---
Dalam perjalanan ...
Sesekali Rizal mencuri-curi pandang Kaizo yang sedang tersengguk-sengguk menahan rasa ngantuk di seat belakang dari cermin pandang belakang. Sebuah senyuman kecil diukir.
"Kaizo ..."panggil Rizal tiba-tiba.
"Apa??"tanya Kaizo dalam keadaan mamai.
"Kenapa ... Kaizo tak nak duduk depan, kat seat sebelah Rizal??"tanya Rizal sambil matanya fokus pada jalan raya. Tidak lama kemudian, Rizal terdengar satu keluhan datang dari Kaizo.
"Haish ... Aku nak, tidurlahh!!"jawab Kaizo bengang sehingga tanpa sedar telah meninggikan suaranya. Rizal yang mendengarnya berasa sedikit bersalah.
"Awal sangat ke aku ambil dia??"soal Rizal pada dirinya sendiri.
"Tapi Kaizo, kan kat seat depan ni pun boleh tidur ..."balas Rizal akhirnya tetapi tidak mendapat sebarang respon dari Kaizo. Kemudian Rizal memandang sekilas pada cermin pandang belakang dan hanya mampu sweatdrop apabila melihat Kaizo sudah tertidur di seat belakang.
Rizal (inside): Alaa!! Tidur pula dah!! Baru ingat nak ajak dia bual² ... ಥ╭╮ಥ Haihh takpalah, aku bual dengan dashboard ni pun takpa ... *broken*
Dashboard be like: Dey! Aku takleh bercakaplah sengal!!
---
*Di tempat parkir kereta*
Rizal memarkir keretanya dan menoleh ke arah seat belakang. Nak saja Rizal menghempas kepalanya pada steering keretanya apabila mendapati Kaizo masih lagi tidur dengan nyenyak seolah-olah sedang tidur di rumah.
"Pukul berapa dia tidur malam tadi woii?!! ಥ_ಥ"soal Rizal pada dirinya sendiri.
Beberapa minit kemudian, barulah Rizal keluar dari keretanya dan membuka pintu bahagian belakang.
"Kaizo oii!! Bangunlah!! Kita dah sampai nii!!"kejut Rizal sambil menggoncang-goncang sedikit badan Kaizo tetapi tidak mendapat sebarang respon. Bunyi dengkuran adalah.
Rizal mengeluh dan mula mencari-cari sesuatu yang boleh digunakan untuk mengejutkan itik yang tidur mati itu. Tiba-tiba matanya terhenti pada sebotol air mineral yang terdapat di dalam keretanya.
"Kalau renjis air kat muka dia, agak-agak dia marah tak??"soal Rizal perlahan. Dia agak ragu untuk merenjis air mineral itu pada muka Kaizo. Iyolah, tak pasal-pasal nanti ada yang kena hempuk pagi-pagi buta.
-5 minit kemudian-
"Ahh lantaklah!! Air mineral je kot ..."gumam Rizal akhirnya dan mula menuangkan air itu pada tapak tangannya lalu merenjiskannya pada wajah Kaizo.
Tidak lama kemudian, Kaizo membuka matanya dan mula menggosok(?) matanya dalam keadaan mamai. Rizal yang melihatnya langsung menarik kedua-dua tangan Kaizo dan mendudukkannya. Kemudian, digoncangnya badan Kaizo macam goncang air Coca-Cola.
"Kaizooo!! Bangun!! Bangun!!"ucap Rizal, masih tidak menghentikan goncangannya sehingga Kaizo rasa pening.
"Woii!! S-sudahlah!!"balas Kaizo, bengang sambil cuba menyepak Rizal, tetapi Rizal lebih cepat mengelak.
"Hehehe ... Tak kena~"ejek Rizal sambil menjelirkan lidahnya. Kaizo rolleyes dan mula merebahkan kembali badannya, berniat ingin tidur lagi.
Tetapi, belum sempat matanya dipejam, Rizal telah menariknya lagi sehingga posisi baringnya menjadi duduk. Kaizo mengeluh.
"Haihh ... Apa lagi kau na--"
"Kita dah sampailah!! Kaizo tak boleh tidur lagi!!"sampuk Rizal. Kaizo jadi krikk krikk seketika.
YOU ARE READING
ᴄᴀɴ ʏᴏᴜ ғᴏʀɢɪᴠᴇ ᴍᴇ? (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ)
Fanfiction♤♤♠︎ On Going ♠︎♤♤ Warning ⚠⚠⚠ Mengandungi boy x boy ( ͡° ͜ʖ ͡°)⚠ Sinopsis ⤵⤵⤵ Mengisahkan tentang Fang, si landak ungu yang terpaksa tinggal di kampung atuknya, Tok Abah akibat jarak tempat kerja dan rumahnya yang agak jauh. Sesampai saja di sana...