C Y F M || 26

477 36 42
                                    

*Di hadapan bangunan*

Kaizo berjalan mendekati bangunan itu dan berhenti di hadapannya. Pelbagai soalan bermain dalam fikirannya.

"Apasal mamat tu bawa aku pergi sini?? Tempat nikan untuk orang tidur, apa yang 'best'nya kat sini??"soal Kaizo pada dirinya sendiri, hairan dengan si Rizal yang tiba-tiba membawanya ke sini.

Tidak lama kemudian, Kaizo dapat lihat Rizal membuat isyarat memanggilnya dari jauh. Kaizo pun dengan husnuzonnya masuk ke dalam bangunan hotel itu dan menghampiri Rizal.

"Weh Rizal. Kenapa kita--"

"Kaizo, jom kita pergi"ajak Rizal, memotong soalan Kaizo sambil memegang tangan Kaizo dan menariknya.

"Pergi?? Pergi mana??"tanya Kaizo tidak faham menjadikan Rizal smirk dalam diam.

"Tempat seronok tulah ..."jawab Rizal ringkas. Makin blur si Kaizo dibuatnya.

Kaizo berniat ingin bertanya lagi, tetapi niatnya langsung terbatal setelah dia ternampak seorang wanita memegang satu sign bertulis 'Enjoy your night (~‾▿‾)~' berserta sebuah senyuman syeton terukir di bibirnya.

"Watahekk?!!"monolog Kaizo.

*Di bilik*

Sebaik saja Kaizo masuk, Rizal langsung mengunci pintu bilik itu. Kaizo yang tidak dapat menahan rasa ingin tahunya menepuk bahu Rizal perlahan. Rizal yang menyedarinya menoleh.

"Ya??"

"E-erm ... Kenapa ... Kita kat sini??"tanya Kaizo manakala Rizal hanya membalasnya dengan senyuman kecil.

"Malam ni kita stay sini ..."jawab Rizal ringkas menjadikan Kaizo sedikit terkejut.

"Ehh?!! T-tak naklah!! Lagipun, aku tak bawa baj--"

"Nah"sampuk Rizal sambil menghulurkan sebuah beg pada Kaizo. Kaizo dengan ragu-ragu membuka beg itu.

Terkejut itik Kaizo apabila mendapati isi beg itu ialah beberapa helai baju dan seluar. Tak lupa juga, 'y'know'lah.

"B-bila masa--"

"Tadikan kita ada singgah kedai baju ... Masa tulah Rizal beli baju-baju ni"potong Rizal seolah-olah mengetahui soalan yang ingin diajukan padanya.

Kaizo (inside): Huhuhu ... Nak balik ಥ_ಥ

"Lagipun ..."Rizal menggantung ayatnya dan mula merangkul pinggang Kaizo. Wajahnya mula didekatkan dengan Kaizo membuatkan Kaizo blushing.

"Kaizo masih belum bagi hadiah kat Rizal lagikan~??"tanya Rizal, separa berbisik.

"Err ... Aku ... Lupa"jawab Kaizo. Rizal mengeluh. Tiba-tiba satu idea muncul di dalam kepala pelanginya.

"Apa kata, Kaizo bagi Rizal buat apa je dengan Kaizo sebagai gantinya"cadang Rizal dengan maksud tersirat.

Kaizo diam seketika.

Beberapa saat kemudian, barulah dia menjawab. Itupun bukan jawab soalan, tetapi sebaliknya dia tanya balik soalan pada si Rizal.

"T-tapi ... Bukan benda-benda pelikkan??"tanya Kaizo, mendapatkan kepastian.

"Bukan"

Kaizo menghembuskan nafas lega.

"Kalau macam tu ... Erm ... O-okay ..."balas Kaizo akhirnya. Rizal pula smirk tanpa disedari Kaizo dan mula mengambil sesuatu dari dalam poket seluarnya lalu dihulurkan kepada Kaizo.

"Peket apa ni?? Gula-gula?? Lain macam je ..."tanya Kaizo hairan. Dia cuba untuk mengoyakkan peket itu. Tetapi belum sempat koyakkan, Rizal telahpun menolak badannya sehingga dia terbaring di atas ... Katil.

ᴄᴀɴ ʏᴏᴜ ғᴏʀɢɪᴠᴇ ᴍᴇ? (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ)Where stories live. Discover now