---
*Di luar rumah*
Boboiboy meletakkan bakul baju yang dibawanya di sebelah ampaian lantas mengambil sehelai baju untuk disidai. Sedang Boboiboy menyidai, tiba-tiba fikirannya teringat sesuatu sehingga membuatkan pipinya memerah.
Flashback On••
Sedang Boboiboy dan Fang berbual-bual, tiba-tiba Boboiboy terdengar suara tok Abah memanggilnya dari luar bilik Fang.
"Boboiboy, Boboiboy boleh tolong sidai baju?? Atuk nak keluar ke kedai sekejap ..."tanya tok Abah dari luar bilik Fang.
"Boleh tok. Kejap lagi Boboiboy sidai ..."jawab Boboiboy lantas bangun dari posisi duduknya dan langsung melangkah menjauhi Fang. Tetapi belum sempat Boboiboy melangkah agak jauh, Fang tiba-tiba memanggilnya.
"Boboiboy!! Sini kejap!!"panggil Fang. Boboiboy menoleh ke arah Fang dan berjalan mendekati Fang.
Fang berdiri betul-betul ni hadapan Boboiboy. Dia menatap Boboiboy selama beberapa saat kemudian mengangkat tangannya dan meletakkannya ni atas kepala Boboiboy.
"Ke-kenapa--"
"Terima kasih ..."potong Fang sambil menyusap kepala Boboiboy dengan lembut. Boboiboy yang mendengarnya berasa malu yang teramat sehingga pipinya memerah.
"A-aku nak kena sidai baju!!"balas Boboiboy gugup sambil menolak badan Fang agar jaraknya dan Fang agak jauh.
Tanpa sepatah kata, Boboiboy keluar dari bilik Fang, meninggalkan Fang seorang diri.
Flashback Off••
Boboiboy mencekup mukanya menggunakan kedua-dua belah tapak tangannya setelah kejadian ni bilik Fang tadi terlintas ni fikirannya.
"Ku-kurang asam punya landak!! Suka-suka dia je pegang-pegang kepala aku!! Ish!!"gumam Boboiboy geram dan menyambung semula kerjanya yang tergendala sebentar tadi. Dia cuba untuk melupakan apa yang Fang lakukan padanya tadi.
*Di bilik Fang*
"Haihh ..."
Entah sudah berapa kali Fang mengeluh sambil berbaring akibat kebosanan melampau. Fang berniat ingin bermain game online, tetapi niatnya terus terbatal apabila dia melihat satu mesej di notification 'bar'nya. Fang menekan mesej itu.
Fang: Haihh ... Jam² macam nilah dia nak expired ಥ‿ಥ Kambing betul ಥ‿ಥ💢 *lempar phone*
Phone: *accident kena dinding*
Akhirnya Fang bangun dari katilnya dan berjalan keluar dari biliknya. Fang berlegar-legar di dalam rumah, mencari sesuatu yang menarik untuk di lakukan. Tetapi dia langsung tidak menjumpai apa-apa.
"Bosannya!! Nak buat apa ekk??"soal Fang perlahan. Dia menoleh ke kanan dan dapat lihat penyapu dan penyodok di sandarkan pada dinding.
"Ha!! Aku tahu nak buat apa ..."gumam Fang sambil berjalan ke arah penyapu dan penyodok itu.
YOU ARE READING
ᴄᴀɴ ʏᴏᴜ ғᴏʀɢɪᴠᴇ ᴍᴇ? (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ)
Fanfiction♤♤♠︎ On Going ♠︎♤♤ Warning ⚠⚠⚠ Mengandungi boy x boy ( ͡° ͜ʖ ͡°)⚠ Sinopsis ⤵⤵⤵ Mengisahkan tentang Fang, si landak ungu yang terpaksa tinggal di kampung atuknya, Tok Abah akibat jarak tempat kerja dan rumahnya yang agak jauh. Sesampai saja di sana...