam posisi itu. Sampailah Fang membuka mulutnya untuk memulakan perbualan. Walaupun dia tak tahu nak bual apa dengan Boboiboy.

"Err... Boboiboy?? Kau... Ken--"

"Aku minta maaf!!"potong Boboiboy tiba-tiba sambil mengeratkan lagi pelukannya membuatkan Fang terdiam serta-merta. Kalau nak diikutkan, dia memang gembira Boboiboy akhirnya bercakap dengannya. Tapi yang dia hairan, kenapa perkataan 'maaf' juga yang mula-mula keluar dari mulut Boboiboy??

"Kenapa kau... Minta maaf dengan aku?? Kau bukannya ada buat salah dengan aku"tanya Fang hairan. Boboiboy melepaskan pelukannya dan menundukkan sedikit kepalanya. Entah kenapa, dia rasa bersalah sehingga dia tidak sanggup menatap wajah Fang.

"Se-sebab... Aku dah buat kau sedih... Aku abaikan kau dan marahkan kau atas perkara yang sepatutnya bukan salah kau... A-aku minta maaf. Aku memang tak patut marah pada kau..."jelas Boboiboy panjang lebar dengan suara yang agak perlahan tetapi masih dapat didengari dengan jelas oleh Fang.

Kata-kata Boboiboy tadi telah membuatkan Fang terdiam seribu bahasa. Dia tak tahu nak balas apa. Perlahan-lahan dia mengangkat tangannya dan diletakkan di atas kepala Boboiboy lalu diusapnya kepala Boboiboy dengan lemah lembut.

Boboiboy mengangkat kepalanya dan dapat lihat Fang sedang tersenyum ke arahnya.

"F-Fan--"

"Apa kau merepek ni?? Aku tak kisah punlah. Lagipun, aku salah juga. Aku tak patut ajak kau pergi kat kawasan yang dalam tu... Jadi... Aku pun nak minta maaf dengan kau..."sampuk Fang menjadikan Boboiboy yang mendengarnya blushing serta merta.

"T-takpa!! Kau tak perlu minta maaf!! Benda tu perkara kecil je!! La-lagipun, aku tak apa-apa!! Aku okay je!!"balas Boboiboy cepat.

Fang tergelak kecil apabila melihat reaksi Boboiboy yang baginya amatlah kiyuut itu. Fang sampai rasa macam nak cubit-cubit je budak di hadapannya ini.

"D-dan Fang..."

Boboiboy menggantung ayatnya. Fang yang tadinya sibuk berangan tentang pipi chubby Boboiboy langsung menumpukan perhatiannya pada Boboiboy.

"Te-terima kasih sebab belanja aku... M-maaf sebab selalu susahkan kau"sambung Boboiboy akhirnya.

Sekali lagi Fang mengukir senyuman.

"Alah, takda hallah. Bukannya selalu aku dapat belanja kau betul tak?? Dan..."

Fang mengangkat dagu Boboiboy dan mendekatkan sedikit wajahnya dengan wajah Boboiboy.

"Takkanlah aku nak berkira dengan budak kesayangan aku ni..."ujar Fang separa berbisik menjadikan Boboiboy malu sehingga pipinya menjadi semakin memerah. Kalau diperhatikan betul-betul, muka Boboiboy dah macam tomato dah.

ᴄᴀɴ ʏᴏᴜ ғᴏʀɢɪᴠᴇ ᴍᴇ? (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ)Where stories live. Discover now