Maybe ayat akan tunggang langgang sikit (banyak senanya 😌) 😂 Al maklumlah dah lama tak menaip 😂🤛🏻
(CLACK!!)
Pintu ditutup dan tidak lupa juga dikunci. Kunci motor dan kunci rumah digantung di tempat penggantung berdekatan (agar tidak hilang). Terukir sebuah senyuman kecil di bibir orang itu.
"Finally!! Aku dapat kerja--"
Kata-kata orang itu automatik terhenti apabila matanya terpandang kertas-kertas putih berselerak di atas lantai, seakan-akan rumahnya baru saja dihujani kertas. Terlopong seketika orang itu.
"A … pakah?!!"soalnya, terkejut. Perlahan-lahan dia melangkah dan mengutip satu-persatu kertas yang berselerakan. Ditelitinya kertas-kertas itu seketika dan hanya mampu menghela nafas berat apabila mendapati kertas itu merupakan kertas-kertas kerja(?).
"Hish, aku dah agak dah. Ni semua memang kerja si itik tu … Buat kerja sampai tak ingat dunia, lepas tu buat sepah."bebel orang itu dan terus meletakkan kertas-kertas yang telah dikutip di atas meja berdekatan. Kemudian dia menoleh ke arah sofa dan dapat lihat si itik a.k.a Kaizo sedang tidur dalam keadaan duduk.
Orang itu berjalan menghampiri Kaizo.
"Oii, Kaizo … Kalau nak tidur pergi masuk bilik kau, jangan tidur kat sini."ujarnya sambil menggoncang-goncangkan badan Kaizo.
"Erghh … Jangan kacau akulah Fang, aku ngantuk ni …"balas Kaizo yang masih mamai tanpa membuka matanya membuatkan orang itu 'Fang' menghela nafas berat.
"Mana boleh!! Kang nanti badan kau sakit-sakit sebab tidur tak betul, aku juga yang nak kena urutkan!!"marah Fang tetapi tidak mendapat sebarang respon dari Kaizo.
"Ish itik ni!! Tahu tidur je!! 💢"monolog Fang bengang sambil menggenggam penumbuk.
*Di bilik Kaizo*
Fang membuka pintu bilik dan berjalan ke dalam bilik Kaizo sambil sebelah tangannya err … mengheret Kaizo seperti mengheret mayat seekor itik. Fang menoleh ke belakang dan mendapati Kaizo masih lagi tidur dengan tenangnya.
Fang: Dia ni bernyawa lagi ke tak? *sweatdrop*
Akibat malas ingin mengejutkan Kaizo yang tidur mati itu, Fang pun mengambil keputusan untuk mengangkat badan Kaizo dengan penuh 'berhati-hati'.
"Pergh!! Ba … pak berat!! Ni manusia ke, dinosaur?!!"soal Fang pada dirinya sendiri apabila merasakan kedua-dua tangannya akan tertanggal tidak lama lagi.
Fang ingin melemparkan Kaizo di atas katilnya, tetapi tiba-tiba kaki Fang terpijak sehelai kain di atas lantai sehingga dia dapat rasakan keseimbangan badannya hilang dan …
(BUMM!!)
Jatuh ke atas katil Kaizo.
"Adehh … Mana pula datangnya kain tu--."
Kata-kata Fang automatik terhenti apabila dia melihat posisinya dan Kaizo sekarang ini, yang mana dia tertiarap di atas katil manakala Kaizo pula … Berada di bawahnya. Fang menjadi semakin panik apabila melihat Kaizo yang sudah terbangun dengan riak wajah terkejut.
"Uhh … K-Kaizo, aku boleh explain--."
"Waaaaarrrgghhhh!! Kau nak buat apa dengan aku dan apa yang kau buat kat dalam bilik aku ni landak?!!"potong Kaizo dengan paniknya lantas menolak badan Fang sehingga Fang jatuh dari katil Kaizo.
"Dah!! Kau keluar sekarang!! Shuhh!! Shuhh!!"halau Kaizo sambil membuat gaya seperti sedang menghalau seekor kucing.
"Tapi--"
YOU ARE READING
ᴄᴀɴ ʏᴏᴜ ғᴏʀɢɪᴠᴇ ᴍᴇ? (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ)
Fanfiction♤♤♠︎ On Going ♠︎♤♤ Warning ⚠⚠⚠ Mengandungi boy x boy ( ͡° ͜ʖ ͡°)⚠ Sinopsis ⤵⤵⤵ Mengisahkan tentang Fang, si landak ungu yang terpaksa tinggal di kampung atuknya, Tok Abah akibat jarak tempat kerja dan rumahnya yang agak jauh. Sesampai saja di sana...